Mens termin vs oul termin

Hos meg er mens termin 3 dager seinere enn oul termin. I uke 8 ga legen ga med termin 1 dag etter mens termin. Og på tidlig ul fikk i uke 9 fikk jeg termin 2 dager før mens termin. Så oul termin er den tidligste.
 
Tre tidlige ul har bekreftet min el-beregnede termin (Jeg vet eksakt dag for min letrozol-provoserte el) men oul ga termin tre dager senere. Tre dager er så lite at jeg bryr meg ikke. Men har følelsen av at hun kanskje kommer før den 10. liekvel. vi får se
 
En dag forskjell hos meg :)
 
Ble flyttet en dag. Hos oss er det IVF så termin fra sykehuset er jo egentlig helt korrekt. Men en dag gadd jeg ikke krangle på
 
Ut i fra eggløsning, tidlig ul og oul så er det samme dato. Har periode på 40-44 dager så menstermin juksa fastlegen og jeg til formål temme med el.
 
En dag forskjell bare.
 
Ble flyttet 14 dager tilbake sist gang (men han ble født dagen etter mens termin fordeom!!!), denne gangen 8 dager tilbake :p så stor forskjell i mitt tilfelle.
 
Jeg regner med å føde før terminen som ble satt av sykehuset. Når jeg teller dager fra den dagen jeg ble gravid på får jeg 4.11. Når jeg var på rikshospitalet i uke 12 satt de 3.11 som termin dato. Vært på ahus to ganger for å prøve å sette en termindato men de klarer ikke ta bra nok målinger. De har satt en gjennomsnittstermin ut i fra alle de forskjellige målingen de to. den er da 9.11. Og det var fordi jeg protesterte når de skulle sette terminen til 15.11.

Barnet kommer jo når det kommer uansett, men blir litt irritert at de ikke kan ta "riksen" sin vurdering. Når jeg sier at det ikke er noe tvil om hvilken dag jeg ble gravid på. Så bare himler de med øynene som om de skulle vite det bedre enn meg. Man kan jo ikke bli gravid en uke eller to etter man har hatt sex.:mad:
 
Ble flyttet en uke tilbake, men skjønner ikke hvordan det kan gå. For når jeg regner ut befruktningsdag så er det jo veldig mange dager unna den dagen jeg faktisk hadde sex
 
Jeg regner med å føde før terminen som ble satt av sykehuset. Når jeg teller dager fra den dagen jeg ble gravid på får jeg 4.11. Når jeg var på rikshospitalet i uke 12 satt de 3.11 som termin dato. Vært på ahus to ganger for å prøve å sette en termindato men de klarer ikke ta bra nok målinger. De har satt en gjennomsnittstermin ut i fra alle de forskjellige målingen de to. den er da 9.11. Og det var fordi jeg protesterte når de skulle sette terminen til 15.11.

Barnet kommer jo når det kommer uansett, men blir litt irritert at de ikke kan ta "riksen" sin vurdering. Når jeg sier at det ikke er noe tvil om hvilken dag jeg ble gravid på. Så bare himler de med øynene som om de skulle vite det bedre enn meg. Man kan jo ikke bli gravid en uke eller to etter man har hatt sex.:mad:
Samme er det her. Jeg var på riksen på fosterdiagnostikk i uke 14, og jeg regner med at de er veeldig nøyaktig. Da fikk jeg en termin som stemte overens med dagen jeg hadde sex på når jeg regnet ut. Når jeg var på oul i uke 20 ble jeg satt en hel uke tilbake. Men egget kan jo ikke akkurat befruktes en uke etter sex! Så jeg følger fortsatt den terminen fra riksen:)
 
Jeg regner med å føde før terminen som ble satt av sykehuset. Når jeg teller dager fra den dagen jeg ble gravid på får jeg 4.11. Når jeg var på rikshospitalet i uke 12 satt de 3.11 som termin dato. Vært på ahus to ganger for å prøve å sette en termindato men de klarer ikke ta bra nok målinger. De har satt en gjennomsnittstermin ut i fra alle de forskjellige målingen de to. den er da 9.11. Og det var fordi jeg protesterte når de skulle sette terminen til 15.11.

Barnet kommer jo når det kommer uansett, men blir litt irritert at de ikke kan ta "riksen" sin vurdering. Når jeg sier at det ikke er noe tvil om hvilken dag jeg ble gravid på. Så bare himler de med øynene som om de skulle vite det bedre enn meg. Man kan jo ikke bli gravid en uke eller to etter man har hatt sex.:mad:
En uke etter går helt fint å bli gravid og egget kan gå i dvale litt etter det blir befruktet ;)
2 uker er nok verre, men sædcellene kan leve opptil en uke inni deg. Egget lever vel kun et par dager, så det er heller eggløsningen man må se på og ikke når man hadde sex;)
 
Tre tidlige ul har bekreftet min el-beregnede termin (Jeg vet eksakt dag for min letrozol-provoserte el) men oul ga termin tre dager senere. Tre dager er så lite at jeg bryr meg ikke. Men har følelsen av at hun kanskje kommer før den 10. liekvel. vi får se
Spennende. Hold oss oppdater da ;)
 
Back
Topp