Matpakke :)

HopeAndLove

Gift med forumet
jentene i juni13
Hva sender dere med i matpakka til de små i bhg? Her får de lunsj, men må ha med til et mellommåltid etter soving. Og evt frokost hvis de skal spise det der.
Her i huset er ikke frøkna noe glad i mat med en gang hu våkner, så bare griner litt på nesa på frokosten hjemme.. Men drøyer det til hu kommer i bhg går det nye greiere! :) meeen, det har lett for å bli det samma... trenger inspirasjon til noe annet :) de har ikke noe restriksjoner på type mat (bare ikke sjokoladepålegg og syltetøy hver dag...!), men vil gjerne ha noe sunt, mettende og ikke minst inspirerende til å spise.
Noen som har oppskrift på gode og lette matmuffins e.l? Eller andre tips :) smører matpakka kvelden i forveien! Hu er forresten 16mnd, så det må være noe som er spiseklart med en gang man åpner matboksen

Vi sender med en brødskive/polarbrød/pizzasnurrer, og oppkuttet frukt, fløtepudding, fiskepinner, smoothie, pølser, fiskekaker. Alt ettersom hva vi har av rester ol. :)

Bruker bare å sende med brødskive/polarbrød + frukt :) er frokost vi også må sende med.

Frøkna er 15 mnd i dag. Hun får to måltider + frukt i barnehagen, så vi sender med brødskive med variert pålegg, en liten boks med rosiner og svisker fordi hun er hard i magen og fordi hun elsker det og en liten boks med tørr frokostblanding som hun kan kose seg med. Hun vil aldri ha den i youghurten, bare ved siden av. Sender også med youghurt flere ganger i uka.

Frøkna er 15 mnd i dag. Hun får to måltider + frukt i barnehagen, så vi sender med brødskive med variert pålegg, en liten boks med rosiner og svisker fordi hun er hard i magen og fordi hun elsker det og en liten boks med tørr frokostblanding som hun kan kose seg med. Hun vil aldri ha den i youghurten, bare ved siden av. Sender også med youghurt flere ganger i uka.
Youghurt her blir bare klin. Hu er ikke så god med skje enda ;) men litt korn/frokostblanding ved siden av er jo flott :)

Det er det vi gjør også..Og føler det blir så lite variasjon, og hu blir fort lei det samme..

Ja, er ikke så veldig variert, men føler det er begrenset hvor variert jeg klarer å lage en frokost :p syns ikke middagsrester egner seg som frokost.. Men sånne muffins og diverse passer jo veldig fint, men så er det å finne tid til å lage det da :p

Går stort sett i knekkebrød og yoghurt her :-) frukt innimellom. Men de får frukt i bhg senere på dagen også.

Ja, er ikke så veldig variert, men føler det er begrenset hvor variert jeg klarer å lage en frokost :p syns ikke middagsrester egner seg som frokost.. Men sånne muffins og diverse passer jo veldig fint, men så er det å finne tid til å lage det da :p
Vi skal jo også ha med til et måltid ettee lunsj. Så der kan jo rester passe fint :) det er vel og tida det ofte blir ensformig hos oss også. Men med planlegging og evt bake litt større kvanta og fryse ned når man først lager noe, så blir det jo mye lettere!

Brødskiver, frukt, spekepølse, yoghurt osv...
Brødskive er det jeg prøver å variere fra ;) youghurt blir bare klin... frukt er hver dag ;) spekemat har jeg foreløbig tilgode å prøve. Masse salt i mye av mat/pålegg men spekemat er vel hakket værre enn ellers...? Eller er det feil? :)

Blir stort sett brødskive og frukt/yoghurt her. Men har ønsket han termosmatboks til jul og tenker da at havregrøt f.eks kan være et godt alternativ :)

Meld deg inn i gruppa, matpakkemamma på facebook :) mye inspirasjon! :)
Ellers tips
Polarbrød
Omelett i muffinsformer
Lefser
Kald havregrøt
Grove pannekaker
Kylling/skinke salat
Kjøttboller
Fiskekaker
Toast
Stekt/kokt egg
Rugfras/havrefras
Yoghurt

Meld deg inn i gruppa, matpakkemamma på facebook :) mye inspirasjon! :)
Ellers tips
Polarbrød
Omelett i muffinsformer
Lefser
Kald havregrøt
Grove pannekaker
Kylling/skinke salat
Kjøttboller
Fiskekaker
Toast
Stekt/kokt egg
Rugfras/havrefras
Yoghurt
Tusen takk :) jeg er medlem der.. men syns det blir så mye diskusjoner og tull... :(

Jeg sender med 1-2 skiver/knekkebrød med varierende pålegg. Jeg sender også med en liten boks med enten druer, rosiner eller frokostblanding. Så pleier jeg også å kutte opp enten gulrøtter, agurk, paprika osv, som jeg pakker inn i sølvfolie. Dette blir da en skatt, som gjør nista litt ekstra spennende :)

Back
Topp