Melkeallergi

Synes det er vanskelig å kutte melk helt. Føler det er melk i absolutt alt jeg spiser. Til og med tannkremen min Zendium har melk i seg... Men merker at babyen blir bedre så jeg gjør så godt jeg kan å kutte det ut.

Får dere mye støtte i kjæresten mtp det å kutte ut melk? Her har jeg fått høre at det ikke er noe big deal å kutte ut melk, og at hvorfor er det så vanskelig for meg når "alle andre mødre" bare kutter det ut...:smiley-angry002
 
Vi er fortsatt på melkefritt. Utrolig kjedelig, men kjipere med baby som har mer plager enn nødvendig ♡ Men en del av de melkefri alternativene er ordentlig kjipe! Heldigvis er samboeren støttende.
 
Her ammer jeg ikke, bare nutrimagen! Skjønner det er tøff diett med melkefritt! Kjører dere soyafritt og?
 
Her ammer jeg ikke, bare nutrimagen! Skjønner det er tøff diett med melkefritt! Kjører dere soyafritt og?
Nei, har ikke prøvd soyafritt. Er det babyer som reagerer på det også?

Både baby og jeg fikk skikkelig mye luft i magen og stiiiinkende fis av soyayoghurtene fra Alpro, så vi holder oss unna produkter med mye soya :hilarious: Heldigvis har Oatly en del fine produkter, og havremelken lager jeg selv :dance011
 
Prøvde oss på litt pizza med gulost på i går kveld, angrer bittert på det i dag :( Stakkars lille har vondt i magen og vil bare sove ♡
 
Prøvde oss på litt pizza med gulost på i går kveld, angrer bittert på det i dag :( Stakkars lille har vondt i magen og vil bare sove ♡


Uff, håper hun blir bedre snart :Heartred

Har ikke blitt noe bedre her. I natt skrek sønnen min hver eneste time fra midnatt, har vært helt slått ut i dag selv. Gleder meg til at denne perioden er over!
 
Prøvde oss på litt pizza med gulost på i går kveld, angrer bittert på det i dag :( Stakkars lille har vondt i magen og vil bare sove ♡

Huff!! Nå er det ikke lov å reklamere for andre grupper her, men jeg regner med du vet de finnes på andre sosiale medier? Mye informasjon å få der!
 
Uff, håper hun blir bedre snart :Heartred

Har ikke blitt noe bedre her. I natt skrek sønnen min hver eneste time fra midnatt, har vært helt slått ut i dag selv. Gleder meg til at denne perioden er over!

Hvor lenge har du vært melkefri ?
 
Uff, håper hun blir bedre snart :Heartred

Har ikke blitt noe bedre her. I natt skrek sønnen min hver eneste time fra midnatt, har vært helt slått ut i dag selv. Gleder meg til at denne perioden er over!
Huffameg! Det hørtes slitsomt ut :(
Hos oss var det heldigvis bare på formiddagen at han hadde vondt. Men kjipt nok likevel. Men det blir sikkert snart bedre, de begynner jo å bli store :)
 
Huff!! Nå er det ikke lov å reklamere for andre grupper her, men jeg regner med du vet de finnes på andre sosiale medier? Mye informasjon å få der!

Det er 2.barnet hvor vi kjører melkefri perioder, så har ikke prioritert å søke støtte og hjelp i andre kanaler denne gangen :) Tenkte jeg skulle prøve å komme meg til Sverige en dag for å handle litt melkefrittder, har hørt det er bedre utvalg og priser enn i Norge. Bor bare 30 min fra grensa ca :) Prøver melk igjen om en mnd, håper det har gått seg til da!
 
Det er 2.barnet hvor vi kjører melkefri perioder, så har ikke prioritert å søke støtte og hjelp i andre kanaler denne gangen :) Tenkte jeg skulle prøve å komme meg til Sverige en dag for å handle litt melkefrittder, har hørt det er bedre utvalg og priser enn i Norge. Bor bare 30 min fra grensa ca :) Prøver melk igjen om en mnd, håper det har gått seg til da!

Godt i gamet du da[emoji5]
Ja, du får nok større utvalg der! Er jo virkelig alt som er melkeprotein i[emoji51] alt fra fårepølse til tannkrem! Er andre mann allergifri nå? Jeg håper bare ikke vi kryssreagerer med andre ting. Lillemor har i tillegg atopisk hud og vi mistenker astma!
 
Godt i gamet du da[emoji5]
Ja, du får nok større utvalg der! Er jo virkelig alt som er melkeprotein i[emoji51] alt fra fårepølse til tannkrem! Er andre mann allergifri nå? Jeg håper bare ikke vi kryssreagerer med andre ting. Lillemor har i tillegg atopisk hud og vi mistenker astma!

Storesøster er helt fin nå. De har sikkert bare hatt umoden tarm eller noe helt i starten begge to. Satser på at lillebror snart er helt fin han og. Eneste symptomet på at han kanskje ikke tåler melkeprotein så godt er magevondt. Ikke noe utslett, oppkast eller diaré.
 
Storesøster er helt fin nå. De har sikkert bare hatt umoden tarm eller noe helt i starten begge to. Satser på at lillebror snart er helt fin han og. Eneste symptomet på at han kanskje ikke tåler melkeprotein så godt er magevondt. Ikke noe utslett, oppkast eller diaré.

Okay! Det er bra da! Spesialisten vår sa de med magebesvær vokser som regel det raskt av seg :) jeg mistenker jeg hadde det selv som barn. I følge mamma gråt jeg mye. Og samme med lillebror min, han hadde blodslim og.
 
Okay! Det er bra da! Spesialisten vår sa de med magebesvær vokser som regel det raskt av seg :) jeg mistenker jeg hadde det selv som barn. I følge mamma gråt jeg mye. Og samme med lillebror min, han hadde blodslim og.

Jeg gråt også mye da jeg var liten. Krysser fingrene for at vi alle slipper et melkefritt liv! :p
 
Hvordan går det med dere lillerose?
Takk som spør!
Her går det dessverre ikke så mye bedre. Etter vi begynte på Nutramigen hadde vi 2,5 uker i himmelen, uten magevondt, med regelmessig og normal avføring og hun begynte å spise mer og legge på seg. Trodde vi hadde funnet løsningen, men så plutselig var magevondten tilbake og vekten stagnerte. Hun har veldig vondt og spenner seg utrolig mye, er stiv som en stokk og til tider bananbaby. Har vært hos manuell terapeut 2 ganger, uten at hun fant noe. Skal til en annen en på torsdag for en "second opinion". Og tilbake til sykehuset om 2 uker. Merker jeg begynner å bli fryktelig sliten av baby med mye vondt. Og alle sier at "nå går det sikkert over siden hun straks er 3 mnd", men med storebror var plagene verst mellom 3 og 5 mnd, så jeg har ingen tro på at vi er over det verste. Håper virkelig snuppa snart kan legge på seg. Forrige veing, ved 11 uker, veide hun 4330g, fødselsvekt 3490g. Lille fuglungen [emoji17]
 
Back
Topp