Menskopp.

Er blitt fristet til å prøve etter å ha lest denne tråden, men litt usikker på hvordan det vil fungere for meg.
Men har bestilt så da er det bare å vente, kanskje trenger jeg den ikkje heller...

Det er ikke sølete, utenom om man ikke har fått teknikken, det er langt mindre uhygienisk enn tamponger.
Tamponger, den snora er somregel ikke ren og hvit, og slett ikke fri hygienisk, når jeg drar i den. Lekkasjer blir det lett også, bading er trøblete, og det hele er jo en bakteriebombe, så hygienisk er det jo ikke...

Men smaken er som baken, du står fritt til å ikke fristes, men det er ikke som du oppfatter det, nei.

Hva mener du med det siste du skrev der? :S
Jeg mente da på ingen måte å være frekk, bare poengterte at dette ikke frister for min del... Oppfatter det siste der du skrev som frekt :/

Jeg er glad jeg så det siste innlegget ditt der såpass fort, for jeg fattet ikke hva som var frekt egentlig...

Det er helt greit at du ikke fristes. For smaken er jo som baken.

Objektivt sett er det ikke sånn som du forestiller deg, men subjektivt sett har du likevel absolutt rett til å ikke fristes, selvsagt :)

Haha ja, jeg fant ikke ut hvordan jeg fikk sletta innlegget, så da skrev jeg så fort jeg kunne :P MEN jeg er fristet til å prøve ladycup ift å holde på spermen, sånn sett virker den genial :D

Jeg er helt enig i at man må få velge selv, men jeg er helt uenig i at en menskopp som brukes riktig er uhygienisk. Den er ikke mer uhygienisk enn det mensen er i seg selv.

Tamponger er jo ekstremt uhygienisk. Derfor de max skal sitte i 3 timer. De er jo bakteriebomber. Og jeg synes ofte de kan lukte litt. Det gjør aldri menskoppen, selv etter 12 timer. Det er jo bare blod i den, og det er vel også grunnen til at mange opplever mindre kløe, mindre lukt og sjeldnere sopp ved bruk av menskopp. :-) Menskoppen er bare en silikonbeholder som holder på blodet. Verken mer eller mindre. Tamponger samler jo både på alt den kan suge inn fra utsiden og innsiden... Og den snora er jo en oppsamlingstråd i underlivet. Kjempeekkel. Alt som finnes i underlivet vil feste seg i snora og om den er litt fuktig så er det jo en motorvei opp i det aller helligste. Synes egentlig det er en fryktelig ekkel konstruksjon. Mye mer logisk med en kopp som lager vakuum slik at utsiden er skilt fra innsiden. :-) Min mening og sikkert veldig lett å måle om man har utstyr til å måle bakterier.

Bestilte fra iHerb, må teste før jeg kan dømme :p

Har menskopp, men har ikke klart å venne meg til å ta den inn og ut. Veldig vanskelig, og litt vondt:-o Og jeg har minste størrelse også.. Tror ikke jeg har fått til dette m vakuum, for jeg har opplevd litt lekkasjer.. Hadde jo vært fantastisk om jeg hadde fått det til - tror jeg må prøve igjen..

Har menskopp, men har ikke klart å venne meg til å ta den inn og ut. Veldig vanskelig, og litt vondt:-o Og jeg har minste størrelse også.. Tror ikke jeg har fått til dette m vakuum, for jeg har opplevd litt lekkasjer.. Hadde jo vært fantastisk om jeg hadde fått det til - tror jeg må prøve igjen..
Høres ut som du ikke har fått det helt til nei. Du må dreie koppen et par ganger rundt når du har plassert den, og da skal den gli LETT rundt. Gjør den ikke det, så sitter den feil. Når den glir lett rundt, har du også fått vakum, og da får du ikke lekkasje :)

Og en ting til, i forhold til at det gjør vondt å ta den ut igjen. Det som er viktig er at du bryter vakumet. Det gjør du ved å presse litt nedover (med bekkenbunnsmusklene), og når du når koppen med fingeren, så dytter du inn kanten til vakumet slipper. Da er det lett å ta den ut kontrollert (uten at du søler innholdet). Du bruker noen ganger på å kjøre deg inn, men så går det supergreit :)

må nå si at mer jeg leser om denne koppen til mer går jeg mot tanken på å invistere i en. hvor mye koster den?

iHerb.com, så søker du på diva cup. Med frakt så kom det på 209kr

Hvor bestiller man herligheten? :-)
Jeg har lagt link høyere opp i tråden :) Det er en litt rotete side. Om du ikke har handlet der tidligere, kan du bruke min rabattkupong UHA818 så får dere 5 dollar rabatt :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det finnes mange forskjellige, til ulike priser litt ettersom hvor man handler dem.

