Melkespreng !

Pump det ut! Jeg har hatt samme utfordring med begge mine forrige og produksjonen økte faktisk ikke selvom jeg pumpet - hadde ikke noe valg annet enn å få ut melka (til det ikke sprengte). Fryse ned melk er forøvrig helt gull å ha de gangene du/ mannen skal gi flaske;) Slippe erstatning:)
På et tidspunkt sto jeg faktisk opp om natten og pumpet den puppen sønnen inne orket - for å jevne ut trykket! Du får ikke pumpet like mye som babyen suger så har du så mye melk som du beskriver vil det gå bra å pumpe ut det som er overflødig uten å øke produksjonen!
Og positivt; økedøgn er det minimalt eller ikke noe av;)
Lykke lykke til!! Engangsinnlegg er allerede kjøpt inn i mangfold her;)

Huff ja selvom det er litt skummelt får jeg vel bare prøve. Håper bare det ikke er mange dagene til mengden minker og det går an å ta av seg bh uten at det siler ut begge to på en gang :p Tusen takk ! Det går med noen innlegg ja, jeg må på butikken og hamstre et lager såpass vi har :p

Huff ja selvom det er litt skummelt får jeg vel bare prøve. Håper bare det ikke er mange dagene til mengden minker og det går an å ta av seg bh uten at det siler ut begge to på en gang :p Tusen takk ! Det går med noen innlegg ja, jeg må på butikken og hamstre et lager såpass vi har :p
Husker ikke hvor lenge det varte, men det stabiliserte seg etter hvert! Husker jeg sov med innlegg x 2 lenge, og byttet hver gang jeg ammet.
Jeg var forøvrig påpasselig med å amme/ pumpe fra annenhver pupp da - så det ble så jevnt som mulig;)
Lykke til som meieri - det blir bedre;) :)

Melkespreng her også... Dritvondt... I går stod jeg lenge i dusjen med varmt vann og pumpet ut en hel del for å lette på trykket! Har også fryst ned, og så sant jeg klarer å samle det opp blir det lager i fryseboksen her :P

Husker ikke hvor lenge det varte, men det stabiliserte seg etter hvert! Husker jeg sov med innlegg x 2 lenge, og byttet hver gang jeg ammet.
Jeg var forøvrig påpasselig med å amme/ pumpe fra annenhver pupp da - så det ble så jevnt som mulig;)
Lykke til som meieri - det blir bedre;) :)

Hehe ja det går med en hel haug innlegg ! I tilegg har jeg skaffa meg sånne tisselaken som gamlingene bruker og må sove på det så det ikke lekker ned i senga :p Her går det også i annenhver enn så lenge, håper å få han til å ta begge hver gang etterhvert, vi får se :) Haha, ja vi får satse på bedre tider i meieriene etterhvert ;)

Melkespreng her også... Dritvondt... I går stod jeg lenge i dusjen med varmt vann og pumpet ut en hel del for å lette på trykket! Har også fryst ned, og så sant jeg klarer å samle det opp blir det lager i fryseboksen her :p

Ja det er helt sykt, aldri trodd de kom til å bli såå vanvittig sprengte :p Så deilig, jeg gleder meg til å hoppe i dusjen idag og bare la det renne :p Pumper du da eller ? Veldig greit å ha et lager :)

Ja det er helt sykt, aldri trodd de kom til å bli såå vanvittig sprengte :p Så deilig, jeg gleder meg til å hoppe i dusjen idag og bare la det renne :p Pumper du da eller ? Veldig greit å ha et lager :)
Håndmelket i dusjen, men lar det renne og håndmelker over i beholdere for å lette på trykket (i sofaen/sengen/andre ganger!)

