Mensen!

Når jeg gikk på ppiller så hoppa jeg over mensen i 3 år :p så det er jo en mulighet om du absolutt ikke vil ha mens ;) de sier at det ikke er så bra, men min mens ble nå regelmessig med engang jeg stoppa med det :)
Har ikke tenkt å bruke prevensjon i det hele tatt etterpå skjønner du, så her vil nok mensen komme :p
 
Vi trenger trenger ikke prevensjon, siden det er meget lite sannsynlig å bli gravid, særlig på naturmetoden. Så her får mens komme når den kommer. Jeg har endometriose og har derfor stor risiko for både mye smerter og kraftige blødninger. Heldigvis har jeg ikke vært plaget med dette de siste årene, så håper det skal gå greit..
 
Ser ikkje frem til mensen akkurat! Utrolig deilig å slippe det, men eg lurer mest på hvilken prevensjon eg skal bruke..
Hadde kobberspiral før vi valgte å ta den ut fordi vi ønsket å bli gravide. Den fungerte greit, ingen mensensmerter overhodet og merket ikkje at eg fekk mensen. Men enkelte ganger blødde eg kraftig og mye, og det var utrolig slitsomt på jobb med hvit uniform!

Er ikkje noe fan av hormoner så lurer på å droppe prevensjon frem til neste barn( og siste) og så får en av oss steriliseres:)
 
Ser ikkje frem til mensen akkurat! Utrolig deilig å slippe det, men eg lurer mest på hvilken prevensjon eg skal bruke..
Hadde kobberspiral før vi valgte å ta den ut fordi vi ønsket å bli gravide. Den fungerte greit, ingen mensensmerter overhodet og merket ikkje at eg fekk mensen. Men enkelte ganger blødde eg kraftig og mye, og det var utrolig slitsomt på jobb med hvit uniform!

Er ikkje noe fan av hormoner så lurer på å droppe prevensjon frem til neste barn( og siste) og så får en av oss steriliseres:)
Er det vi tenker, jeg orker ikke mer hormoner i kroppen i form av prevensjon... Bli ferdig med ungene man vil ha, så får en av oss steriliseres ;)
 
Har ikke hatt mensen siden slutten av 2013, men har derimot vært gravid to ganger sden da. Så jeg ser nesten frem til å få den tilbake. Misforstå meg rett, men det tar på med to så tette graviditeter!
Ville heller ikke bruke prevensjon imellom graviditetene, bare kondom. En av de to gangene på fem mnd vi droppet den ble jeg gravid! Mensen var ikke kommet, men eggløsningen klaffet akkurat!
Så nå ser jeg frem til å bli ferdig med denne graviditeten, og få det sikreste som finnes av prevensjon! :)
 
Har ikke tenkt å bruke prevensjon i det hele tatt etterpå skjønner du, så her vil nok mensen komme :p
Ikke redd for bli gravid igjen da?? Det er jeg livredd for :p
 
Lurer på en ting, hvis man steriliserer seg, slutter mensen også ikke sant? :)
 
Lurer på en ting, hvis man steriliserer seg, slutter mensen også ikke sant? :)
Det spørs vel hva man gjør, om man fjerner livmora eller gjør noe med eggstokkene. Min mor brente av noe (husker ikke akkurat hva hun gjorde) og hun har en liten menstruasjonsblødning, men kan ikke få flere barn.
 
Jeg nyter å ikke ha, mensen, men kan ikke si at jeg gruer meg til den kommer tilbake heller. Nå har jeg vanligvis ikke store smerter da, så det hjelper jo litt :)
 
Jeg har ikke hatt så store problemer med den, så har tenkt lite på det. Håper bare ikke det forandrer seg til det verre etter graviditeten!
 
Hadde hørt at mange opplevde at menssmertene nesten var borte etter en graviditet. Det stemte ikke på meg ihvertfall!! Oh lord... så sykt vondt og så enorme mengder.. Håper på bedring etter graviditet nr 2 ;)
 
Jeg gruer meg :( :( håper jeg ikke får mensen.. Har hatt hormonspiral før men da blødde jeg, og det gjorde vondt å ha den der. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Var alltid plaget med sterke smerter også, så graviditeten har virkelig vært veldig bra! Til tross for at jeg spydde hver dag fra uke 6 til uke 26 :) haha!! Men heller kvalme enn mensen, helt ærlig..
 
Jeg er også veldig spent på hvordan det blir etter fødsel denne gangen. Jeg synes det ble mer smerter og mer blødninger etter forrige svangerskap. Håper virkelig ikke det blir verre nå :/
 
Jeg er også veldig spent på hvordan det blir etter fødsel denne gangen. Jeg synes det ble mer smerter og mer blødninger etter forrige svangerskap. Håper virkelig ikke det blir verre nå :/
Tenkt litt. Er dette fordi livmoren er hakket større etter svangerskap og fødsel?
 
Tenkt litt. Er dette fordi livmoren er hakket større etter svangerskap og fødsel?
Det vet jeg ikke. Derfor veldig spent på hvordan det blir nå :/
Går ikke livmoren tilbake til vanlig størrelse altså?
 
Det vet jeg ikke. Derfor veldig spent på hvordan det blir nå :/
Går ikke livmoren tilbake til vanlig størrelse altså?
Har hørt forskjellig fra to jordmødre. Ei sa at den gikk tilbake til vanlig str. Hun andre sa den var litt større og mer fleksibel. Så aner ikke egentlig hva som er rett og galt
 
Har hørt forskjellig fra to jordmødre. Ei sa at den gikk tilbake til vanlig str. Hun andre sa den var litt større og mer fleksibel. Så aner ikke egentlig hva som er rett og galt
Jeg får spørre hos jordmor her neste gang og høre hva hun sier da. Tydeligvis ikke enighet om det da:eek: :p
 
Jeg får spørre hos jordmor her neste gang og høre hva hun sier da. Tydeligvis ikke enighet om det da:eek: :p
Hun som sa den gikk tilbake til normal str. var av gamle sorten. Hun som sa det motsatte var ganske fersk i yrket :p om det har noe å si
 
Back
Topp