Melkeallergi

Nei, jeg blander ikke. Blod i avføring er i den gruppen som ikke slår ut på prikk test. Sammens med slim, og blod og hyppig avføring. Men vår var faktisk forstoppet en periode og når du sier det. Men eksem hører ikke inn der, det er helt riktig. Men ofte har kan man se en blanding fra de to forskjellige gruppene. Her har vi både tarm problematikk og eksem.
Men så godt dere har virkning! Virker som det går veien her å! Men fortsatt litt bluss av eksem etter nutrimagen. Men magen er bedre.

Håper du slipper å provakere med melk. I og med dere har lite synlig symptom, så vil jo eneste synlige symptomet vær gråt? Vi begynte med melkefritt dagen før. Slo ikke ut på prikk, men som du skriver, så er det jo sjelden de gjør det. Bare ga sykdombeskrivelse og viste bilder av bleier og utslett.
Skjønner godt du sluttet å amme da og spesielt med den spesialkosten man må på. [emoji24] hvor mye gråt hadde dere PR dag? Og om kvelden ?
Vi hadde gjerne rundt 3 timer sammenhengende på kveld og mer sporadisk ila dagen, men tipper i snitt totalt mellom 4-6 timer per dag. Så ikke hinsides mye, men mer enn nok når gråten var helt desperat og panisk sånn at lille nestem mistet pusten. Nå er det nesten ingen gråt, bare vanlig kveldsuro, så aksje bare 1 time totalt ila dagen, og en helt annen type gråt, ikke like panisk.
 
Vi hadde gjerne rundt 3 timer sammenhengende på kveld og mer sporadisk ila dagen, men tipper i snitt totalt mellom 4-6 timer per dag. Så ikke hinsides mye, men mer enn nok når gråten var helt desperat og panisk sånn at lille nestem mistet pusten. Nå er det nesten ingen gråt, bare vanlig kveldsuro, så aksje bare 1 time totalt ila dagen, og en helt annen type gråt, ikke like panisk.

Helt likt som her! Bare vi ikke hadde på dagtid! Idag var det 1,5 t! Men ikke så intens. I går var det 30 min! Så bedring i alle fall :) de har jo fortsatt melkeprotein i kroppen, så det blir nok enda bedre og! Har ei på 3 og. Hun gråt kanskje 3-4 min iløpet av dagen når hun var baby så stor forskjell
 
Helt likt som her! Bare vi ikke hadde på dagtid! Idag var det 1,5 t! Men ikke så intens. I går var det 30 min! Så bedring i alle fall :) de har jo fortsatt melkeprotein i kroppen, så det blir nok enda bedre og! Har ei på 3 og. Hun gråt kanskje 3-4 min iløpet av dagen når hun var baby så stor forskjell
Så bra at det er bedring! Krysser fingrene for at det blir enda bedre! Vi har en på 2,5 som også gråt mye, men ikke sååå mye. Så vi var litt forberedt, men hvert barn er unikt så ting blir aldri som man tror!
 
Det er 2 typer melkeallergi, den ene gir IgE-mediert respons i immunforsvaret og fører til umiddelbar respons med bl.a. eksem, blod i avføring og det du beskriver. Den andre går direkte på tarmtottene og gir magevondt og diare/forstoppelse. Den siste typen er vanskeligere å diagnostisere, men er fortsatt melkeproteinallergi.

Her måtte vi kutte amming da vekten har helt stoppet opp og vi trengte å vite hvor mye hun spiser hver dag. Hun nektet også å amme på slutten, var bare hyl og skrik hver gang jeg skulle legge henne til, og hun brukte opp all sin lille energi på det. Så da ble det kun melkefri erstating. Hun har nå gått på det 1 uke og magen er mye bedre, ikke noe særlig hyl og skrik lengre! :) Skal til legen på tirsdag, så får høre om veien videre da.
Hvordan går det med dere?
 
Hvordan går det med dere?
Det går greit. Vi har hatt så mye rart den siste uka, så jeg er ganske utslitt. Legevakt blant annet. Orker ikke en gang skrive om det.. Klara har i tillegg blitt forkjølet og spiser enda mindre enn hun pleier, ca 30-40ml sol et måltid.. og rundt 350ml totalt i døgnet.. alt for lite, så tipper det er laber vektoppgang igjen i morgen. Er spent på hva legen sier..
På den positive siden, i går var første dag på lenge nesten helt uten magevondt! Men i dag er det en del vondter igjen. Jeg glemte Semper dråper i går, kanskje derfor? Kjenner jeg er så lei av babytiden ass, var like mye styr sist og jeg hadde et håp om at jeg skulle kose meg mer denne gangen. Men dette er virkelig ikke min favorittid ass..
 
