melk...

tinejento

Elsker forumet
Nå er jeg litt smålei...!! lekker melk til de rareste tider!!! i sted hadde jeg akkuatt tatt på meg en ren t-skjorte og satt meg foran pcen. Syns det er blitt så vondt å gå m bh om dagen, så hjemme går jeg uten[;)] 
syns det ble litt kaldt på ene puppen, og da jeg så ned var t-skjorten klissvåt!!![:'(] så no har jeg på meg en stram singlet med papir mellom den og puppene!! haha!! ser sååå teit ut.. !!!
Så idager det ut å kjøpe ammeinnlegg når sambo kommer hjem...
Noen forslag på gode/behagelige innlegg??[:)]

har fått anbefalt ull av ei vennine, men til no har eg ikkje begynt å lekke. sorry det var bh ho snakkte om. lukter ikkje surt med ein gong i sammenlikning med syntetiske stoffer.[&:] håper du får bedre svar av nåkken andre..

Lekker du mye anbefaler jeg papir-innlegg innerst
(sånne som de har på matbutikkene - tror den pakka jeg hadde var fra natusan, men er ikke sikker - brukte de ikke så ofte)
Og ull utenpå..
IKKE FRYSE på meieriene!! Bruk gjerne ull-innlegg - det har jeg gjort siden jeg var halvveis i svangerskapet med førstemann[;)]

ORIGINAL: ~Fiorelina~

(sånne som de har på matbutikkene - tror den pakka jeg hadde var fra natusan, men er ikke sikker - brukte de ikke så ofte)
Og ull utenpå..
IKKE FRYSE på meieriene!! Bruk gjerne ull-innlegg - det har jeg gjort siden jeg var halvveis i svangerskapet med førstemann[;)]

takk[:)]
hvor får jeg kjøpt i ull da? har bare sett den STORE utgaven, og for lille meg er det altfor stort[&:]

IKKE FRYSE på meieriene!! Bruk gjerne ull-innlegg - det har jeg gjort siden jeg var halvveis i svangerskapet med førstemann

Det var en artig setning [:D]

Jeg bruker ammeinnlegg jeg har kjøpt på apoteket. Fungerer helt ok, men hvor får man tak i ullinnlegg.

Køp de innlegene fra butikken , fra natusan. de har klister på baksiden så du trenger ikke ha på deg bh. koster vel ca 35 for 50 stk, brukte de med min første

ORIGINAL: seilø

Køp de innlegene fra butikken , fra natusan. de har klister på baksiden så du trenger ikke ha på deg bh. koster vel ca 35 for 50 stk, brukte de med min første

da prøver jeg de i første omgang[;)] takk for svar!!

ORIGINAL: tinejento

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Og ull utenpå..

takk[:)]
hvor får jeg kjøpt i ull da? har bare sett den STORE utgaven, og for lille meg er det altfor stort[&:]

Anbefaler deg å kjøpe større enn du tror du trenger[;)]  De kan godt dekke HELE puppen de ull-greiene
Jeg lo høyt da mannen hadde kjøpt den STØRSTE størrelsen til meg.. men nå bruker jeg bare de, for de små kjennes mer klumpete ut å ha inni BH'en[;)]

De har forskjellige størrelser både på apotek1 og vitus-apoteket iallefall[8|]

Sparkjøp har noen, de er relativt små, og ikke så dyre, men veldig gode dersom du vil ha dem små[;)]

Kjøpte mine ull-innlegg på apoteket for lenge siden, frøys sånn å det er jo kje bra.. dama på apoteket var kjempesnill å hjalp å finne størrelse (hehe, kunne ha pakka inn babyn i de største å brukt som teppe!!) for de skal visst ligge litt inn mot armhulen også, de er visst lange disse kanalene.. [:D] åsså kan de brukes lenge før de må vaskes åsså er de pene etter litt varm vann.. [:)]

Jeg opplevde at ammeinnleggene i papir satte seg fast i puppen jeg, fordi melka hadde tørka igjen etter lekkasjen....[&:] melka er jo litt seig..
Men det var i hvertfall så ubehagelig at jeg sverger til ull!! [8|]
Kjøpte også mine på apoteket, og brukes flittig igjen nå[8|][;)]

tusen takk for svar!!! tror jeg skal kjøpe begge deler jeg, også høre med de på apoteket[;)][:)] har ganske så små pupper, men jammen jobber de godt!!![8|][;)] 
nå skal Tine`s meierier beskyttes!!! haha....

jeg har innlegg i ull fra bånsull. Selger dem andre seteder også. Tror faktisk spar kjøp selger dem.. Knall gode. Håndvaskes med milo..

mormor har strikket mine i ull, men en får også kjøpt de på barsel her på sykehuset. Det skal forresten være ett spesielt ull-garn med ett eller annet som er forebyggende mot brystbetennelse. Skal høre med mormor hva det garnet heter, også kan jeg legge inn strikkeoppskrift om noen er interessert?

Lannolinull, eller noe lignende heter det!

Lanolin - det er et spesiellt stoff som finnes naturlig i ulla
- samme stoffet som gjør tiss om til såpe når du bruker det i babyen's bleier[;)]

ORIGINAL: Catrine2

mormor har strikket mine i ull, men en får også kjøpt de på barsel her på sykehuset. Det skal forresten være ett spesielt ull-garn med ett eller annet som er forebyggende mot brystbetennelse. Skal høre med mormor hva det garnet heter, også kan jeg legge inn strikkeoppskrift om noen er interessert?

det hadde vert supert!!![:D][;)]

Når er det vanlig å få melk/råmelk egentlig? ... Får alle det før fødselen?[8|]

ORIGINAL: Pivi

Når er det vanlig å få melk/råmelk egentlig? ... Får alle det før fødselen?[8|]

Neida, alle får det ikke før fødselen - men en kan likevel få mye melk, selv om det ikke kommer før[;)]

Back
Topp