Matnektar?

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Andre som har babyar som ikkje vil ha fast føde?
Jentene vil berre ha flaske. Graut, middag osv er totalt uaktuelt og eg byrja å gå lei!
 
Jeg prøvde babystyrt matillvenning her om dagen. Det gikk veldig fint med min. Hun fikk spise selv. Sitte på fanget og puttet skjeen I munnen selv mens jeg puttet på maten. Leste om det på ammehjelpen. Da bruker man babyens nysgjerrighet til å tilvenne dem til mat og babyen får være aktiv med istedenfor å passivt bli matet. Nå har jeg bare prøvd litt men hun spiste 5 skjeer med grøt og vanligvis har det meste bare kommet ut igjen.
 
Vi har slitt litt etter vaksinen på femmånederskontrollen. Nå er vi nesten bare på flaske igjen. :p
 
Det varierer veldig! Av og til kaster hun seg over maten, andre ganger viser hun null interesse. Samme hva jeg gir. Hun er mest fornøyd når hun får spise selv. Kokt gulrot, brokkolibukett osv. Og konsistensen er viktig! Nesten rennende er favoritten.
 
Vil de ikke ha smoothie heller?
Jeg pleier å ha litt smoothie eller sviskemos på grøten her og det går ned på høykant ;)
 
Her er det full nekt igjen. Jeg fikk i henne litt for noen uker siden men dét med litt mas fra meg. Hun dytter bort skjeen med engang hun ser den, lukker munnen helt og hvis jeg får i henne noe spytter hun det ut. Jeg prøver igjen for det:)
 
Har du prøvd at de får spise selv?
 
Vil de ikke ha smoothie heller?
Jeg pleier å ha litt smoothie eller sviskemos på grøten her og det går ned på høykant ;)

Vil ikkje ha noko, whats so ever! :eek:
Dei kan få ein skalk i hånda og den er passe grei, men er ikkje noko mat dei får i seg av den.
 
Andre som har babyar som ikkje vil ha fast føde?
Jentene vil berre ha flaske. Graut, middag osv er totalt uaktuelt og eg byrja å gå lei!

Samme her, men hun er bare 5 mnd, har bynt litt med smaksprøver, men hun er lite interesert. Jaja :)
 
Vil ikkje ha noko, whats so ever! :eek:
Dei kan få ein skalk i hånda og den er passe grei, men er ikkje noko mat dei får i seg av den.

Hmm, kresne jenter altså. Hva med velling da?
 
Knerten her ville ikke ha noe som helst i 2mnd (fra han ble 4mnd), og så plutselig løsnet det..Han spiser fremdeles bare noen få skjeer hver gang, men alt kommer hvertfall ikke ut igjen. Her er konsistensen superviktig!
 
Vi spurte barnelegen på 6mnd kontrollen og gir heller brød uten salt bløtet med morsmelk eller vann. Han liker ikke grøt og spytter ut om den er blandet med smoothie også. Brød går helt fint. Søsteren var helt lik, ville kun ha pupp til hun fikk smake brød.
 
Back
Topp