Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du må bare prøve et merke å se om du liker den. Noen liker faste, andre litt mykere osv. Noen merker har litt forskjellig fasong ettersom skjeden ikke er standardEr ute på ukjent farvann her, men tenkte jeg skulle skaffe meg menskopp og har derfor noen spørsmål.
Hvilken anbefaler dere?
Hvor kjøper man den?
Hvilken størrelse?

Det er dessverre slik at dette er smak og og behag i tillegg til at vi alle er anatomisk ulike nedentil, så du må finne rett type og riktig størrelse for deg.
Jeg bruker Lunette str 1, kjøpt på bæreglede. Prøvde str 2 etter første fødsel (hadde str 1 før det), men det ble for stort, så gikk tilbake til liten str. Jeg blør lite da, så stor var unødvendig![]()
Dette lurer jeg også på. Beklager dersom dette blir for mye og ekkel informasjon. Men jeg kjøpte to stk fine menskopper med søtt tøy-etui på nettet. Var så fornøyd. Leste i bruksanvisningen hvordan jeg skulle sette den inn, altså brette den og sette den inn. Jeg kom på jobb og merket ikke så mye til det før jeg plutselig kjente en skjærende smerte inni der. Jeg kunne endre måten jeg sto på og smerten kom og gikk..det føltes ut som jeg klemstret fast noe dypt inni der, det var helt grusomt. Når jeg til slutt fikk anledning til å gå på do hadde det dryppet en del blod utenfor (hadde heldigvis bind under i tilfelle). Når jeg skulle dra den ut måtte jeg bruke skikkelig makt - det dannet seg liksom et vakuum på en måte. Føltes ut som jeg drog i livmortappen eller røsket ut noe når den endelig kom utJeg fikk helt angst og har ikke prøvd den igjen etter det
Gjorde jeg noe feil eller?
Aaauu! Ja, du gjorde nok noe feil altså, ved riktig bruk merkes det ikke og det er ikke vondt å ta inn/ut!Mulig den ikke hadde brettet seg ut skikkelig før du gikk på jobb, og at det derfor ble feil slik at det både ble vondt og lekkasje. Den skal samme vakuum når den sitter i, da er det tett liksom. Og når du skal ta den ut må du løsne vakuumet før du drar, jeg stikker en finger inn langs kanten bare
Jeg øvde mye i starten, tok den inn og ut noen ganger og øvde på flere innsettingsmåter for å få det til skikkelig. Går an å bruke litt glidekrem de første gangene for å få den inn lettere![]()
Er jo så mange som skryter av menskopp. Så man må løsne vakuumet først altså, det gir mening!
Kanskje jeg skal øve litt da, må nok bare få den riktig inn. Tusen takk for svar 
Ja det må jeg ha gjortEr jo så mange som skryter av menskopp. Så man må løsne vakuumet først altså, det gir mening!
Kanskje jeg skal øve litt da, må nok bare få den riktig inn. Tusen takk for svar
![]()
Ja, da gjorde du feil. Det skal være vakuum, det er derfor den sitter som den skalDette lurer jeg også på. Beklager dersom dette blir for mye og ekkel informasjon. Men jeg kjøpte to stk fine menskopper med søtt tøy-etui på nettet. Var så fornøyd. Leste i bruksanvisningen hvordan jeg skulle sette den inn, altså brette den og sette den inn. Jeg kom på jobb og merket ikke så mye til det før jeg plutselig kjente en skjærende smerte inni der. Jeg kunne endre måten jeg sto på og smerten kom og gikk..det føltes ut som jeg klemstret fast noe dypt inni der, det var helt grusomt. Når jeg til slutt fikk anledning til å gå på do hadde det dryppet en del blod utenfor (hadde heldigvis bind under i tilfelle). Når jeg skulle dra den ut måtte jeg bruke skikkelig makt - det dannet seg liksom et vakuum på en måte. Føltes ut som jeg drog i livmortappen eller røsket ut noe når den endelig kom utJeg fikk helt angst og har ikke prøvd den igjen etter det
Gjorde jeg noe feil eller?
Ja, da gjorde du feil. Det skal være vakuum, det er derfor den sitter som den skaldu må klype enden av menskoppen så du bryter vakuumet før du drar den ut
Takk for tips!Jeg har fra menskopp.no, normal størrelse. De har størrelsegaranti og ofte tilbud så du får en ekstra menskopp på kjøpet (kan være kjekt å ha liggende på jobb f.eksEr ute på ukjent farvann her, men tenkte jeg skulle skaffe meg menskopp og har derfor noen spørsmål.
Hvilken anbefaler dere?
Hvor kjøper man den?
Hvilken størrelse?
JeppHar noen bestilt fra organicup?
Jeg har fra menskopp.no, normal størrelse. De har størrelsegaranti og ofte tilbud så du får en ekstra menskopp på kjøpet (kan være kjekt å ha liggende på jobb f.eks
Det er også et norsk selskap som heter flove som har starta opp hvis man vil støtte mer lokalt![]()
Hva er menskopp ?Er ute på ukjent farvann her, men tenkte jeg skulle skaffe meg menskopp og har derfor noen spørsmål.
Hvilken anbefaler dere?
Hvor kjøper man den?
Hvilken størrelse?