Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvorfor håndmelke og ikke pumpe?Håndmelk! Gjerne i dusjen - då strømmer det på og det blir ikkje så sølete. Bedre å håndmelke enn å pumpe no fram til produksjonen er stabilisert.. Føler seg litt som ei ku, men pytt sann!
Fordi pumpa kan bli "for" effektiv og lure kroppen til å tru at den treng å produsere så mykje melk, sjølv om babyen ikkje treng det.. Og då blir ein jo aldri kvitt sprengen på sikt! Men er sjølvsagt og eit spørsmål om smak og behag!Hvorfor håndmelke og ikke pumpe?
Det jeg gjorde da jeg hadde for mye melk var å pumpe ut litt før jeg ammet, for å få ut "skummamelka" så ammet jeg etterpå for da får babyen fløten til slutt.Prøvde håndmelking på det værste i natt, men det er jo ikke mye som kommer ut Er iallefall helt sinnsykt hvor store puppene har blitt, og jeg føler det er melk overalt ! Lille bebis klarer ikke alltid å svelge unna heller nå som jeg bruker skjold, så håper jeg kan slippe de snart ! Dustebrysrvorter som ikke stikker langt nok ut til at han får skikkelig tak..
Jeg kjøpte meg et par amme-bher fra Boob på Barnas Hus idag. De var på 25% rabatt så fikk 100kr rabatt per bh. De har utrolig god strech, så selv om puppene går litt ned igjen i str når produksjonen stabiliseres så vil bhen "følge etter".Puppene vokser og vokser her. 3 dager siden fødsel og nå kommer det mye melk. Kjenner bittelitt spreng men ikkje mye. Har ikkje hatt bh på meg siden fødsel kun amme singlett. Men svære pupper trenger støtte. Tvile på ammebhen eg har passer. Og dei vanlige kan eg bare glemme og ta på. Tips hvor dei selger gode ammebher i str E eller mer?
Jeg bommet fullstendig på str på boob. Fulgte tabellen og valgte medium. Skulle valgt L eller XL...Jeg kjøpte meg et par amme-bher fra Boob på Barnas Hus idag. De var på 25% rabatt så fikk 100kr rabatt per bh. De har utrolig god strech, så selv om puppene går litt ned igjen i str når produksjonen stabiliseres så vil bhen "følge etter".
...de har 30 dager bytterett, så om jeg har skivebomma på str får jeg bytta den etter fødselen.
Jeg valgte L utifra omkrets og cup (85c nå, bruker 80dd når jeg ammer). Har masse å gå på på omkrets og kan vokse 1-2 cuper pga strech.Jeg bommet fullstendig på str på boob. Fulgte tabellen og valgte medium. Skulle valgt L eller XL...
Det anbefales jo at man helst har amme-bh uten spiler, for ikke å få tette melkeganger. Finnes mange som har god støtte ved hjelp av sømmer istedenfor spiler.Eg har hatt E cup når eg var gravid. Og sliter med og få plass til spilene i vanlige bher. Så veldig usikker på hva eg skal kjøpe. Føler ikkje det støtter like godt uten spiler. Nå vokser og vokser puppene. Mannen var heilt satt ut når eg tok ned ammetoppen i sta kommer til og få vondt i ryggen om eg ikkje har ein god bh..
Pump det ut! Jeg har hatt samme utfordring med begge mine forrige og produksjonen økte faktisk ikke selvom jeg pumpet - hadde ikke noe valg annet enn å få ut melka (til det ikke sprengte). Fryse ned melk er forøvrig helt gull å ha de gangene du/ mannen skal gi flaske Slippe erstatningAltså, dette blir bare værre og værre.. Puppene mine er som to mursteiner og det renner fra dem ! Hvor lenge skal dette pågå ? Skikkelig luksusproblem, jeg vet, men alle ammetoppene, ammebhene, klærne til lillegutt, alt av gulpekluter osv blir klisj i løpet av en dag, og ikke det en gang.. Tør ikke pumpe i tilfelle det øker produksjonen enda mer