Mellomnavn som ikke brukes?

Ja det at jeg å kommer til å fjerne det neste gang jeg skal ha nytt pass. Gidder ikke før fordi ellers blir det mye pes

*har

Jeg har to, bruker kun det ene. Noen lærere på barneskolen brukte begge og mamma å pappa brukte begge når de kjeftet på meg. Har et par venner som kun bruker mitt andre navn faktisk, de bruker det fordi de synes det er et fint navn og at det er dumt jeg ikke bruker det, det plager meg ikke at de kun bruker det andre navnet :) vi har gitt frøkna vår to navn :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Først må jeg spørre. Dobbeltnavn Altså Hans-Sebastian eller TO fornavn slik du skriver det Hans Sebastian.

dVed Dobbeltnavn bør begge brukes, mens ved to fornavn trenger ikke navn nr 2 benyttes i dagligtale.

Sebastian kan her ikke benyttes som mellomnavn iflge folkeregisteret.
Mellomnavn skal være forbeholdt de med to etternavn som ikke skal kombineres med bindestrek.

Eks: Jens Morten Olsen Hagen (bare helt random her)

Etternavn: Hagen,
Fornavn: Jens-Morten
Mellomnavn Olsen

Stort sett alle på begge sidene av min familie har mer enn ett navn, selv om de ikke brukes i det daglige. Noen, som meg selv og en av brødrene mine, har dobbeltnavn med bindestrek som ble brukt til hverdags. Jeg syns det er noe fint med det å ha flere navn selv om de ikke brukes, siden det både gjør navnet mer unikt og det gir større muligheter til oppkalling osv. Dobbeltnavn derimot syns jeg ikke noe om, sikkert fordi jeg har vokst opp med det selv og fra tenårene valgte jeg å kun bruke det første navnet. Liker ikke når navnene blir et helt ork å uttale, og det har mange stavelser, da høres det så stressende.

Hvis ikke begge navnene skal brukes til hverdags syns jeg ikke det gjør noe om navnene ikke sklir helt supert sammen. :)

Tror det er veldig vanlig og bare bruke ett navn selv om man har to. Går nok helt fint! :)

Først må jeg spørre. Dobbeltnavn Altså Hans-Sebastian eller TO fornavn slik du skriver det Hans Sebastian.

dVed Dobbeltnavn bør begge brukes, mens ved to fornavn trenger ikke navn nr 2 benyttes i dagligtale.

Sebastian kan her ikke benyttes som mellomnavn iflge folkeregisteret.
Mellomnavn skal være forbeholdt de med to etternavn som ikke skal kombineres med bindestrek.

Eks: Jens Morten Olsen Hagen (bare helt random her)

Etternavn: Hagen,
Fornavn: Jens-Morten
Mellomnavn Olsen
Beklager feilen, mente TO fornavn, ikke dobbeltnavn eller mellomnavn. Fikk bekreftet at dette blir hvertfall 5. Generasjon "Sebastian" av en eldre slektning, veldig koselig synes jeg. Ingen av søskenbarna mine har videreført navnet så jeg håper BF godtar dette navnet. Babyen skal jo få hans etternavn, noe må jeg ha å si :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Det kan nok bli bra, står nok til hverandre - gammel tid og ny tid :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp