Medisinbruk

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Har nå hanglet med lungebetennelse og nå bihulebetennelse i tre uker. Tar hvertfall to paracet hver dag, nesespray og i tilegg denne nye pencillinkuren jeg fikk i dag. (Apocillin funket ikke). Flere som har gått på disse medisinene i graviditet? Hvor mye paracet er ok? ImageUploadedByBV Forum1419264231.578454.jpg

Regner med det er trygt å ta de for legen regner jeg med vet du er gravid?

Har brukt den AB mens jeg ammet førstemann. Men ikke under graviditet

Legen vet jeg er gravid ja, men er skeptisk i utg.pkt til medisiner i graviditet. Men man må jo stole på legene. Hadde vært litt beroligende å høre hvis andre hadde erfaring med medisinene..

Legen vet jeg er gravid ja, men er skeptisk i utg.pkt til medisiner i graviditet. Men man må jo stole på legene. Hadde vært litt beroligende å høre hvis andre hadde erfaring med medisinene..
Ring apoteket. De har ekspertisen :) Jeg er sykepleier. Dersom jeg står fast på jobben ift medikamenter og legen ikke er tilstede, ringer jeg apoteket og spør en farmasøyt . Lykke til :)

Ring apoteket. De har ekspertisen :) Jeg er sykepleier. Dersom jeg står fast på jobben ift medikamenter og legen ikke er tilstede, ringer jeg apoteket og spør en farmasøyt . Lykke til :)

Sidekommentar - så hyggelig å høre (er selv farmasøyt) :)

Til trådstarter:
Det er ikke noe problem å bruke nesesprayen du har fått, den virker lokalt og det er svært lite som kommer over i blodbanen (og dermed til fosteret). Lurt å bruke noe saltvannsnesespray først hvis du er veldig tett, så du får pusset nesen og Flutide-sprayen faktisk treffer slimhinnene der inne og kan gjøre sin virkning. Sikt litt utover mot øyet(inne i nesa, selvfølgelig), da unngår du at den bare sprayes ned i svelget :)

Ang. Amoxicillin er den gammel og velkjent, og ikke noe problem å bruke under graviditet :)

Paracet er fremdeles det tryggeste valg av smertestillende/febernedsettende under graviditet. Har du kjøpt det uten resept er maksdosen 6 tabletter (3 gram) i døgnet, men hvis det er etter legens anbefaling så er maksdosen 8 tabletter (4 gram). Så de to tablettene som du har tatt hver dag nå mens du er syk, er ikke noe problem.

Håper dette var svar nok :)

Back
Topp