Medisin å oppkast

ivflinn

Glad i forumet
Jeg tar progynova 3 ganger daglig men idag har jeg kastet opp alt jeg har fått i meg... Hvordan skal jeg da passe på at jeg får i meg dosen?

Snakk med legen ! Det sies vel at opptakstid på tabletter er 30 min. Har man oppkast innen 30 min regnes ikke dosen som tatt.

Men er du gravid? Skal du ta det da??

Må prøve å holde meg ca 3 kvarter da ja skal ta d til uke 10 sammen med utrogestan... Men den skal jo opp enn annen plass så d går bra

Det er ikke alle tabletter det er 30 minutter på! Kommer helt an på hvor fort medikamentet blir tatt opp i kroppen. Noen bruker lengre tid enn andre på å tas opp. Men om du kaster opp rett etter du har tatt den blir den jo mest sannsynlig ikke tatt opp. Men snakk med legen eller en farmasøyt for å høre hvor fort etter du kan kaste opp uten å bekymre deg for at dosen er gått til spille.. :-)

Det er ikke alle tabletter det er 30 minutter på! Kommer helt an på hvor fort medikamentet blir tatt opp i kroppen. Noen bruker lengre tid enn andre på å tas opp. Men om du kaster opp rett etter du har tatt den blir den jo mest sannsynlig ikke tatt opp. Men snakk med legen eller en farmasøyt for å høre hvor fort etter du kan kaste opp uten å bekymre deg for at dosen er gått til spille.. :-)
Hehe skal gjøre d! Holdt meg i en time nå da så slipper kanskje å kaste opp igjen snart... Var jo slik med dattra mi å men ingen medisin da heldigvis..

Hei! Jeg er farmasøyt, og jobber da på apoteket ;-) hvis du tar den på relativt tom mage så vil det ta ca 20-60 min før det er tatt opp. Så hvis du ikke har kastet opp den første timen etterpå så går det bra :-)

Hei! Jeg er farmasøyt, og jobber da på apoteket ;-) hvis du tar den på relativt tom mage så vil det ta ca 20-60 min før det er tatt opp. Så hvis du ikke har kastet opp den første timen etterpå så går det bra :-)
Tusen takk for svar:) en bekymring mindre:)

Back
Topp