Det går greit. Vi har hatt så mye rart den siste uka, så jeg er ganske utslitt. Legevakt blant annet. Orker ikke en gang skrive om det.. Klara har i tillegg blitt forkjølet og spiser enda mindre enn hun pleier, ca 30-40ml sol et måltid.. og rundt 350ml totalt i døgnet.. alt for lite, så tipper det er laber vektoppgang igjen i morgen. Er spent på hva legen sier..
På den positive siden, i går var første dag på lenge nesten helt uten magevondt! Men i dag er det en del vondter igjen. Jeg glemte Semper dråper i går, kanskje derfor? Kjenner jeg er så lei av babytiden ass, var like mye styr sist og jeg hadde et håp om at jeg skulle kose meg mer denne gangen. Men dette er virkelig ikke min favorittid ass..

Husk hun fortsatt har melkeprotein i kroppen! Så det kan være litt frem å tilbake første to- tre ukene! Vi hadde rolig en dag så urolig igjen! Det blir bedre[emoji173]️ kjenner meg igjen! Her har hun vært forkjølet og falsk krupp! Klippekort med legen snart! Her var det faktisk ingen kveldsuro idag!
 
Lillerose: du. Jeg tenkte på en ting. Kanskje hun «bare» har umoden tarm? Nan ha smaker 100 ganger bedre og fordøyelsessystemet får skikkelig fart på seg. Kanskje hun drikker mer da, og dere slipper unna siden skrik siden fordøyelsen går raskere? Vi har jo melkeproteinallergi diagnosert, men mi var veldig mye bedre på nan ha. De melkefrie mme smaker høgg. Så skjønner hun ikke vil drikke den! Jeg hadde prøvd den altså! Her blei mi bedre på allerede dag 2! Og den smaker godt!
Er bedre for lommeboken å! ( uten at det spiller noen veldig stor rolle)
Kan godt vær hun har allergi, men jeg tror dere får vanskelig med å bevise det når symptomene er hard mage, mageknip og liten oppgang dessverre, og ikke har mer uttalte symptom som slim,blod, eksem, hevelser etc.
Masse masse lykke til! Håper det løser seg for dere! Jeg vet hvor tøft det er når de bare gråter utrøstelig.
 
Lillerose: du. Jeg tenkte på en ting. Kanskje hun «bare» har umoden tarm? Nan ha smaker 100 ganger bedre og fordøyelsessystemet får skikkelig fart på seg. Kanskje hun drikker mer da, og dere slipper unna siden skrik siden fordøyelsen går raskere? Vi har jo melkeproteinallergi diagnosert, men mi var veldig mye bedre på nan ha. De melkefrie mme smaker høgg. Så skjønner hun ikke vil drikke den! Jeg hadde prøvd den altså! Her blei mi bedre på allerede dag 2! Og den smaker godt!
Er bedre for lommeboken å! ( uten at det spiller noen veldig stor rolle)
Kan godt vær hun har allergi, men jeg tror dere får vanskelig med å bevise det når symptomene er hard mage, mageknip og liten oppgang dessverre, og ikke har mer uttalte symptom som slim,blod, eksem, hevelser etc.
Masse masse lykke til! Håper det løser seg for dere! Jeg vet hvor tøft det er når de bare gråter utrøstelig.
Får ikke lov å "gå av" melkefritt før sykehuset godkjenner det, er helsesøster og lege på helsestasjon som vil vi skal gå på det. Men i går byttet vi til Nutramigen etter at helsesøster ville vi skulle prøve det. Denne er jo kjent for å være en "versting" på smak. Men K spiste den uten å rynke på nesa og doblet måltidsmengden til ca 60-70ml [emoji106] så det er virkelig fremgang. Satser på enda mer fremgang nå. Selv tror jeg nok bare hun har umoden tarm, ikke melkeproteinallergi, men det får sykehuset avgjøre. Magen er hvertfall mye bedre og vi har mye mindre hyl og skrik [emoji4] så holder meg til Nutramigen inntil videre hvertfall.
 
  • Liker
Reactions: M#
Jeg har testet melkefritt siden mandag denne uken for å sjekke om melk kan være årsaken til litt magevondt hos lillebror.. Men jeg synes egentlig han være har blitt verre. Hvor lenge er det vits å kjøre melkefritt når man ikke merker bedring, snarere tvert imot? :p
 
Jeg har testet melkefritt siden mandag denne uken for å sjekke om melk kan være årsaken til litt magevondt hos lillebror.. Men jeg synes egentlig han være har blitt verre. Hvor lenge er det vits å kjøre melkefritt når man ikke merker bedring, snarere tvert imot? :p

8 -9 dager tok det her:) melkeprotein må ut av kroppen først. Legen sa det kunne ta to uker. Jeg leste om mange som fikk bedring på 2-3 dager, og ble motløs. Men vi er nå på 4 dagen uten noe mageknip :)
 
