Mattilvenning

Hvordan går det med mattilvenning for de små? Her går det litt tregt ennå. Ikke spesielt interresert i middag, og spiser kun en kvart porsjon grøt. Elsker fruktmos, og liker skive mer og mer.

Her spiser hun 2-3 porsjoner grøt. Spiser nesten en hel porsjon. :) Får frukt til et måltid. Middag brekker hun seg bare av så vet ikke hvordan jeg skal få fram med det. :p

Den var smart.

Husker vi brukte en tilsvarende når jeg gikk på vgs, og synes den er kjempekjekk, kan velge hvilke næringsstoffer som skal vises og hvilke det skal sorteres etter :)

Husker vi brukte en tilsvarende når jeg gikk på vgs, og synes den er kjempekjekk, kan velge hvilke næringsstoffer som skal vises og hvilke det skal sorteres etter :)
Genialt altså!

Småen spiser en porsjon grøt morgen og kveld. Får fruktmos til lunsj og så gir vi middag. Men det er han ikke glad i! Så blir ofte fruktmos der og. Men skulle fortsette å gi han det sa HS. Han brukte 2 mnd på å lære å spise grøt så tar nok lang tid med middagen og rekner eg med! Skal liksom gi han skive og, men det er så skummelt! :/

Her går det veldig geit med mattilvenningen. Spiser alt hun får.
Krica: du har pm ;)
Måtte skjule meg litt, derfor svarte jeg på spm ;)

Går litt tregt, men det kommer seg! :) Får kvart porsjon om morgen og en halv på kvelden. Eller, det er det jeg lager da, alt blir ikke alltid spist ;) Får også smake litt på grønnsaks- og fruktmos innimellom..
Potet er ikke en hit, men gulrot er fint.

Går litt tregt, men det kommer seg! :) Får kvart porsjon om morgen og en halv på kvelden. Eller, det er det jeg lager da, alt blir ikke alltid spist ;) Får også smake litt på grønnsaks- og fruktmos innimellom..

Det tar litt tid å komme inne i den der mattilvenninga ja. Høres ut som dere er i rute da. I. spiser fremdeles bare en kvart porsjon og han er jo over 7. mnd. ;)

Gulrot var absolutt ikke greit her, det endte med hyling! :p

Grøt går greit, samme med fruktmos/avokadomos. Middag (hjemmelaget) går som regel greit det og, men han spiser ikke store mengdene av det enda. Skive brekker han seg bare av. :rolleyes: Har prøvd noen ganger, men får bare fortsette å prøve. Har bare prøvd med leverpostei, men nå skal jeg jammen prøve med fruktmos på. ;)

Grøt går greit, samme med fruktmos/avokadomos. Middag (hjemmelaget) går som regel greit det og, men han spiser ikke store mengdene av det enda. Skive brekker han seg bare av. :rolleyes: Har prøvd noen ganger, men får bare fortsette å prøve. Har bare prøvd med leverpostei, men nå skal jeg jammen prøve med fruktmos på. ;)

Hvordan brød gir du? Aner ikke hvordan brød som er barnevennlig :p

Her går d bra m grøt-hu elsker øy av grøt vi har gitt. Fruktmos er også populært. Har holdt på m middag nå i en mnd, men går tilvenningen tregere, er ikke like ivrig. Samme m brød. Noen biter går greit, og så er d stopp

Back
Topp