Matpakkebilder

En kan jo være med å påvikre i bhg også da;)
Sant.

Dessuten mener jeg de har kanskje sunn mat i bhg. Jeg mener, varm mat tre ganger i uka, hjemmelaget brød hver dag, frukt hver eneste dag. Og dette er i tillegg til det vi sender med :) syns det er ganske bra jeg altså!

Sant.

Dessuten mener jeg de har kanskje sunn mat i bhg. Jeg mener, varm mat tre ganger i uka, hjemmelaget brød hver dag, frukt hver eneste dag. Og dette er i tillegg til det vi sender med :) syns det er ganske bra jeg altså!
Ja jeg er kjempefonøyd jeg også:) hadde aldri vært så flink hjemme uansett:p haha. Her får de også mulighet for havregrøt og havregryn med melk til frokost. Synes nå det er bedre enn pannekaker med sukker jeg da;):p haha

Ja jeg er kjempefonøyd jeg også:) hadde aldri vært så flink hjemme uansett:p haha. Her får de også mulighet for havregrøt og havregryn med melk til frokost. Synes nå det er bedre enn pannekaker med sukker jeg da;):p haha
Hva vet du om hva jeg har i de pannekakene? Og sukker er det vel på havregrøt også.

Hva vet du om hva jeg har i de pannekakene? Og sukker er det vel på havregrøt også.
Det var vel fordi du skrev at du hadde smør, kanel og sukker på de :)

Det var vel fordi du skrev at du hadde smør, kanel og sukker på de :)
Jo, men i røra er det havregryn, speltmel, egg, melk og smør. Like næringsrik som havregrøt, og grøten har iallfall vi både smør, kanel og sukker på. :p

Jeg er ikke en sånn som er hysterisk redd for sukker.

Men jeg synes ikke bhg er flink nok til å servere ting som røykalaks, grønnsaker og frukt til brødmåltidene. De har brød til lunsj 4 ganger i uka og varmmat 1 gang. Derfor liker jeg å sende med frokost så hun får spist det jeg vet hun blir mett på til frokost når matlysta er litt dårlig. Det er frukt og grønt, yoghurt/smoothie og potetlompe, speltlefse, pannekake, grove vafler e.l. Brød spiser hun til lunsj for da er apetitten bedre enn om morran. :)

Her er det sjelden matpakke, er bare hvis de spiser frokost i barnehagen at de trenger å ha med det.
Da får hun som regel brødskive med leverpostei eller smøreost, og kanskje en yoghurt.

Ja! Blir ofte en haug ja :P dessuten er det fint å kunne skille frukt, yoghurt osv.
Den er veldig fin den fra Blafre også, laget i Norge så den passer perfekt til yoghurten. Så kan man kjøpe sånn koffert og ha den oppi.
De koster litt da. Men her fikk hun matboksen til bursdagen og kofferten fant jeg på 70% salg:)

Her har de 95 % økologisk, fisk to ganger i uka, alltid salat og grønnsaker og nybakt rugbrød hver eneste dag.

De har veldig veldig sunn mat.

Hadde pannekaker til middag i dag, så ungene får med seg rester i morgen :)

Eldste sin matpakke -pannekake med hvitost på også har jeg skjært ut navnet hans i eple :p
ImageUploadedByBV Forum1442941640.588156.jpg

Casper har pannekake med brunost på og en yoghurt, og Felix har pannekake med brunost på og en smoothie :)
ImageUploadedByBV Forum1442941816.241334.jpg

Får mat i barnehagen her. Ville heller ha smurt matpakke selv, så hadde jeg visst hva og hvor mye han spiste i løpet av en dag...

ImageUploadedByBV Forum1443074703.046426.jpg

Dagens matpakke! I dag fikk han 2 fiskekaker, en skive med leverpostei og litt druer :)

Husker jo aldri ta bilder :p fikk to speltlomper med prim på i dag + en yogurthsmoothie.

Håper dette blir siste matpakken etter å ha minnet de på å kjøpe inn grøt og fruktmos. Hun spiser frokost hjemme så skal egentlig ikke ha med mat til de andre måltidene.
ImageUploadedByBV Forum1444108832.593289.jpg

Boks med grøtpulver og en fruktmos før soving. Et glass fruktyoghurt til ettermiddagsmat til det lille hun spiser av brød og frukt de har. Evt smoothiepose istedenfor om hun heller vil ha det. Og middagsglass i tilfelle tilfelle ikke noe annet faller i smak.

Back
Topp