Matnekt

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Vil ikke ha noen ting, han brekker seg uansett konsistens og smak. Blir helt paff. Prøvd i 16 dager med grøt. Men nå vil han ikke ha Sjeen i munnen. Når den kommer nærme han kniper han munnen igjen. Om jeg klarer å lure noe inn brekker han seg å blir illsint. Noen flere med barn som er sånn mon tro? Har også prøvd søtpotet, avokado. Illsint.

Nei, får vel bare fortsette å amme han da
 
Prøv noe søt frukt, banan pleier å være en slager. Du trenger bare finne én ting mini liker, så kan du etter hvert prøve å blande i mer og mer grøt eller grønnsaker feks.
 
Prøv noe søt frukt, banan pleier å være en slager. Du trenger bare finne én ting mini liker, så kan du etter hvert prøve å blande i mer og mer grøt eller grønnsaker feks.
Har prøvd vannmelon å. Får prøve å blande i grøt :) visst det ikke går får det bare vente. Takk for tips
 
Kan også prøve å bare dyppe fingeren i feks bananmos, slik at han bare får kjenne smaken av den, og slipper å kjenne så på konsistensen :) Kanskje han klarer å oppdage at det faktisk smaker godt, og blir litt mer interessert i å smake mer etter hvert.
 
Når dere prøver å gi grønnsak, hvordan gjør dere det? Bare koke, mose det og gi det? Eller er det noen kombinasjoner?
 
Når dere prøver å gi grønnsak, hvordan gjør dere det? Bare koke, mose det og gi det? Eller er det noen kombinasjoner?
Damper og tilsetter vann ettersom konsistensen, hvordan jeg vil ha det, å moser med stavmikser
 
Kan også prøve å bare dyppe fingeren i feks bananmos, slik at han bare får kjenne smaken av den, og slipper å kjenne så på konsistensen :) Kanskje han klarer å oppdage at det faktisk smaker godt, og blir litt mer interessert i å smake mer etter hvert.
Takk for tips
 
Her elske mini mango, mykje av da andra eg gir ho lage ho grimaser av.. :p Ho like og Semper grauten godt, serli me pæremos/aprikosmos oppi! :) kanskje ein sånn "smokk" kan funka? Sånn so du kan legga ulikt inni,og mini kan jobba sjøl?!.. Kjem kje på ka da hette..:p
 
Frukt er søtere og er mer populært :) prøv fruktmos, banan osv.
 
Ikke alle barn som er klar for fast føde så tidlig.
Lillegutt her er ikke spesielt ivrig han heller og veldig selektiv på matvarene.
Frukt funker bedre enn grøt, og da gjerne ordentlig fruktbiter som han kan slikke på, eks mango, melon, appelsin osv.
Han følger ivrig med på når vi spiser og han vil i større grad smake på det vi spiser enn noe eget.
Også lettere å få han til å smake på noe jeg har på fingeren enn på ei skje.
Om det er noe trøst så spiser de fast føde når de er klar for det.
 
Nei jeg gir opp, får prøve om noen uker igjen. Han får jo jerntilskudd så da er det vel ikke så farlig om jeg venter
 
Her elske mini mango, mykje av da andra eg gir ho lage ho grimaser av.. :p Ho like og Semper grauten godt, serli me pæremos/aprikosmos oppi! :) kanskje ein sånn "smokk" kan funka? Sånn so du kan legga ulikt inni,og mini kan jobba sjøl?!.. Kjem kje på ka da hette..:p
Vi har prøvd men han vil ikke ha:( idag brukte vi 30 min på å prøve 4 ts med grøt. Til slutt klarte han å svelge ned den lille smaksprøven med grøt uten protest
 
Grøt og frukt er en slager her. Grøt må helst ha litt smak så har oppi litt sviskemos eller fruktmos. Da storkoser Han seg og vil helst spise selv:). Viser interesse for vår mat også men spytter det fort ut hvis han får smake litt av middagen..
 
Når barnet er klar for mat er vel like indivuelt som alt annet. Tror ikke man skal være så opptatt av alderen :)
 
Når barnet er klar for mat er vel like indivuelt som alt annet. Tror ikke man skal være så opptatt av alderen :)
Har bare ikke nok melk til han på kvelden å er ikke hver dag han tar flaske. Har en sær baby
 
Har bare ikke nok melk til han på kvelden å er ikke hver dag han tar flaske. Har en sær baby
Har du forsøkt med en annen flaske eller en annen mme?
eldste jenta mi tok bare en type flaske og likte kun en type mme,hun likte ikke noe uten om "god natt grøt" fra Nestlé og litt frukt, frem til hun kunne spise biter selv.
Hun er fortsatt sær i matveien(5år) og jeg får fortsatt ikke lov og mate henne :p
 
Har du forsøkt med en annen flaske eller en annen mme?
eldste jenta mi tok bare en type flaske og likte kun en type mme,hun likte ikke noe uten om "god natt grøt" fra Nestlé og litt frukt, frem til hun kunne spise biter selv.
Hun er fortsatt sær i matveien(5år) og jeg får fortsatt ikke lov og mate henne :p
Han tar kun medela calm. Er veldig avhengig om han vil ta flaske eller ikke. Har en meget bestemt ung herremann. Får bare tilby han hver dag så løsner det nok
 
Back
Topp