Jeg syns også frukt og grønt forsvinner så raskt her i huset2 voksne , 1 tenåring
6-7000 i mnd
Kjøper mye fruktig og grønnsaker, det trekker nok opp summen en god del
*glad i grønt*Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg syns også frukt og grønt forsvinner så raskt her i huset2 voksne , 1 tenåring
6-7000 i mnd
Kjøper mye fruktig og grønnsaker, det trekker nok opp summen en god del
*glad i grønt*Jeg syns også frukt og grønt forsvinner så raskt her i husetmen kanskje ikke så rart når man tenker på gårsdagen. Hadde handlet og deriblant kjøpt en ny agurk. Denne klarte minsten å snike ut av posen mens jeg pakket ut og løp inn i stua. Da jeg kom inn der hadde han allerede spist nesten halve agurken. I tillegg spiste han opp en tomat da vi kuttet salat til middag
*glad i grønt*
Kjøper en pakke druer hver, og den har jeg fort spist opp på en dag. Å sette fram frukt til meg er som å sette rett og slett støvsugeren på 
Min spiser gjerne en halv agurk til kveldsJeg syns også frukt og grønt forsvinner så raskt her i husetmen kanskje ikke så rart når man tenker på gårsdagen. Hadde handlet og deriblant kjøpt en ny agurk. Denne klarte minsten å snike ut av posen mens jeg pakket ut og løp inn i stua. Da jeg kom inn der hadde han allerede spist nesten halve agurken. I tillegg spiste han opp en tomat da vi kuttet salat til middag
*glad i grønt*
Jaja, hvis det er slike ting minsten går og sniker, så skal jeg ikke klageMin spiser gjerne en halv agurk til kvelds
lek og Mediebruk er leker til barn, ski, sykkel, pc, telefon, medlemskap, bøker, spill, kino, teater, abonnement osv. ganske mye i den posten, også er det jo et snitt av bruket over tid, noen mnd bruker man mye andre lite eller ingenting.Da kan være jeg som misforstod noe på det skjema. men syns det medie f.eks var litt høy.
Men der igjen er det jo hva dem legger i den posten.
Vi som bruker minst 5000 kroner på mat, hadde nok ikke trengt over 7000 kroner for oss voksne til mat på en mnd, men der igjen er det hvordan man prioterer uke for ukemen på denne posten spørs det om summen er såpass for dem har regnet med det å spise utendørs f.eks
sko og klær er jo veldig sesong basert i forhold til den summen som kom.
SIFO er kjent for å være moderat budsjett. Mange av tallene er et snitt av bruk over tid.Synes også det er ganske høye tall der. Bruker mindre enn det som står på det meste, uten at det føles som vi begrenser oss
Ja, hvilket er hvorfor man bør legge av en ca sum hver måned egentlig til de tingene. Så sitter man ikke der og ikke har råd når de utgiftene eventuelt kommer. Bør ha en god buffer.SIFO er kjent for å være moderat budsjett. Mange av tallene er et snitt av bruk over tid.
Sofa, tv, leker, sykkel, kjøleskap, strøm, forsikring, alt du kjøper er med der.
lek og Mediebruk er leker til barn, ski, sykkel, pc, telefon, medlemskap, bøker, spill, kino, teater, abonnement osv. ganske mye i den posten, også er det jo et snitt av bruket over tid, noen mnd bruker man mye andre lite eller ingenting.
Restauranter er ikke medregnet i matbudsjettet. Jeg er enig at det er høyt, men dagligvarer prisene har steget ganske mye siste året. Vi bruker mindre på mat en referansebudsjettet anbefaler.
lek og Mediebruk er leker til barn, ski, sykkel, pc, telefon, medlemskap, bøker, spill, kino, teater, abonnement osv. ganske mye i den posten, også er det jo et snitt av bruket over tid, noen mnd bruker man mye andre lite eller ingenting.
Restauranter er ikke medregnet i matbudsjettet. Jeg er enig at det er høyt, men dagligvarer prisene har steget ganske mye siste året. Vi bruker mindre på mat en referansebudsjettet anbefaler.
Den går under «samboer betaler» postHvilken post går restaurantbesøk under?
Herlighet, jeg blir helt skamfull av å lese hvor flinke mange av dere er på å holde matbudsjettet nede. Her er vi to voksne og en toåring, og vi bruker lett 12000 i måneden på mat. Og det inkluderer ikke kostpengene til barnehagen![]()
Det er slik som jeg har forstått ikke regner inn i sifo budsjett. Altså det går utenom dette budsjettet,og vil være i tillegg.Hvilken post går restaurantbesøk under?
Gjelder jo også ski, treningsutstyr til voksne, sykkel, osv.Ja, prisene på mat har steget. La inn for to voksne bare, siden vi ikke har barn enda og det var derfor jeg stusset over at den posten ble godt over 1000 kroner
Vi bruker under 1000 kroner på abm. Hvis man tenker på f.eks viaplay etc
Ja, der har vi også vært. Helt til jeg fant ut at det ikke lenger var verdt det for meg. I utgangspunktet merker jeg heller ikke så mye til at vi har budsjett på mat nå, vi spiser like godt. Planlegger bedre og kaster mindre mat.Herlighet, jeg blir helt skamfull av å lese hvor flinke mange av dere er på å holde matbudsjettet nede. Her er vi to voksne og en toåring, og vi bruker lett 12000 i måneden på mat. Og det inkluderer ikke kostpengene til barnehagen![]()
Det er slik som jeg har forstått ikke regner inn i sifo budsjett. Altså det går utenom dette budsjettet,og vil være i tillegg.