Mensentermin vs. Ultralydtermin

Er bare en dags forskjell! Menstermin er 6 april, mens ultralydtermin er 7 april :)

Menstermin er 22 mars og ultermin er 10 april. Men føler meg trygg på at det stemmer for tok to uker før jeg fikk positiv test :)

Last edited:
1 dag, menstermin 8. april, UL 7. april

Mensentermin 26 mars, ultralydtermin 7 april, jeg tror 1 april, så får vi se hvem tøtto i magen er enig med :-)

Trodde selv 28. april.
Men hadde kun bittelitt blod, ikke syklus tilbake etter amming.
Ultralyd ble iallfall flyttet til 4. mai.
Så blir spennende om det blir april eller mai. :-)

Mens termin 4 april. Ul 4 april. Men på ul så sier de at jeg er to dager lenger en det JM sier. Så den har forvirra meg litt :p

Sist gang så ble jeg flyttet 5 dager tror jeg, og gikk 7 dager over OUL. Denne gangen var TUL 9. April og OUL 7. April. Jeg hadde ingen aning når jeg hadde mensen sist pga en hektisk sommer med egeninnsats i huset. Skulle akkurat begynne å registrere mens i en app, da jeg oppdaget at mens aldri kom :p:D

Menstermin 5 mai, OUL termin 1 mai :-) pga korte sykluser viste jeg at min termin ikke stemte. Så var veldig letta når jeg ble flyttet frem :-)

Lurer på hvor mye forskjell det ble fra mensenterminen til ultralydterminen din?
Her er mensenterminen 29.mars menst ultralydterminen er 7.april så det var jo litt forskjell. Jeg vet egentlig med meg selv at mensenterminen er mer rett, ettersom jeg fikk tidlig positiv test, og jeg ville da hatt positiv test før jeg var gravid i følge ultralydtermin.. Men det hjalp ikke å si det til jordmoren på sykehuset! :p
Nesten akkurat likt for meg. Menstermin 28.mars og ul termin 6. april. Jeg vet også at mensterminen stemmer pga. både eggløsningstester og graviditetstester pluss flere tidlige ul'er. Går også ut fra ul-terminen nå, men merker at jeg tenker litt på det for tida både pga. jeg skulle jo egentlig ha gått ut i permisjon nå, men mest pga at jeg tenker på hvordan det blir hvis jeg ender opp med å gå på overtid. De har jo blitt så nøye de fleste steder med å sette igang fødsel 11 dager etter termin pga. økt fare for komplikasjoner og dødfødsel dersom man går lenge over. Vil jo være nesten 11 dager over allerede på termindagen :/ Leste på sykehusets nettsider at de tar hensyn dersom det er 2 uker eller mer forskjell mellom menstermin og ul-termin... 7, 11, 14 eller 17 dager over har sikker egentlig ikke så mye å si, men tenker jo på det allikevel.

Nesten akkurat likt for meg. Menstermin 28.mars og ul termin 6. april. Jeg vet også at mensterminen stemmer pga. både eggløsningstester og graviditetstester pluss flere tidlige ul'er. Går også ut fra ul-terminen nå, men merker at jeg tenker litt på det for tida både pga. jeg skulle jo egentlig ha gått ut i permisjon nå, men mest pga at jeg tenker på hvordan det blir hvis jeg ender opp med å gå på overtid. De har jo blitt så nøye de fleste steder med å sette igang fødsel 11 dager etter termin pga. økt fare for komplikasjoner og dødfødsel dersom man går lenge over. Vil jo være nesten 11 dager over allerede på termindagen :/ Leste på sykehusets nettsider at de tar hensyn dersom det er 2 uker eller mer forskjell mellom menstermin og ul-termin... 7, 11, 14 eller 17 dager over har sikker egentlig ikke så mye å si, men tenker jo på det allikevel.
Ja akkurat det jeg tenker på også.. Skal til jordmoren på torsdag å tenkte og ta det opp med henne da. Er ikke veldig komfortabel med å gå på overtid pga av det.. Tenk visst liksom!!

Ja akkurat det jeg tenker på også.. Skal til jordmoren på torsdag å tenkte og ta det opp med henne da. Er ikke veldig komfortabel med å gå på overtid pga av det.. Tenk visst liksom!!

Jeg fødte 2 dager før UL termin med sønnen min og han var liten. Da var det 2 uker mellom menstermin og UL termin. Jeg forholder meg til UL termin siden syklusen min er i underkant av 40 dager :p

Tenkte også å ta det opp med jordmor :) Prøver å tenke at jeg bare må stole på dem og at de har kontroll. Men krysser fingrene for at vi begge føder på "vår" termin :) (som bare er 3 uker til!! :D)

Menstermin: 18 april, tidlig ul: 18 april, men oul 22 april. Vet at testen ikke kunne slått ut slik den gjorde hvis det er 22 april. Ettersom jeg testet meg 5 dager før jeg skulle hatt mens ;) forholder meg til begge to.

Menstermin: 18 april, tidlig ul: 18 april, men oul 22 april. Vet at testen ikke kunne slått ut slik den gjorde hvis det er 22 april. Ettersom jeg testet meg 5 dager før jeg skulle hatt mens ;) forholder meg til begge to.

sånn har jeg det også.. eller, hvis jeg følger oul termin testet jeg positiv før jeg i det heletatt hadde blitt gravid - det er jo litt rart med tanke på at det er 7dager mellom.. :s

Back
Topp