Pass på å kle deg godt når du er ute. Ikke få direkte trekk på puppene (eller sitte ute i trekk med tynne klær). Da kommer brystbetennelsen lett :o
Ull er gull på puppene :)
Håper det hjelper på trykket med håndmelking/massasje i dusjen :)

Hehe ja det går med en hel haug innlegg ! I tilegg har jeg skaffa meg sånne tisselaken som gamlingene bruker og må sove på det så det ikke lekker ned i senga :p Her går det også i annenhver enn så lenge, håper å få han til å ta begge hver gang etterhvert, vi får se :) Haha, ja vi får satse på bedre tider i meieriene etterhvert ;)
Tisselaken fungerer - hehe, man tror liksom man har vært gjennom det meste som gravid og fødsel, men neeeeeida! :p
Velfungerende meieri krever sitt det;) Hold ut:)

Håndmelket i dusjen, men lar det renne og håndmelker over i beholdere for å lette på trykket (i sofaen/sengen/andre ganger!)

Prøvde meg på det igår, men får det rett og slett ikke til.. Kommer en liten dråpe nå og da eneste. Nå er heldigvis den værste sprengen borte, men de er fortsatt overfylte, og det drypper så fort jeg tar bort ammeinnlegget, så lille vennen blir jo klisj før han rekker å få puppen i munnen stakkars :p

Pass på å kle deg godt når du er ute. Ikke få direkte trekk på puppene (eller sitte ute i trekk med tynne klær). Da kommer brystbetennelsen lett :eek:
Ull er gull på puppene :)
Håper det hjelper på trykket med håndmelking/massasje i dusjen :)

Ja noe brystbetennelse kommer ikke på tale en gang, så det går i engangsunnlegg med ull utenpå :)

Tisselaken fungerer - hehe, man tror liksom man har vært gjennom det meste som gravid og fødsel, men neeeeeida! :p
Velfungerende meieri krever sitt det;) Hold ut:)

Haha ja ha vært gjennom så mye rart jeg aldri hadde sett for meg en gang :p Det går seg vel til etterhvert ;)

Husker jeg klagde over melkespreng i begynnelsen med storebror :p bare en mnd senere sleit jeg med å ha nok melk og etter 4-5 mnd ga jeg helt opp etter å ha fått beskjed av helsesøster om å ikke slite meg ut. Da hadde jeg stått opp om natta for å pumpe for å prøve å få mer melk. Denne gangen skal jeg prøve å utnytte det om det begynner på samme måten, pumpe ut overskuddet og fryse det ned til evt pappan skal passe mens jeg fårmeg litt velfortjent fri ;)

Utrolig nok kommer kroppen tilbake til "seg selv" igjen! Etterhvert i hvert fall:p

Ja sant, kroppen er meg et mysterium :p Den værste sprengen er heldigvis over nå, men likevel er puppene helt overfylte, så vet ikke hvor jeg skal gjøre av alt :p

Husker jeg klagde over melkespreng i begynnelsen med storebror :p bare en mnd senere sleit jeg med å ha nok melk og etter 4-5 mnd ga jeg helt opp etter å ha fått beskjed av helsesøster om å ikke slite meg ut. Da hadde jeg stått opp om natta for å pumpe for å prøve å få mer melk. Denne gangen skal jeg prøve å utnytte det om det begynner på samme måten, pumpe ut overskuddet og fryse det ned til evt pappan skal passe mens jeg fårmeg litt velfortjent fri ;)

Huff, det var kjedelig :( Håper produksjonen holder seg oppe, selv om det er slitsomt sånn det er nå :p Jeg har ikke pumpa noe enda, i frykt for at de skal begynne å produsere enda mer :p

Ja sant, kroppen er meg et mysterium :p Den værste sprengen er heldigvis over nå, men likevel er puppene helt overfylte, så vet ikke hvor jeg skal gjøre av alt :p
Frys ned så har du til senere - kjekt å ha asså;)

Frys ned så har du til senere - kjekt å ha asså;)

Ja jeg får gjøre det ! Sykt å se at melken faktisk spruter ut når jeg tar av ammeinnleggene, haha ! Får ta med en flaske å samle opp neste gang :p

Ja jeg får gjøre det ! Sykt å se at melken faktisk spruter ut når jeg tar av ammeinnleggene, haha ! Får ta med en flaske å samle opp neste gang :p
Haha, husker sååå godt første gang det skjedde - var helt i sjokk:p :)

Back
Topp