"menssmerter"

anbeli

Flørter med forumet
Hei dere!

er det flere enn meg som sliter med mensmurringer/smerter om dagen eller? er det vanlig? kan ikke huske det fra sist...
 
Jeg får dem på kveldene, men du er ikke alene der nei!

Til meg sitter dem bake i korsryggen og fremme/nede i magen. Men det er stort sett bare om kveldene :)
Regner med det er modning, som de fleste vondtene vi har nå :p
 
Det har jeg hatt i lengre tid, og tror det er helt vanlig. Jeg har det imidlertidig bare enkelte dager, og da har jeg det i flere timer om gangen. Jeg har mensmurringene hovedsakelig nede i magen. Det er nok bare modning som Siljekl også skriver :)
 
Jepp! Jeg får det hvis jeg står eller går mye, det gir seg som regel hvis jeg sitter eller ligger og slapper av. Har hørt at det er helt normalt. :)
 
Jeg har hatt det kjempelenge, og så har jeg så mye nedpress at jeg er helt støl i underlivet og klarer såvidt å gå skikkelig.
 
Jeg har hatt det kjempelenge, og så har jeg så mye nedpress at jeg er helt støl i underlivet og klarer såvidt å gå skikkelig.

Slik har jeg også det, og når jeg var til jordmoren igår skjønte jeg litt mer hvorfor :p
Livmortappen var helt avkortet, 1 cm åpning og mykt/modent!
Så det kan vell hende at du også begynner å bli skikkelig klar!! :)
Det er lov å håpe i hvert fall!!
 
Slik har jeg også det, og når jeg var til jordmoren igår skjønte jeg litt mer hvorfor :p
Livmortappen var helt avkortet, 1 cm åpning og mykt/modent!
Så det kan vell hende at du også begynner å bli skikkelig klar!! :)
Det er lov å håpe i hvert fall!!


Wow, ja, da begynner det jo å skje saker og ting!

Har mensmurringer daglig, men i litt varierende grad.. Tror det kan holde på sånn i ukesvis før det skjer noe, i alle fall for meg som er tredjegangs.. så jeg har ikke på følelsen at det skjer noe ennå!
 
Slik har jeg også det, og når jeg var til jordmoren igår skjønte jeg litt mer hvorfor :p
Livmortappen var helt avkortet, 1 cm åpning og mykt/modent!
Så det kan vell hende at du også begynner å bli skikkelig klar!! :)
Det er lov å håpe i hvert fall!!
Wæ, ikke si sånt :p men sjekker de sånn på kontrollene nå framover ?
 
Wow, ja, da begynner det jo å skje saker og ting!

Har mensmurringer daglig, men i litt varierende grad.. Tror det kan holde på sånn i ukesvis før det skjer noe, i alle fall for meg som er tredjegangs.. så jeg har ikke på følelsen at det skjer noe ennå!

Ja ting skjer!!
Men det kan vell holde på slik her å i 3 uker, hvis det virkelig skulle bli ille :p
Skal lure samboer med meg til sengs i helgen tenkte jeg :-D
 
Wæ, ikke si sånt :p men sjekker de sånn på kontrollene nå framover ?

Hun kjente på magen min for å kjenne hvordan han lå, og da kjente hun at hodet var veldig langt ned. Og siden jeg skal ha hjemmefødsel mente hun det var greit å ta en titt der nede, å kjenne om det var modent eller ikke.

Så om det er vanlig tror jeg vell kanskje ikke, men noen ganger gjør de vell det :)
 
Hun kjente på magen min for å kjenne hvordan han lå, og da kjente hun at hodet var veldig langt ned. Og siden jeg skal ha hjemmefødsel mente hun det var greit å ta en titt der nede, å kjenne om det var modent eller ikke.

Så om det er vanlig tror jeg vell kanskje ikke, men noen ganger gjør de vell det :)

Oioi, skal du ha hjemmefødsel? Du er tøff, altså! Men det blir nok en flott opplevelse. Har du gjort det før?
 
FYFAEN I HELVETTE !!! I natt hadde jeg så sykt til menssmerter, nedpress og vondt i korsryggen at jeg var sikker på at fødselen startet, klarte ikke for alt i verden å sovne. Kom og gikk med ca 10 min mellomrom. Startet ganske tidlig på kvelden, så jeg tok meg en dusj, for jeg tenkte at det kan være greit å begynne en fødsel ren og pen. Så gikk det slik en stund da, kom og gikk og jeg satt på pilatesballen min og humpet i vei uten at det hjalp. Det var hvertfall jævlig vondt, så vondt kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke har hatt før. Så skuffelsen er nå stor her jeg sitter uten verken noe framgang eller unge....Men tydelig at kroppen holder på å øve seg hvertfall
 
Oioi, skal du ha hjemmefødsel? Du er tøff, altså! Men det blir nok en flott opplevelse. Har du gjort det før?