Får ikke lov å "gå av" melkefritt før sykehuset godkjenner det, er helsesøster og lege på helsestasjon som vil vi skal gå på det. Men i går byttet vi til Nutramigen etter at helsesøster ville vi skulle prøve det. Denne er jo kjent for å være en "versting" på smak. Men K spiste den uten å rynke på nesa og doblet måltidsmengden til ca 60-70ml [emoji106] så det er virkelig fremgang. Satser på enda mer fremgang nå. Selv tror jeg nok bare hun har umoden tarm, ikke melkeproteinallergi, men det får sykehuset avgjøre. Magen er hvertfall mye bedre og vi har mye mindre hyl og skrik [emoji4] så holder meg til Nutramigen inntil videre hvertfall.

Det skader jo uansett ikke å prøve det :) ja. Fy søren. Nutrimagen smaker virkelig høgg. Prøv å smak [emoji86] har dere på resept?
Men det glir ned her å! Du kan prøve med litt sukker i og. En liten tskje. Om hun begynner å ikke ville ha det! Da får hun litt ekstra kcal i! Hun blir nok bedre snart! [emoji173]️ vi er på dag 4 uten skrik! Omg for en ny verden! Du får holde meg oppdatert på hvordan det går med nutrimagen! Det står alle plasser det er det førsteplass foretrukne valget. Uten helt vite hvorfor! ‍♀️
 
Dere på melkefri diett: Opplever dere at babyen bæsjer oftere etter at dere kuttet ut melk?

Det gjør nemlig lille E. Og nå later han til å ha mye mindre/ingen mageknip :D
 
Dere på melkefri diett: Opplever dere at babyen bæsjer oftere etter at dere kuttet ut melk?

Det gjør nemlig lille E. Og nå later han til å ha mye mindre/ingen mageknip :D

Ja, det er vanlig :) står på nutrimagen boksen og! Her er det ca 3 ganger om dagen [emoji90] [emoji86]
Så herlig med bedre mage. Ammer du eller mme?
 
  • Liker
Reactions: M#
Ja, det er vanlig :) står på nutrimagen boksen og! Her er det ca 3 ganger om dagen [emoji90] [emoji86]
Så herlig med bedre mage. Ammer du eller mme?

Ammer. Nå med brystbetennelse :(
 
Hvordan går det med dere??
Her finnes ikke kveldsuro og mageknip lenger[emoji1317] huden har blitt silkemyk og ingen atopisk eksem lenger! Normal avføring uten slim og heller ikke forstoppelse[emoji7]
 
Hvordan går det med dere??
Her finnes ikke kveldsuro og mageknip lenger[emoji1317] huden har blitt silkemyk og ingen atopisk eksem lenger! Normal avføring uten slim og heller ikke forstoppelse[emoji7]
Ting har blitt sååå mye bedre her også etter vi begynte med Nutramigen. Daglig avføring, knapt noe magevondt og best av alt - hun har begynt å spise mer og går endelig opp i vekt! Så nå har hun bikket 4 kg, det tok "bare" 2 måneder å gå opp 500g[emoji85]

Dessverre har vi de siste dagene fått en del magevondt igjen, eller hvertfall en eller annen form for vondt som gjør at hun sliter med å sovne og sover urolig og spenner seg. Håper det bare er utviklingstrinn 2 som plager henne og at vi snart er tilbake til alt det gode. Vi skal på utredning på sykehuset om et par uker, så det blir spennende å se hva de finner ut.
 
Jeg synes ble verre etter at jeg begynte å innføre melk igjen.. Så nå holder jeg meg unna melk en stund og håper at han snart blir bedre :confused3

Lurer på å test ut kiropraktor til uka. Bare for å se om det kan hjelpe. Desperat etter mer søvn :rolleyes:
 
Ting har blitt sååå mye bedre her også etter vi begynte med Nutramigen. Daglig avføring, knapt noe magevondt og best av alt - hun har begynt å spise mer og går endelig opp i vekt! Så nå har hun bikket 4 kg, det tok "bare" 2 måneder å gå opp 500g[emoji85]

Dessverre har vi de siste dagene fått en del magevondt igjen, eller hvertfall en eller annen form for vondt som gjør at hun sliter med å sovne og sover urolig og spenner seg. Håper det bare er utviklingstrinn 2 som plager henne og at vi snart er tilbake til alt det gode. Vi skal på utredning på sykehuset om et par uker, så det blir spennende å se hva de finner ut.

Åneii! Satser på det er noe forbigående ja! Det er lite oppgang ja! Mi har falt noen persentiler, men ho var i utgangspunktet på 90 Persentilen da nå ligger hun på 60-70. Prøvd semper dråper i? Og dr brown flasker? Mi får mageknip av avent, mam etc
 
Back
Topp