Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan klarer man å leve på 1000 kroner i måneden?Som alene klarte jeg meg med 1000kr måneden (bare mat, ikke såpe og dopapir osv). Med en mann som spiser ganske mye må vi minst bruke 3000kr på mat. Babyen vi får vil jo ikke spise noe med det første, men regner med en tusenlapp hvis han spiser normale mengder![]()
Der er knapt, men det går. Kjøp utelukkende på tilbud og salg, unngå ting som kan være dyrt. Spiste feks bare havregrynsgrøt til frokost, en pakke havregryn varer ganske lenge og er mye billigere enn brød. Lag enkle middager, og gjerne mye om gangen så man kan ha rester til lunsj etc. Det kreves veldig mye planlegging, men det er også en morsom måte å spare på om man får det til. Jeg var aldri sultenHvordan klarer man å leve på 1000 kroner i måneden?
Det er 33 kroner dagen og det skal du få fire måltider for?
Vi bruker også en del penger på mat, men har i det siste fulgte med litt på tilbud. Er det tilbud på pålegg så sparer vi mye penger da vi er nistemennesker og bare vårt ene barn har med seg 6 skiver på skolen.
Bruker mattilbud appen å planlegger litt ut ifra den. barna synes dette er litt stas for vi har mer mat i kjøleskapet enn tidligere. For eks yoghurt er det en del 3 for 2 tilbud, gul ost har de en del tilbud på obs osv.
tror løsningen er bare å planlegge bedre![]()
Regner med at det er en skrivefeil inni der?Vi bruker rundt 12-1500kr i mnd på mat og forbruksvarer. Noen ganger litt mer. Men jeg er av den oppfatning at mat ikke er noe jeg skal spare penger på, for det er noe man skal kose seg med, og det å lage sunne, gode måltider koster. Skal også sies at jeg kjøper mye økologisk og det er jo litt dyrere i prisVi er en familie på to voksne og en 2 åring
![]()
Hahahha! Det skulle selvfølgelig stå uka!Regner med at det er en skrivefeil inni der?for 1200-1500 i mnd er vel ikke mulig, mener du uka?
![]()
Jeg er veldig dårlig til å få brukt bønner, kikerter, linser og slike ting i middager, det kan jo være med på å spare inn litt.Vi spiser mye chilli, curry osv. Og bruker mye bønner osv, da sparer man jo automatisk en god del. det viktigste for meg er å planlegge hva man skal spise hver uke, og handle alt man trenger for den uka (noen ganger må vi innom butikken ekstra pga brød, frukt og grønt).
de ukene vi ikke planlegger hva vi skal ha til middag så bruker vi nok dobbelt så mye penger
Jeg er ikke så glad i kjøtt, så bruker å bytte ut kjøttdeig med bønner. Da googler jeg bare den retten jeg skal ha, for å se hvilke bønner som smaker godt i detJeg er veldig dårlig til å få brukt bønner, kikerter, linser og slike ting i middager, det kan jo være med på å spare inn litt.
Men jeg har INGEN ide om hvordan å få brukt detgode tips, oppskrifter eller noe?
bruker sjeldent oppskrifter egentlig. Men for eksempel chilli, så lager jeg chilisaus og har i kidney beans og black beans. (Husker ærlig talt ikke de norske ordene for de
)Hørtes spennende ut med den burgeren av kikerterJeg er ikke så glad i kjøtt, så bruker å bytte ut kjøttdeig med bønner. Da googler jeg bare den retten jeg skal ha, for å se hvilke bønner som smaker godt i detbruker sjeldent oppskrifter egentlig. Men for eksempel chilli, så lager jeg chilisaus og har i kidney beans og black beans. (Husker ærlig talt ikke de norske ordene for de
)
Kikerter lager jeg burger av. Moser de med diverse krydder osv og steker. Kjempegodt.
I curry så er jeg veldig glad i å lage blomkål curry.
Skal se om jeg finner noen oppskrifter og kopiere hit![]()

Jeg er veldig dårlig til å få brukt bønner, kikerter, linser og slike ting i middager, det kan jo være med på å spare inn litt.
Men jeg har INGEN ide om hvordan å få brukt detgode tips, oppskrifter eller noe?
Takk for tips, skal sjekke dem utjeg har brukt vegetarbloggen.no og veganmisjonen.no for inspirasjon. Lager mye vegetar og vegan mat![]()

To voksne og 1 barn, bruker ca 2800 kr i mnd på mat.
To voksne og 1 barn, bruker ca 2800 kr i mnd på mat.

Handler kun på Rema1000, eller 10 kroners marked. Har Sverige som nabo, så storhandler store kvanta av vaskemidler osv der. Er veldig bevisst på prisene i butikken, så går det helt fint. Kutta ut å handle på Coop obs, fant ut at vi sparer ca 500kr uka faktisk..2800kr i måneden?
Handler kun på Rema1000, eller 10 kroners marked. Har Sverige som nabo, så storhandler store kvanta av vaskemidler osv der. Er veldig bevisst på prisene i butikken, så går det helt fint. Kutta ut å handle på Coop obs, fant ut at vi sparer ca 500kr uka faktisk..Hvordan får dere til det?
Skjønner ikke at det er mulig![]()
Handler kun på Rema1000, eller 10 kroners marked. Har Sverige som nabo, så storhandler store kvanta av vaskemidler osv der. Er veldig bevisst på prisene i butikken, så går det helt fint. Kutta ut å handle på Coop obs, fant ut at vi sparer ca 500kr uka faktisk..
Lager store kvanta med mat og fordeler det utover uken, rester annenhver dag omtrent. Er ikke så storspiste noen av oss..hva spiser dere til middag?