Medisiner

Vinterbaby15

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Tar dere medisiner under svangerskapet?

Selv tar jeg medisiner for stoffskifte, men unngår å ta annen medisin som ikke er "livsnødvendig".

Når jeg var hos legen i dag foreslo han at jeg kunne ta en medisin som er hjelper for søvnmangelen fortiden. Er vel egentlig en medisin som skal fungere smertelindrende mot noen mer eller mindre kroniske smerter som jeg har.
Jeg sluttet å ta disse når jeg ble gravid. De skal være trygge, men vil liksom ikke ta mer medisin enn nødvendig.

Jeg tar også medisiner for stoffskifte. Fikk det tidlig i svangerskapet, så har hatt fine verdier hele veien.
Gått ned litt i dosering nå, men det er visstnok vanlig på slutten.

Ellers tok jeg litt Postafen i starten da kvalmen herjet som verst.
Ingen Paracet eller smertestillende så langt :)

Piller mot søvnmangel høres egentlig digg ut, men jeg føler på en måte at det er noe som hører med også. At kroppen går i modus med lite nattesøvn. I tillegg tror jeg at jeg hadde vært redd for at noe skulle være på gang uten at jeg våknet. Være seg vannavgang eller begynnende rier.
Men såklart, har du det skikkelig ille så er det viktig å få hvile før fødsel også :)

Den medisinen er ikke så sterk/tung at man ikke våkner. Men man kan bli "hangover" av den neste dag om man tar den for sent på kvelden.
Men tenker mye det samme som du, at det skal nok være slik nå på slutten. Det er klart at noen dager er forferdelige uten søvn, men stort sett går det veldig fint. :) Er ikke så ille at jeg ønsker å ta medisin.

Tar ingen medisiner, bortsett fra paracet en sjelden gang.

Jeg kan ikke ta mine medisiner i svangerskapet så jeg tar ikke noe nå. De er heller ikke livsnødvendige, så det går greit. Men må planlegge litt med tanke på barselperioden, for da må jeg ta de. Må høre med legen om jeg kan ta medisinene mine mtp amming. Har kraftig migrene, med funksjonsnedsettelse og oppkast, som blir særlig sterk ved hormonendringer. Sist hadde jeg det fælt i barselperioden pga migrenen. Orker ikke det nå.

Tar ikke medisiner, men har tatt paracet ved store langvarige smerter, og jerntabletter pga lavt HB.

Jeg tok medisiner i begynnelsen av svangerskapet. Jeg prøvde ulike type medisiner for ekstrem kvalme.
Med unntak av det har jeg unngått å ta medisiner. Jeg tar paracet dersom jeg har sterke smerter, men prøver å unngå det!!

Ja Får intravenøs Remicade hver 8 uke på sykehus. Denne medisinen står det i felles katalogen at man skal slutte med 6 mnd før planlagt graviditet - så er passe nervøs..... Svangerskapet her forløpt normalt hittil men håper ikke medisin har påvirket babyen og at den sliter/er syk når den blir født. Tar også Imurell som jeg tror er lavdose cellegift(?), men den er visst trygg i følge felleskatalogen!

Back
Topp