Ja jeg skal det, tenk!! :)
Har aldri gjort det før nei!
Men opplevelsen på sykehuset sist ble ikke noe særlig, så bestemte meg ganske fort at nå blir det hjemme! :-D
Så nå har vi skrevet under kontrakt med jordmoren, og jeg tror alt annet er klar! :)
Mangler bare rier!! :D
 
FYFAEN I HELVETTE !!! I natt hadde jeg så sykt til menssmerter, nedpress og vondt i korsryggen at jeg var sikker på at fødselen startet, klarte ikke for alt i verden å sovne. Kom og gikk med ca 10 min mellomrom. Startet ganske tidlig på kvelden, så jeg tok meg en dusj, for jeg tenkte at det kan være greit å begynne en fødsel ren og pen. Så gikk det slik en stund da, kom og gikk og jeg satt på pilatesballen min og humpet i vei uten at det hjalp. Det var hvertfall jævlig vondt, så vondt kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke har hatt før. Så skuffelsen er nå stor her jeg sitter uten verken noe framgang eller unge....Men tydelig at kroppen holder på å øve seg hvertfall


ÅHH så spennende!! :-D
Ja det er vell ingen tvil at kroppene styrer mye for tiden ;-)
Og bra er det, såpass vi blir klare :)
Får bare håpe vi slipper å gå i flere uker med slike smerter, for det gjorde jeg sist, å DET var slitsomt det!
 
ÅHH så spennende!! :-D
Ja det er vell ingen tvil at kroppene styrer mye for tiden ;-)
Og bra er det, såpass vi blir klare :)
Får bare håpe vi slipper å gå i flere uker med slike smerter, for det gjorde jeg sist, å DET var slitsomt det!
Signerer det siste der altså ! Syns det er så vanskelig å vite hva som foregår jeg, er førstegangs, men regner med at når riene kommer for alvor er det ingen tvil :)
 
Signerer det siste der altså ! Syns det er så vanskelig å vite hva som foregår jeg, er førstegangs, men regner med at når riene kommer for alvor er det ingen tvil :)

Jeg hadde 2-3 cm åpning i over 2 uker sist, og det var så vondt og slitsomt!
Nå har jeg 1 cm åpning, eller hadde det på onsdag :) Og det blir ikke aktuelt å gå slik i flere uker!!

Idag har jeg vært i byen i noen timer, ÅHH hvor jeg angrer :p
Det gjør så vondt i mellom føttene, og jeg må sitte helt i ro!! Tror ikke jeg hopper i høye ikveld altså!! :p
Det eneste jeg skal gjøre er å finne badekarret :D
 
Jeg hadde 2-3 cm åpning i over 2 uker sist, og det var så vondt og slitsomt!
Nå har jeg 1 cm åpning, eller hadde det på onsdag :) Og det blir ikke aktuelt å gå slik i flere uker!!

Idag har jeg vært i byen i noen timer, ÅHH hvor jeg angrer :p
Det gjør så vondt i mellom føttene, og jeg må sitte helt i ro!! Tror ikke jeg hopper i høye ikveld altså!! :p
Det eneste jeg skal gjøre er å finne badekarret :D
Det tror jeg du gjør rett i :) å gå på byen høygravid er nesten risikosport spør du meg
 
Jeg går spent å venter på å få mere og kraftigere mensenmurringer..hehe.. vet vel ikke helt hvor plagsomt og vondt det kan være siden dette er min første:) tenker vel bare at det er ett godt tegn på at modningen er i gang:)
 
Det tror jeg du gjør rett i :) å gå på byen høygravid er nesten risikosport spør du meg

Haha!
Ja det var i hvert fall risiko for å tisse seg ut kjente jeg, opp til flere ganger :p

Nei nå blir det bare avslapping og ingenting annet :)
 
Ja jeg skal det, tenk!! :)
Har aldri gjort det før nei!
Men opplevelsen på sykehuset sist ble ikke noe særlig, så bestemte meg ganske fort at nå blir det hjemme! :-D
Så nå har vi skrevet under kontrakt med jordmoren, og jeg tror alt annet er klar! :)
Mangler bare rier!! :D

så spennende. Det blir nok en fin opplevelse. Gleder meg til å lese fødselshistorien din når du har fått ;)
 
Back
Topp