Melk!?!

pittelille

Flørter med forumet
Flere netter nå har jeg våknet og det hav hvert vått på madrassen ved puppene?!
Særlig om jeg ligger tett inntil sambo :confused:
Er det ikke i tidligste laget å lekke melk?!

Aner ikke! Forrige gang fikk jeg det på sykehuset etter fødselen. Har ikke fått noe enda.

Helt vanlig! Hatt mye av dette i maaange uker. Er 38+1 nå.

Råmelken kommer ikke så lett, men hvis råmelken har gått over i ordentlig melk er det nok lettere å få melkespreng.

Har opplevd det jeg og, var en liten periode jeg måtte ha på meg singlet eller noe på natta for å ikke søle til madrassen. Det har gitt seg igjen nå. Spurte jordmor og det var helt normalt å lekke litt i følge henne :) Det var rundt uke 28.

Men man må ikke prøve å klemme ut melk, for da kan man visstnok faktisk sette i gang melkeproduksjonen, sa jordmor.

Det skjer noen! Helt naturlig... Heldigvis kun opplevd etter fødsel selv.. :)

Jeg har lekket råmelk hver eneste dag siden uke 26 (er nå snart i uke 33), så mye at jeg må bruke ammeinnlegg både natt og dag. Jeg gjør ingen ting for å verken fremme eller hemme produksjon. Så jeg tror det er veldig individuellt, varierer mye fra person til person og er helt normalt etter det jeg har hørt :)

Det samme skjer med meg når det er direkte hudkontakt mellom brystet mitt og mannen eller min egen arm. Akkurat som om det setter igang utdrivelsesprossessen i brystet. Jeg tar det som et tegn på at kroppen gjør seg klar til fødsel, men tenkte å spørre jordmor om dette neste gang :)

Veldig vanlig. Har en venninne som måtte begynne å pumpe før ungen kom for hun hadde så mye melk at det ble sprengt

Heeelt vanlig! Hadde det sist, har det nå! Varierer hvor mye som kommer - noen netter nesten ingenting, mens noen netter kommer det mye.

Enkelte dager kan jeg til å med kjenne at brystene starter med utdrivelsesrefleksen, og visst jeg da kikker ned på brystene så ser jeg at melka kommer. Så store melkeflekker i bh-en er også helt vanlig her. Har hatt dette i mange uker allerede. Ikkje noe å bekymre seg for i alle fall!:)

Flere netter nå har jeg våknet og det hav hvert vått på madrassen ved puppene?!
Særlig om jeg ligger tett inntil sambo :confused:
Er det ikke i tidligste laget å lekke melk?!
Her står spruten hvis storebror gråter, så håper ikke det fortsetter når bebien kommer ;) ser for meg konstant lekk i perioder :p

Back
Topp