Mens lignende smerter

Mini20

Andre møte med forumet
Trenger å høre litt erfaringer da jeg er nervøs førstegangs:shy: Er 24+5 i dag. Har de siste dagene had menssmerter som har økt i styrke til tider. Nederst i magen og i korsryggen. Har også had en del kynnere de siste ukene. Var inne på kontroll på sykehuset siden jeg ble bekymret. Alt så fint ut med mormunn og alt var lukket. Fikk påvist blod i urin som er sent til dyrking, men venter på svar på om det kan være urinveisinfeksjon. Fikk beskjed om å ringe hvis det ble værre. Er i 100% jobb, føler meg frisk med litt sliten ellers. Noen som har erfaringer med menssmerter og kynnere og at dette er normalt til ulike tider i svangerskapet? o_O
 
Både kynnere og menssmerter er veldig vanlig iløpet av hele svangerskapet.
For min del har det begge gangene vært menssmerter i første halvdel av svangerskapet, så har kynnerene tatt over den siste halvdelen. Denne gangen har jeg også mye mer ligamentsmerter enn forrige gang, i tillegg til en "påbegynnende" bekkenløsning allerede. Må derfor ta det så med ro som det går ann når jeg har mulighet, fordi jeg går ikke med på å sykemeldes tidlig denne gangen også:hilarious:
Masse god bedring ❤
 
Jeg var hos legen med det jeg selv mente var skikkelige mensensmerter, men det viste seg at det var tarmsmerter. Så kanskje det kan være tarmrelatert?
 
I mitt første svangerskap hadde jeg flere ganger sterke smerter i magen og rygg, klarte nesten ikke stå på beina.. var tilogmed på sykehuset i uke 25 hvor de først forberedte meg på lungemodning og tidlig fødsel.. viste seg alle gangene å være UVI og måtte på antibiotika alle gangene:nailbiting: Fikk en frisk og rask gutt i uke 38.. men tok de urinprøve for å se?
 
I mitt første svangerskap hadde jeg flere ganger sterke smerter i magen og rygg, klarte nesten ikke stå på beina.. var tilogmed på sykehuset i uke 25 hvor de først forberedte meg på lungemodning og tidlig fødsel.. viste seg alle gangene å være UVI og måtte på antibiotika alle gangene:nailbiting: Fikk en frisk og rask gutt i uke 38.. men tok de urinprøve for å se?

Urinprøven ble sendt inn på dyrkning så venter på svar om det kan være årsaken :sorry:
 
Urinprøven ble sendt inn på dyrkning så venter på svar om det kan være årsaken :sorry:


Er iallfall veldig vanlig med UVI under graviditeten sa legene til meg Pga det er så mye som skjer i kroppen da og spesielt rundt magen.. håper du får svar ganske fort på hva det er..:Heartpink
 
Hvordan går det med deg ❤

Takk som spør :Heartpink Det går bedre. Det ble ikke påvist noe i urinprøven som ble sendt til dyrking. I urinprøven to dager etter var det ikke spor av blod. Menssmertene har blitt noe bedre, men kynnere kommer og går. Formen føles mye bedre etter en rolig helg! Så kanskje det bare må hviles litt mer:shy:
 
Takk som spør :Heartpink Det går bedre. Det ble ikke påvist noe i urinprøven som ble sendt til dyrking. I urinprøven to dager etter var det ikke spor av blod. Menssmertene har blitt noe bedre, men kynnere kommer og går. Formen føles mye bedre etter en rolig helg! Så kanskje det bare må hviles litt mer:shy:
Så bra!!❤❤
 
Back
Topp