Menskopp

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Jeg ønsker meg anbefalinger! Med spiral hadde jeg så små blødninger at alt annet enn bind var vondt å bruke. Nå håper jeg at jeg kan finne en kopp som passer for meg! Jeg har prøvd et par merker, men hvilken er du mest fornøyd med?

Jeg ønsker meg anbefalinger! Med spiral hadde jeg så små blødninger at alt annet enn bind var vondt å bruke. Nå håper jeg at jeg kan finne en kopp som passer for meg! Jeg har prøvd et par merker, men hvilken er du mest fornøyd med?
Jeg las meg opp når jeg kjøpte for 4år siden, og ut fra andre sine erfaringer den gang såg jeg at mange prøvde flere og ble først fornøyd når de prøvde funfactory sin. Jeg kjøpte den på kondomeriet og er veldig fornøyd med den :joyful:

Jeg har bare prøvd den fra apoteket så kan ikke anbefale noe annet enn den. Før jeg fødte brukte jeg den blå som jeg synes var litt vanskelig å få dreisen på og sluttet en periode for så å prøve igjen. Nå etter jeg har født gikk jeg over til den rosa boksen. Og er veldig fornøyd. Var nok kanskje noe muskelanspenninger der nede som gjorde det kanskje var ubehagelig. «Vet ikke»

Men er veldig fornøyd med den. Ikke har det lekket igjennom. Føler mindre ubehag der nede (sikkert fordi jeg er vandt med OB) noe som har tørket mer ut og gjort sitt ubehag.

Men følger gjerne den tråden så kanskje jeg finner flere favoritter. Veldig grei å bruke når man først får dreisen på dem :smiley-ashamed004

Jeg har FemmyCycle og Funcup. Jeg får ikke til noen av dem. Gråt av ren frustrasjon i dusjen med tre kopper. Jeg fikk det jo til før! Men så kom jeg på at jeg har født både ett og to barn, så kanskje kroppen min bare ikke er koppevennlig lenger. Var veldig fornøyd med Femmy før. Funcup er lett å ta ut, men den popper ut før jeg får satt den inn (den minste) og den store er rett og slett vond.

Så nå ser jeg på mensendisk, jeg tror det er veien å gå for meg!

Har brukt cleancup til nå, men vurderer teste ut nixit :)

Har prøvd et par tre stykker.. tror ene er belladot sin.. men mest fornøyd med monthly cup.. men det er fordi de har den største på markedet, og jeg trenger stooooore kopper.. :)
kjøpte Ladycup til dattera da pga pris, de har også noe micro sterilisator kopper til gjenbruk.

Jeg har sett på Hello disc, men den selges ikke i Norge. Jeg liker at den har "håndtak"

Det er ikke lenge siden jeg gikk igjennom anbefalinger og lurte på det samme, endte opp med å kjøpe All Matters cup (organicup). Kjøpte den på boots apotek. Syntes den funka supert. Det var litt å lære seg i starten, merket jeg tok den ut litt mye for å se, så ble litt sår, men når jeg først klippet av den tuppen og lot den bli på plass så lenge som den kunne så gikk det kjempe bra. Kjente den jo litt, men det var ikke ubehagelig og jeg klarte å glemme den. Nå ble jeg gravid så har ikke rukket å prøve den i mer enn en og en halv syklus, men ble overbevist på den korte tiden.

Den skal visst funke uten vakuum, noe som høres meget innafor ut syns jeg :)
Ja, alle mensdisker gjør det. Det er derfor jeg tror det er bedre for meg :) Man kan visst bruke med under sex også

Veldig fornøyd med Monthlycup :)

Ta denne testen, så finner du noen som passer deg best :D https://putacupinit.com/quiz
Jeg trodde f.eks. siden jeg er en liten dame at seff trengte jeg en liten kopp, men så lærte jeg på den harde måten at jeg har jævlig høy cervix, så jeg måtte ha en av de lengste koppene som fins :hilarious:

Ta denne testen, så finner du noen som passer deg best :D https://putacupinit.com/quiz
Jeg trodde f.eks. siden jeg er en liten dame at seff trengte jeg en liten kopp, men så lærte jeg på den harde måten at jeg har jævlig høy cervix, så jeg måtte ha en av de lengste koppene som fins :hilarious:
Denne var litt off, tok testen, svarte at den jeg har ikke åpner seg helt av seg selv når jeg setter den inn (er sånn sett fornøyd likevel da, bare litt mer styr å få på plass, men med de svarene så anbefalte den menskoppen jeg allerede har :hilarious: Men jeg er fornøyd med den da

Denne var litt off, tok testen, svarte at den jeg har ikke åpner seg helt av seg selv når jeg setter den inn (er sånn sett fornøyd likevel da, bare litt mer styr å få på plass, men med de svarene så anbefalte den menskoppen jeg allerede har :hilarious: Men jeg er fornøyd med den da
Gir den ikke flere forslag under hovedresultatet? Bra du er fornøyd da, men håper det ordner seg for deg :joyful:

Gir den ikke flere forslag under hovedresultatet? Bra du er fornøyd da, men håper det ordner seg for deg :joyful:
Jo jeg fikk flere, var bare morsomt den jeg har ble anbefalt! Antar de er ganske like alle sammen. For min del har jeg bare prøvd den i en og en halv syklus før jeg ble gravid så det kan bare være at jeg ikke har lært meg å sette den på plass ordentlig også :)

Så de hadde en fin size chart på siden sin! :D
Testen deres spurte ingenting om HVOR heavy flow man har (som menskopp bruker).. og den foreslo bare en som har 30ml. Det har jeg fra før, og har blødd gjennom den på en time på det verste...

Back
Topp