Lesbisk prøver på første
Flørter med forumet
Hei! Vi (lesbisk par i slutten av 20-årene) har nå prøvd 5 umedisinerte runder med IUI, uten suksess. Vi har ett forsøk igjen, og tenker å kjøre siste runde med IUI før vi går over til det offentlige. Jeg lurer på om det er noe vi bør prøve å gjøre annerledes denne gangen? Jeg opplever at klinikken har vært ganske knapp og kjapp, og ikke så veldig interessert i å diskutere mulige endringer i opplegget, så derfor spør jeg dere
På fertilitetssjekken så alt bra ut: gode AMH-verdier, åpne eggledere, god størrelse på follikler og hinne, regelmessig syklus og naturlig eggløsning. De har ikke sjekka andre hormoner og ikke sjekka for infeksjoner. Jeg har noen ganger vært litt skeptisk til timinga, da jeg mistenker at egget slippes ganske raskt etter positiv test - den gangen jeg fikk positiv test på kvelden, hadde egget sluppet allerede innen timen på ettermiddagen dagen etter. Drikker ikke alkohol eller kaffe i ukene før forsøk, og heller ikke i ukene fram til positiv test, og spiser alminnelig sunt + multivitaminer.
Er det noe jeg bør gjøre annerledes? Er det noen som har inntrykk av fordeler med medisinert syklus vs "naturlig" syklus, når kroppen produserer moden follikkel og har eggløsning av seg selv? Er det noen tester jeg bør prøve å få tatt? Klinikken hinter til dårlig eggkvalititet og vil ha meg over på IVF, men det har vi rett og slett ikke råd til, så vil prøve å optimalisere denne siste IUI-syklusen. Alle råd tas imot med takk
Er det noe jeg bør gjøre annerledes? Er det noen som har inntrykk av fordeler med medisinert syklus vs "naturlig" syklus, når kroppen produserer moden follikkel og har eggløsning av seg selv? Er det noen tester jeg bør prøve å få tatt? Klinikken hinter til dårlig eggkvalititet og vil ha meg over på IVF, men det har vi rett og slett ikke råd til, så vil prøve å optimalisere denne siste IUI-syklusen. Alle råd tas imot med takk