Mattilvenning

Krica

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Hvordan går det med mattilvenning for de små? Her går det litt tregt ennå. Ikke spesielt interresert i middag, og spiser kun en kvart porsjon grøt. Elsker fruktmos, og liker skive mer og mer.

Her går det egentlig veldig bra, han elsker middag (hjemmelaget), fruktmos og brødskiver.

Grøten er han ikke så begeistret for så jeg forsøker å bruke jernrikt pålegg på skiven og grønnsaker i middagen hans.

Hva bruker du på skiva?

Det går bra :) tror jeg :p hun elsker grøt og frukt! Middag er vi ikke helt igang med, fikk Brokkoli igår da, og det gikk ned :p hun er veldig interessert i å spise, hyler og kjefter hvis vi spiser/drikker noe hun ikke får smake på :p

Hva bruker du på skiva?

Aprikosmos og leverpostei er de som går mest igjen, så brukes jeg litt eplemos, kremost og sviskemos for variasjon.

Aprikosmos og leverpostei er de som går mest igjen, så brukes jeg litt eplemos, kremost og sviskemos for variasjon.
Så lurt med most frukt da! :)

Hvordan går det med mattilvenning for de små? Her går det litt tregt ennå. Ikke spesielt interresert i middag, og spiser kun en kvart porsjon grøt. Elsker fruktmos, og liker skive mer og mer.
Går veldig fint med grøt til frokost og kvelds. Middag spiser hun nå ca halve glass av :) Jeg er veldig engstelig, så skive har det blitt lite av ;) Men hun elsker å gange på skalker :)

Grøt går ned på høykant. En del middag også. Litt brød også. Men synes grøten er litt "trist" fordi vi ikke gir så mye frukt... Hun får veldig fort diare hvis d blir for mye...

Liker graut, gulrot og fiskemiddag :)

Frukt også ;) venner han til linser og kikerter, strør litt i grauten :)

Så lurt med most frukt da! :)

synes det er litt greiere enn syltetøy iallefall, greit det er en del sukker i frukt, men er jo enda mer i ferdigsyltetøy :p

Liker graut, gulrot og fiskemiddag :)

Frukt også ;) venner han til linser og kikerter, strør litt i grauten :)

Hvordan går det med linser og kikerter? Fått noen reaksjoner på det?

Blitt lite skive her også.. Hvordan brød gir dere? Er så redd hun skal sette noe fast i halsen :p

Her spiste han ikke grøt før vi begynte med 6 mnd grøt. Men nå spiser han som en hest. Noe som er bra da han ligger på rødstrek på vekta.

Håper det blir litt mer fart på spisinga her ohså. :(

Her spiste han ikke grøt før vi begynte med 6 mnd grøt. Men nå spiser han som en hest. Noe som er bra da han ligger på rødstrek på vekta.
Nora spiser nesten full porsjon grøt til frokost, og nesten dobbel porsjon til kvelds :D Hun elsker grøt!

Her er vi bare på tilvenning av grøt ennå. Ingen fulle måltider. Går nesten bare i mm
Hvordan er det med tanke på jobb? Er permisjonen snart ferdig?

Back
Topp