Matolje i grøten.

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Noen som har prøvd dette mot treg mage?
Veslegutt hadde vondt i magen i går kveld stakkar, presset og presset. Vanligvis er det en promp også full bleie.
Så tenker gi han noe om det ikke kommer i dag og han viser tegn til ubehag.

Funket det?
Eller like greit bare gi malt?
Det bør da på flaske eller kan jeg ha malt i grøten også?
Han har ikke fått noe for magen enda, så her er jeg helt blank:eek::p

Nysgjerrig selv. Malt gir tregere mage her

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Et lite glass med svisker i grøten funker veldig bra her :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

sviskemos gjør susen her :) malt fungerer også :)

Svisker funker bra her også :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Han får allerede litt svisker i tilegg til pære, og som jeg skriver vanligvis fungerer magen hans helt supert. Er nå for første gang han sliter med treg mage. Siden han var så plaget i går, fikk han dermed mye mer sviskemos enn det han har fått tidligere...Det hjalp ikke:eek:

Så skal prøve olivenolje i grøten...Nå sover gullet<3

Håpe det gir resultat for veslegutten<3
Tenker kanskje det har litt samme effekt som laktulose.

Hjelper olje mot treg mage? :) Det visste jeg ikke :) Vesla har sliti hele tia med det. Men nå fungerer malt veldig godt :) og aprikosmos, samme effekt som svisker, om ikke bedre ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det skal visst hjelpe ja,så vi får se:)
Det var mannen som fant det ut, snakket med en kollega på jobben:P Da hadde hennes bebis hatt fin bæsj dagen etterpå;)

Det skal visst hjelpe ja,så vi får se:)
Det var mannen som fant det ut, snakket med en kollega på jobben:P Da hadde hennes bebis hatt fin bæsj dagen etterpå;)
Da må jeg prøve litt olje i grøten hennes :) får bare en kvart porsjon enda sia hu slit med den trege magen. Mye olje skal jeg ha oppi da tro? :)

Hm, da trenger du gjerne ikke mye olje.
Hun kollega hadde gitt 1 ts pr. posjon når ungen var rundt 6mnd...Vi lagde til en halv posjon i kveld, og han spiste vel halvparten av det...:) Hadde da en halvfull ts.oppi. Har hørt at malt ikke er bra å bruke over lengre tid, leste det en plass...

På jentene så brukte jeg sviskemos som dessert, eller sviskedrikk i grøten.. og evt ga malt i melken eller direkte på smokken..og pære :) ikke alltid det funket med engang.. men når det først løsna, så tok det helt av :P haha..

Har også hørt olje kan hjelpe..og det er fint å tilsette det i mat om dem trenger å legge på seg litt mer :) men om ungen har hard mage, så dropp banan og drikk/mos av blåbær! Det kan gjøre magen hard;)

Vi gir pæremos på tom mage på morgenen, det fungerer godt her:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hm, da trenger du gjerne ikke mye olje.
Hun kollega hadde gitt 1 ts pr. posjon når ungen var rundt 6mnd...Vi lagde til en halv posjon i kveld, og han spiste vel halvparten av det...:) Hadde da en halvfull ts.oppi. Har hørt at malt ikke er bra å bruke over lengre tid, leste det en plass...
Oki ta oppi pitte bitte litt da :) måtte sjekke opp det du skrev med malt, og det er ikke noe fare og bruke det så lenge det er behov for det :) Det er jo bare naturlig så :D

På jentene så brukte jeg sviskemos som dessert, eller sviskedrikk i grøten.. og evt ga malt i melken eller direkte på smokken..og pære :) ikke alltid det funket med engang.. men når det først løsna, så tok det helt av :P haha..

Har også hørt olje kan hjelpe..og det er fint å tilsette det i mat om dem trenger å legge på seg litt mer :) men om ungen har hard mage, så dropp banan og drikk/mos av blåbær! Det kan gjøre magen hard;)
Ja snuppa får litt svisker innimellom her og, men hun får grønn bæsj av det og det skal de vel ikke ha helst? :) Aprikosmos og pære får hun :) Og hun har aldri fått banan og blåbær :)

Jeg ble tipset om å bytte fra risgrøt til feks havregrøt da lillemann her også sliter med magen. Ris virket stoppende sa hs. I tillegg til banan. Uff, lille her som nesten kun har fått risgrøt med banan. Ekke greit :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja snuppa får litt svisker innimellom her og, men hun får grønn bæsj av det og det skal de vel ikke ha helst? :) Aprikosmos og pære får hun :) Og hun har aldri fått banan og blåbær :)

Her har gutten grønn/gul aktig bæsj heletiden.. så tror ikke det gjør noe??? Aner ikke:P apropos malt, så kan det miste effekten om det blir brukt i for store mengder.. men med nr 1 så måtte hun ha det i hver flaske med mme + sviskedrikk i grøten for å ikke bli hard i magen.. hun ble det av alt mulig til hun var 1,5 år og var godt vandt med all mat..

Oki ta oppi pitte bitte litt da :) måtte sjekke opp det du skrev med malt, og det er ikke noe fare og bruke det så lenge det er behov for det :) Det er jo bare naturlig så :D

Neida, farlig er det ikke. Da uttrykte jeg meg litt feil. Det er jo noe som gis ved behov. Det jeg prøvde å si er at bruken over lang tid gjerne ikke er bra....ikke farlig på noen måte, men da bør man gjerne undersøke andre alternativ hvis barnet hele tiden har treg mage. Grunnen er at malt er søtt, og ikke spesielt bra for tennene når de kommer:)

Ohh, god info det med risgrøt vs havregrøt. Er jo logisk når man tenker seg om,men sjelden man tenker så langt likevel gitt:P Da skal han få litt havregrøt.

Eple har jeg også hørt kan føre til treg mage hos enkelte, men ikke så gale som banan.

Back
Topp