Mating en kamp

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Da er vi kommet til det punktet at matingen blir en kamp da mini begynner å gråte og bli hysterisk etter kort tid. I tillegg er han tydeligvis var for lyder som hosting og nysing slik at om jeg eller gubben nyser/hoster når mini omsider har funnet roen til å spise så begynner han å gråte. I går kveld gikk jeg i 2 timer for å prøve å roe han nok til å få i han litt mat før vi la oss. Til slutt spise han litt før han sovnet. Så nå er det ett stk sliten mor som bruker dagene til å prøve å ikke la matingene bli en kamp. Det gjelder om det er 1 eller 4 timer siden forrige mating.

Uff:// Har det litt sånn her og innimellom, men hun suger en god stund først, så nesten som om hun ikke får ut noe og begynner å hive seg rundt og hyle og smatte, klarer ikke roe seg før jeg tar henne opp fra brystet og snakker med henne. Men det nærmest spruter melk ut av brystet så ikke noe som er halt der, så gudene må vite hva det skyldes...
Er det i noen tilfeller det ikke skjer?! Hvordan går natten da?

Det har somregel pleid å være verst på ettermiddag/kveld mens på morgen/formiddag/natt går det fint. Men i det siste er det ett ork alle ganger utenom om natten. Jeg delammer så gir flaske også, dette er også en kamp av og til. I tillegg tar det evig lang tid å roe han ned så han sovner. Føler han ikke har noen tider lenger på dagen hvor han er fornøyd, det går for det meste i spising, byssing i laaang tid slik at han roer seg og sovner, før han sover i 15-30 min, våkner med ett hyl, 1 times tid til å roe han såpass at jeg får gitt han mat og samme rutine igjen. Han kan av og til ligge og sprelle uten å gråte i korte perioder. Og ikke mye hjelp i mannen da han "alltid" har noe han skal når mini begynner å bli urolig, enten en hund som skal luftes, en far som trenger hjelp til handling, osv osv. Sliten.no

Da er vi kommet til det punktet at matingen blir en kamp da mini begynner å gråte og bli hysterisk etter kort tid. I tillegg er han tydeligvis var for lyder som hosting og nysing slik at om jeg eller gubben nyser/hoster når mini omsider har funnet roen til å spise så begynner han å gråte. I går kveld gikk jeg i 2 timer for å prøve å roe han nok til å få i han litt mat før vi la oss. Til slutt spise han litt før han sovnet. Så nå er det ett stk sliten mor som bruker dagene til å prøve å ikke la matingene bli en kamp. Det gjelder om det er 1 eller 4 timer siden forrige mating.

Pump og mat med flaske?
Mme?
Hvis mating er en slik kamp, kanskje h*n har stramt tungebånd?
Trøske?
Luft i magen? :/

Pump og mat med flaske?
Mme?
Hvis mating er en slik kamp, kanskje h*n har stramt tungebånd?
Trøske?
Luft i magen? :/
Der er blitt en kamp både med flaske og amming, må gi flaske da han ikke blir mett på kun meg uansett hvor lenge jeg ammer han. Han får fint ut luft så tror ikke det kan være luft i magen heller. Må kanskje få sjekket opp om evt stramt tungebånd, de har ikke sagt noe om det til nå men verdt å sjekke opp i:-). Han hadde trøske som gikk bort men kan godt ha kommet tilbake..

Veit ikkje om da kan hjelpa deg, men.. Når mini her blir urolig og berre grine når eg prøve å amma begynne eg å amma gåande/ståande. Då me mini "hengande", altså holde rompo hennas nesten beint ner. Då virka da so ho gløyme at ho e lei og sint, begynne å amma fint igjen kvar gong..:-)

Veit ikkje om da kan hjelpa deg, men.. Når mini her blir urolig og berre grine når eg prøve å amma begynne eg å amma gåande/ståande. Då me mini "hengande", altså holde rompo hennas nesten beint ner. Då virka da so ho gløyme at ho e lei og sint, begynne å amma fint igjen kvar gong..:-)
Funker her også :)) sjal evt for å gjøre det enda litt lettere :)

Kanskje jeg skal prøve det neste gang:-) Nå sovnet han i armene mine etter amming så sovnet fra hele flasken:-) satser på en fin kveld i kveld:-)

Kanskje jeg skal prøve det neste gang:-) Nå sovnet han i armene mine etter amming så sovnet fra hele flasken:-) satser på en fin kveld i kveld:-)
Krysser fingrene!
Kjedelig det der, da. Søte lille gutten. Viste seg fra sin beste side når han var på besøk, skjønner jeg.
Fennikel te eller semperdråper da? Prøvd det?
Vi er helt avhengig av fennikelte. Blir krise uten.

Krysser fingrene!
Kjedelig det der, da. Søte lille gutten. Viste seg fra sin beste side når han var på besøk, skjønner jeg.
Satser på at det bedrer seg:-). Har ikke prøvd fennikel te, men prøvd dråper som funker:-). Nå gjelder det å få han til å sovne, etter mating; -)

Krysser fingrene!
Må bare spørre hvordan man skal gi fennikel te'n til babyen, sikkert dumt spørsmål , men venter første. :) Sniker fra april.

Må bare spørre hvordan man skal gi fennikel te'n til babyen, sikkert dumt spørsmål , men venter første. :) Sniker fra april.
Jeg bruker engangssprøyte (uten spiss selvfølgelig) kjøpes på apoteket. Sprøyter langs innsiden av kinnet til babyen.
Kan også gis på teskje.

Når det gjelder flaskematingen kan jeg fortelle at vi hadde litt trøbbel en periode, hun nektet plent å spise..., til mannen kom med det geniale spørsmålet; skal vi gå opp en størrelse på tutene?
Så gjorde vi det, og problem løst :-)
En annen ting også;
Vi bruker avent sine flasker med bred tut, og så har jeg to orginale avent-flakser.. De originale tutene blir hun sint på, så jeg har byttet de med de flate til mam, og da spiser hun som bare det..

Så hvis du ikke allerede har prøvd ville jeg forsøkt litt forskjellige tuter og flasker i tilfelle det er det som gjør henne sint.

Med ammingen vet jeg lite, jeg delammet bare til hun var seks uker, men da sluttet jeg fordi jeg hadde så lite at hun bare ble frustrert... (Ved pumping fylte jeg knapt bunnen av en flaske).

Back
Topp