Mattips til fødsel?

Hadde innskrivingssamtale på tlf i dag, og spurte hva ho anbefalte å ha med til å spise under fødslen - og jeg fikk beskjed om at det får VI der. Både jeg og mannen. Glutenfritt også. Får ikke gå i kjøleskapet selv, men de skal hente det vi vil ha til oss.

Sikkert ulikt fra sykehus til sykehus, dette er i Arendal. Syns det var god service! Men kommer til å ta med sjokolade, druer og kanskje banan. Og helt sikkert iste med fersken❤️
Så bra at de har glutenfritt tilgjengelig! Husker det var vanskelig å få tak i det første døgnet med eldstemann. (Med nr to fikk jeg glutenfritt under fødselen, men da hadde jeg allerede vært der i to døgn siden jeg ble satt i gang.)
 
Da er nok du litt i andre enden av skalaen enn meg. Hehe...

Har nå pakket riskjeks med sjokolade, sjokolade, cola og solo. Kommer også til å ha med noen brødskiver og litt syltetøy.
Fått tips om nøtter, men det tåler jeg ikke.

Tåler heller ikke gluten, melk og egg, så regner ikke med å få mat jeg kan spise det første døgnet på sykehuset. Derfor er jeg litt småstressa på hva jeg må ha med av mat.

Sniker
De har allergivennlig mat på sykehus :)
Hvertfall GF brød og alternativt pålegg, det kan du nok alltid få kloa i. Fikk middag uten gluten og laktose, du må bare huske å si ifra selv til jm eller de som jobber med kjøkken.
Fødte på Riksen for øvrig.
Men ta med kjeks og diverse likevel, det kan komme godt med. Jeg klarte ikke spise under fødsel selv om den varte 18t, ikke drikke heller, men det er veldig individuelt :p
 
Jeg hadde med sjokolade, smoothie, tørket mango, nøtter og gatorade sist. Men ble hks så spiste det ikke før på barsel, da kom også mannen med boller som jeg spiste på natta mens jeg ammet :hilarious: Islaffe ble kjøpt på kiosken og mannen hadde med når han kom på dagen. maten på barsel var helt ok sist, men ikke noe høydepunkt synes jeg! Mannen kom også med sushi en dag som var himmelsk :D
 
Sniker
De har allergivennlig mat på sykehus :)
Hvertfall GF brød og alternativt pålegg, det kan du nok alltid få kloa i. Fikk middag uten gluten og laktose, du må bare huske å si ifra selv til jm eller de som jobber med kjøkken.
Fødte på Riksen for øvrig.
Men ta med kjeks og diverse likevel, det kan komme godt med. Jeg klarte ikke spise under fødsel selv om den varte 18t, ikke drikke heller, men det er veldig individuelt :p
Husker det var vanskelig å få tak i glutenfri mat da jeg kom inn på natta med første ungen, så derfor jeg kommer til å ta med nå. Spiser sikkert ikke opp ting, men da slipper jeg å uroe meg for om jeg får mat når jeg trenger.
 
Husker det var vanskelig å få tak i glutenfri mat da jeg kom inn på natta med første ungen, så derfor jeg kommer til å ta med nå. Spiser sikkert ikke opp ting, men da slipper jeg å uroe meg for om jeg får mat når jeg trenger.

Ja, like greit å ha noe med. Det kan hvertfall ikke skade. Lykke til med føding :)
 
Jeg syntes det var vanskelig med mat som må tygges mye sist, for riene kom så tett og klarte ikke tygge mens jeg hadde ri. Derfor ga jeg opp å spise knekkebrød. Så for meg funket det med yoghurt, smoothie og juice. Ellers tenker jeg at noe du liker som gir energi er lurt og akkurat under fødsel tenker jeg det er lov med sjokolade, brus og snop for rask energi om man liker det. Jeg har kjøpt inn litt sjokolade. Ellers er jo nøtter, tørka frukt og frukt bra. Vi hadde også med bananer sist og masse grapefruktjuice som jeg hadde dilla på. Og vi hadde med matpakke til partner ;) Veldig greit at han ikke må gå fra for å kjøpe mat.

Samme opplevelsen hadde jeg.

fødselen dro veldig ut i tid, og på et tidspunkt var det veldig intenst veldig lenge, uten særlig pause mellom riene. Og energien var på bånn, seint på kvelden og jeg trengte energi men hadde ikke tenkt så nøye på det at det kunne være tungt å tygge/spise tørre ting under fødsel.

Ved en evnt neste gang tar jeg med «fødsel» mat og «barsel» snax

fødsel mat jeg tenker er relevant for meg for rask energi uten at det krever mye tygging.

-yoghurt
-smoothie
-banan
-melkesjokolade

til barsel tenker jeg feks noe sånt som:

-Pizzasnurrer/ostehorn
-kjeks/energibar
-snop/smågodt
-brus/iste
-drue/banan
 
Hadde innskrivingssamtale på tlf i dag, og spurte hva ho anbefalte å ha med til å spise under fødslen - og jeg fikk beskjed om at det får VI der. Både jeg og mannen. Glutenfritt også. Får ikke gå i kjøleskapet selv, men de skal hente det vi vil ha til oss.

Sikkert ulikt fra sykehus til sykehus, dette er i Arendal. Syns det var god service! Men kommer til å ta med sjokolade, druer og kanskje banan. Og helt sikkert iste med fersken❤️

det fikk vi også på sykehuset jeg fødte på men det var tørre brødskiver og knekkebrød med pålegg som var tilgjengelig, det hadde ikke jeg klart å få i meg i fødsel fasen, men var greit etter fødsel. Nå kan det jo være annet tilbud hvor du fødte men sannsynligvis er det brødmat de har tilgjengelig.

anbefaler å ta med noe som er lett å få i seg til selve fødselen som gir rask energi og er «enkelt å få i seg» feks smoothie, banan, sjokolade eller lignende:)
 
Back
Topp