Matolje i grøten.

Her har gutten grønn/gul aktig bæsj heletiden.. så tror ikke det gjør noe??? Aner ikke:P apropos malt, så kan det miste effekten om det blir brukt i for store mengder.. men med nr 1 så måtte hun ha det i hver flaske med mme + sviskedrikk i grøten for å ikke bli hard i magen.. hun ble det av alt mulig til hun var 1,5 år og var godt vandt med all mat..
Okey :) Har hørt de helst ikke skal ha grønn bæsj.. snuppa får skikkelig grønn bæsj av svisker. Ja hu her må få litt malt i nesten hver flaske :P

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Neida, farlig er det ikke. Da uttrykte jeg meg litt feil. Det er jo noe som gis ved behov. Det jeg prøvde å si er at bruken over lang tid gjerne ikke er bra....ikke farlig på noen måte, men da bør man gjerne undersøke andre alternativ hvis barnet hele tiden har treg mage. Grunnen er at malt er søtt, og ikke spesielt bra for tennene når de kommer:)
Ringte med helsesøster og hørte ama, og hun sa at sålenge det er behov for det så var det bare og bruke det. :) det var ikke på noen måte ikke bra da, sa hu :) men det med tenner er sikkert sant :)

Ringte med helsesøster og hørte ama, og hun sa at sålenge det er behov for det så var det bare og bruke det. :) det var ikke på noen måte ikke bra da, sa hu :) men det med tenner er sikkert sant :)

Flott du ringte da! Best å høre på fagfolka , og ikke en berte fra Bergen! haha:P;)

Neida, det er ikke farlig. Eneste er tennene når de kommer som sagt.

Jeg ble tipset om å bytte fra risgrøt til feks havregrøt da lillemann her også sliter med magen. Ris virket stoppende sa hs. I tillegg til banan. Uff, lille her som nesten kun har fått risgrøt med banan. Ekke greit :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Ja risgrøt er fæle greier mot treg mage, så det får hun ikke her lenger :) fikk såvidt en gang og da bæsja hu ikke på 2 dager nesten og skreik masse stakkar :( vi bruker hirsegrøt nå :)

Har kun kjøpt fruktmos på glass enda, men skal lage aprikosmos i dag.

Hvordan lager jeg det?
Posen inneholder 250 g. Tenkte å lage opp hele.
Er det bare vann?Hvor mye?:P

:oops::oops::oops:

Kan han være hard i magen pga gluten? Det har jeg merket litt her i gården nå. Havregrøt = hyl på natta, risgrøt = sove godt.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Har kun kjøpt fruktmos på glass enda, men skal lage aprikosmos i dag.

Hvordan lager jeg det?
Posen inneholder 250 g. Tenkte å lage opp hele.
Er det bare vann?Hvor mye?:P

:oops::oops::oops:
Legger aprikosene i kjelen og fyller med vann til det dekker aprikosene :) kokes ca 30 min tenker jeg, og må helt aikkert fylle etter med vann innimellom :)

Kan han være hard i magen pga gluten? Det har jeg merket litt her i gården nå. Havregrøt = hyl på natta, risgrøt = sove godt.

Veslegutt har kun fått risgrøt enn så lenge. =)

Legger aprikosene i kjelen og fyller med vann til det dekker aprikosene :) kokes ca 30 min tenker jeg, og må helt aikkert fylle etter med vann innimellom :)

Takker og bukker:D

Ok. Jeg fikk beskjed om å introdusere gluten sakte mens jeg fullammet nemlig, så tenkte kanskje du gjorde det :)

Okey :) Har hørt de helst ikke skal ha grønn bæsj.. snuppa får skikkelig grønn bæsj av svisker. Ja hu her må få litt malt i nesten hver flaske :P

Er nok veldig forskjellig tror jeg.. ene jenta mi fikk nesten samme farge som på sviskemosen om hun hadde spist et glass :P

Her har det vært mye grønn bæsj, men ser ikke noe forskjell på henne de dagene hun har rar bæsj :P

Oki da spiller det ikke noe rolle kanskje :) merker ikke noe forskjell på vesla vjeg heller så :)

Ok. Jeg fikk beskjed om å introdusere gluten sakte mens jeg fullammet nemlig, så tenkte kanskje du gjorde det :)

Åja, sånn...nei,det har ikke jeg blitt fortalt av hs. =)

Bløtlegg dem over natta først, og så koke :)

Nei, for jeg lagde den sånn som du sa. Ble bra den og veslegutt likte det han:D;)
Så bra :) frøkna her og elsker det ;)

Back
Topp