Mensen + babysvømming = ?

Nei, mensen og basseng er en uting. Blod kan smitte og je greit nok vannet er kloret osv, men hvorfor ta sjansen.
Dessuten er det stor infeksjonsfare for deg selv.

Å ta en dypp i sjøen under mens derimot er sunt har jeg hørt :)
Sånne argumenter forvirrer meg, når man samtidig velger å putte barna sine i det vannet....

Og det er ingen smitte i mensblod?!?!
Heller ingen infeksjonsfare om man ellers er frisk, fjerner tampongen etter badet, og har normal hygiene.

Og jeg tviler på at det er færre bakterier i dagens salte badevann enn i bassengene.

Men man må jo velge selv :)

Sånne argumenter forvirrer meg, når man samtidig velger å putte barna sine i det vannet....

Og det er ingen smitte i mensblod?!?!
Heller ingen infeksjonsfare om man ellers er frisk, fjerner tampongen etter badet, og har normal hygiene.

Og jeg tviler på at det er færre bakterier i dagens salte badevann enn i bassengene.

Men man må jo velge selv :)
Du sier noe her ja. Vet at basseng ikke er så hygenisk selv om det er fult av rensemidler. det jeg egentlig lurte på var jo om en tampong ville blokkere blodbakterier og blokkere bakterier fra bassenget. Jeg har aldri trengt å bade i basseng under mensen men nå lurte jeg siden jeg hadde arrengert time.

Barn kan jo ikke holdes bakteriefrie held livet så det bekymrer meg faktisk ikke. Hun er 4 mnd så da er det på tide å ikke ha en steril verden rundt seg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Du sier noe her ja. Vet at basseng ikke er så hygenisk selv om det er fult av rensemidler. det jeg egentlig lurte på var jo om en tampong ville blokkere blodbakterier og blokkere bakterier fra bassenget. Jeg har aldri trengt å bade i basseng under mensen men nå lurte jeg siden jeg hadde arrengert time.

Barn kan jo ikke holdes bakteriefrie held livet så det bekymrer meg faktisk ikke. Hun er 4 mnd så da er det på tide å ikke ha en steril verden rundt seg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg mente det motsatte. Det vil alltid være bakterier i vann, men basseng er stappfulle av klor, så de bakteriene som finnes der ville jeg ikke bekymret meg for verken når det gjaldt barn, voksne eller mensen. Svaret var til Chihaya, for jeg synes det er ironisk å bekymre seg for å bade selv i bassengvann pga. bakteriene, men ikke babyene.

En tampong blokkerer vann, og dermed bakterier fra bassenget, i å komme forbi, så lenge man ikke er timevis i vannet og skifter rett etterpå. Man skal også dusje, både før og etter (ville vært mer bekymra for unnasluntrere her) og da blir man kvitt det lille av bassengvann som evnt har kommet opp i skjeden nedenfor tampongen. Hadde ikke bekymra meg et sekund.

Skjønner heller ikke hvor alt snakket om blodbakterier og smitte fra mensblod kommer fra. Mensblod er minst like rent som urin, svette og alt det andre vi måtte finne på å legge igjen i bassenget, og det er ikke "smittsomt" med mindre man har en alvorlig sykdom, og da bør man ikke bade uansett.

Der er det visstnok bra. Stesøstera mi har gått der med babyen sin. Jeg bodde der tidligere (altså ammerud, ikke på hjemmet) :p
Hørt mye bra ja :) åja! Jeg er herfra, er du? :)

Elisabeth svømmeskole. Går du på babysvømming?

De går vi også hos, og er superfornøyd :) Har gått der fra mini var rundt 3 mnd, og nå er han snart året :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

De går vi også hos, og er superfornøyd :) Har gått der fra mini var rundt 3 mnd, og nå er han snart året :)

Vi går på kurset på Haug skole. Er så godt med varmt vann ! jeg har lyst til å ta videregående kurs merker jeg. mest bare for kosens skyld

Vi går på kurset på Haug skole. Er så godt med varmt vann ! jeg har lyst til å ta videregående kurs merker jeg. mest bare for kosens skyld

Vi går på Ramstad :)
Det koster oss mer å gå et annet sted de har varmtvannsbasseng, og liker alt vi lærer der...hadde aldri dukka mini under uten den tryggheten :)

Vi går på Ramstad :)
Det koster oss mer å gå et annet sted de har varmtvannsbasseng, og liker alt vi lærer der...hadde aldri dukka mini under uten den tryggheten :)

Bor dere ii Bærum da?

Back
Topp