Melatonin

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Hvordan fungerer det egentlig? For å sovne, opprettholde god søvn...?
Samboer foreslo det til meg da jeg sliter (og har slitt en stund med søvn), jeg våkner ofte på nettene. Og da er jeg tom for energi selv om jeg "kun er på jobb 7,5t" (hans ord) :shy:

Samboer foreslo det til meg da jeg sliter (og har slitt en stund med søvn), jeg våkner ofte på nettene. Og da er jeg tom for energi selv om jeg "kun er på jobb 7,5t" (hans ord) :shy:
Det er jo ett søvnhormon, taes ca 1-2 timer før du skal legge deg. Gjør deg trøtt nok til å sove rett og slett.
For meg funker det ikke veldig godt, men funker bra for mannen min.

Det er jo ett søvnhormon, taes ca 1-2 timer før du skal legge deg. Gjør deg trøtt nok til å sove rett og slett.
For meg funker det ikke veldig godt, men funker bra for mannen min.
Tok en for omtrent en time siden, tenkte at jeg skulle stupe i seng snart:shy:

Tror det skal hjelpe deg å sovne, og ikke egentlig å holde deg sovende, men jeg er litt usikker. Kanskje det hjelper deg sovne igjen når du våkner :)

Oppdater oss i morgen om hvordan det har gått. Sliter med søvn selv. Våkner ørten ganget i løpet av natten. Noen ganger sovner jeg ikke igjen heller.

Som flere skriver så er det et naturlig søvn hormon vi alle har. Det vil hos noen kunne hjelpe til med innsovning, men det vil dessverre ikke virke inn på å opprettholde god søvn/hindre oppvåkning

For meg har det funka fint med både å sovne og ha en god søvn. Men man bør gjøre en innsats for godt sovemiljø selv også, altså ikke tlf osv når man skal legge seg. Jeg drømte en del mer når jeg brukte det. Og jeg som drømmer mye fra før av :hilarious:

Tja. Jeg har sovet, men våknet endel og vridd meg frem og tilbake. Jeg våknet igjen nå kl 06,vekkerklokka står på 06.20 og jeg stod bare opp nå.
Tror nok jeg tar en tlf til legen for å høre om alternativer :)

For meg funka ikke melatoninen. Men hørt mye bra om den da. Prøvd mye ymse etterhvert da jeg sliter en del med søvn. Men går nå på remeron. Har fungert best her. Er innsovning den også da. Men vinterstid er så som så for min del uansett da jeg er altfor vond i kroppen i de kalde månedene.

Back
Topp