Melk

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Bruker dere melk (kumelk) i maten til de små?
Det kan vel brukes i små mengder? Tenker f.eks i omelett o.l...
 
Bruker dere melk (kumelk) i maten til de små?
Det kan vel brukes i små mengder? Tenker f.eks i omelett o.l...
Nei. Det skal ikke i matlaging før 10 mnd. Og da i små små mengder :) og 12 mnd som drikke:)
 
Nei. Det skal ikke i matlaging før 10 mnd. Og da i små små mengder :) og 12 mnd som drikke:)

Signerer her. Detter er det vi fikk beskjed om på helsestasjonen, og er vel det som står på matportalen og? :)

Hun får grøt da, men den melken som er der er vel tilberedt på en måte så den er mest mulig lik mormelken. Det samme gjelde mme :)
 
Signerer her. Detter er det vi fikk beskjed om på helsestasjonen, og er vel det som står på matportalen og? :)

Hun får grøt da, men den melken som er der er vel tilberedt på en måte så den er mest mulig lik mormelken. Det samme gjelde mme :)
Er det som er retningslinjene ja. :)
 
Ok ;)
Har ikke gitt noe enda, bare lurte på om han skulle få smake på middagen vår idag, men det ble ikke noe av :p
Får lage egen til han :)
 
Min har fått smaka middag med melk i av oss ... Han reagerte ikke på det, men det var ikke så mye middag han fikk da :) alt med måte synes jeg :)
 
Min har fått smaka middag med melk i av oss ... Han reagerte ikke på det, men det var ikke så mye middag han fikk da :) alt med måte synes jeg :)
Det har ikke så mye med en eventuell reaksjon av kumelk, men at det er så jernfattig og hemmer opptak av jern. Noe som er utrolig viktig for de små. Men klart,i en middag er det nok lite kumelk, men selv holder jeg det unna til 10/12mnd :)
 
Back
Topp