Åssen er den for de med ekstreme blødninger? Jeg blør ut natt bind og stor tampong i løpet av halvannen time. Det er faktisk ekstremt hemmende. Har medisiner for dette men redd det kan ødelegge prøvingen? Har fått fem barn, men er veldig trang. De bruker de minste sko sje hos gyn på meg enda. Veldig lyst å prøve, men spørs jo for de som blør så mye som meg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Åssen er den for de med ekstreme blødninger? Jeg blør ut natt bind og stor tampong i løpet av halvannen time. Det er faktisk ekstremt hemmende. Har medisiner for dette men redd det kan ødelegge prøvingen? Har fått fem barn, men er veldig trang. De bruker de minste sko sje hos gyn på meg enda. Veldig lyst å prøve, men spørs jo for de som blør så mye som meg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

http://www.menskopp.org/hvordan-velge-kopp.html

Her kan du finne mye informasjon om hva du kan se etter i forhold til størrelse. Den jeg har tar ganske mange ml, jeg har aldri hatt den mer enn 1/3 - 1/4 full etter en lang natt. Jeg pleide å blø ganske mye før jeg begynte på pilla, men etter at jeg har sluttet nå så blør jeg ikke så mye. Jeg bestilte en kopp som tar en del volum fordi jeg tenkte at jeg kanskje kom til å blø mye etter hvert. Hittil har jeg overhode ikke trengt kapasiteten, men det er fint for da kan jeg vente til makstiden med å tømme (12 timer). :) Det kan hende du må ha nattbind i tillegg til koppen dersom du blør veldig veldig mye da, men det kan du jo eventuelt teste ut? Jeg ville egentlig tro at du burde klare å finne en variant du kan klare deg med gjennom natten. Hmm.. Jeg kan ikke gi deg noe veldig godt svar ser jeg. :)

Jeg syntes også det gjorde litt vondt i starten, og jeg lakk litt de første gangene så jeg hadde tynne truseinnlegg i starten. Jeg fant ut etter hvert at det var fordi jeg gjorde det litt galt. Nå har jeg fått teken og det tar 1 sekund å vri den riktig på plass og jeg får den alltid lett ut. Det er som det meste annet, man må øve og prøve for å lære. Og jeg er sta og gir meg sjelden. Når jeg leste så mye positivt om denne koppen så måtte jo jeg også få det til! :) Nå lekker jeg aldri lenger, bortsett fra som en annen sa her; dersom jeg driver med hard fysisk aktivitet så må jeg enten ha truseinnlegg i tillegg eller bruker tampong. Da sitter den ikke alltid riktig i hele tiden.

Mitt tips for at det ikke skal gjøre vondt i starten/innlæringsperioden; pass på at du er litt fuktig i skjedeåpningen (enten naturlig, eller noe glidemiddel/vaselin e.l.) og klem den godt sammen til den er avflatet og snurpet sammen i åpningen. Sitt på huk og vend den forsiktig inn og opp bakover. Etterhvert må du jo slippe taket på åpningen av den og holde i enden i stedet, og da utvider den seg innover, opp og bakover. Vri den litt forsiktig rundt og kjenn eventuelt med fingrene inn rundt at den har åpnet seg opp. I starten når jeg slet litt med teknikken måtte jeg også bevege meg littegrann (rett og slett reise meg opp og vri litt rundt på underlivet) for å få den til å åpne seg og "suge seg fast".

Bruk litt tid på å bli kjent med den i starten, tøm den gjerne flere ganger om dagen på dager hvor du har litt tid (f.eks. i helgen) sånn at du får øvd i fred og ro på å ta den inn og ut (ikke fordi den trengs å tømmes). Som sagt tok det noen ganger for meg, men så vips gikk det seg til. Jeg synes absolutt det var verdt det.

Og som sagt; nå gjør det ikke vondt lengre, det tar ikke tid og det lekker ikke. Så nå er det vips 1-2-3 og ferdig.

Lykke til!

Back
Topp