Mat ?

Salicaria

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Er det noe dere spiser eller ikke spiser nå som gravide, som ikke er vanlig for dere ellers?

Jeg var en sjokoman før, og elsker alt søtt. Måtte ha noe søtt hver dag. Men etter jeg ble gravid så er det helt stopp. Noe søtt frister over hodet ikke, og bra er jo det da :knegg:

(Venter på å få godkjent nick..)

Generelt veldig lite lyst på mat.. noe jeg alltid har lyst på til vanlig :bored: Alt lukter og smaker ekkelt.. eneste jeg vil ha er energidrikke eller brus:depressed:

Elsker pepsi max. Kuttet mer eller mindre ut nå, men syns også det smaker totalt annerledes og ikke godt i det hele tatt Sliter med svingende kvalme og har overhode ingen matlyst. Men frukt og norske epler er noe av det jeg synes er ok om dagen

Har heller ikke særlig lyst på søtt lengre, men alt salt og fett derimot…. craver skikkelig fyllemat :facepalm: :hilarious:

Generelt lavere matlyst (som sist), og glemmer litt å spise, for er ikke sulten… har en del å gå på da, så ingen krise sånn sett.

Her har jeg kuttet ut både kaffe og brus, noe jeg elsker til vanlig. Orker ikke tanken på kaffe eller kullsyre. Spiser også mindre søtt enn før.

Må småspise hele dagen, så blir en del knekkebrød, gulrøtter, frukt og saltkjeks. Har også veldig lyst på popcorn og chips. Og take away/fyllemat :playful: Har veldig lite lyst på den laksen vi egentlig skal ha til middag i dag :rolleyes:

Jeg har mistet helt lysten på sjokolade. Og egentlig all annen mat. Går stort sett i litt epler og yoghurt uten klumper.

Når jeg ikke er kvalm spiser jeg alt jeg kommer over... jo søtere jo bedre... :hilarious: samt konstant lyst på hamburger men uten brød... kun burgeren.. og maiskolber... spiser kjempe mye mais.. :hilarious:

Liker ikke tanken på mye dressing og oljete greier, slik som fetaost på glass. Ble kvalm av synet idag i kjøleskapet, haha!

Har snudd om hele kostholdet(til det negative). Før jeg ble gravid levde jeg lavkarbo. Det klarte jeg ikke etter hvert som svangerskapsukene gikk. Ingenting fristet lenger og alt ble avsmak! Grøss.. orker ikke tanken på paprika eller cottage cheese feks, noe jeg elsket før og spiste hver jævla dag :sour: Jeg holdt meg unna karbo og sukker.. hva spiser jeg nå? Ting med masse karbo og sukker:sad010 Epler, brødmat.. JUICE!! Avsmak på brus, saft og vann. Håper dette går over snart altså, dette er ikke bra for meg :sorry: Føles såå dritt. Tenk at et lite frø kunne snu om på hele kostholdet mitt på null komma niks. Jeg var ikke forberedt på det, enda dette er mitt fjerde barn. Såg for meg å leve lavkarbo livet ut, det gikk jo så bra… Begynte i mai 2020, så gikk på det i godt over 2 år. Var ikke vanskelig å se for seg resten av livet på lavkarbo.

Kjæresten spiser bare søppelmat, og sa da vi startet å date at det var så deilig å ha ei som ikke var prippen på mat. Jeg har igrunn vært supersunn i matveien i ti år før jeg traff han, men hva gjør man ikke for å lande drømmemannen? Grisefóret har fortsatt inn i svangerskapet, men jeg får spise "vanlig mat" til frokost og på jobb. Har nå blitt vant til salte, søte og fete smaker, og vet i grunn ikke om jeg liker det er pga at jeg er gravid (ble gravid litt fort). Bama blåbær (ikke noe nytt), joika, toppen på nonstopis, eplemost og ferdig fiskegrateng er favoritter her.

Cottencandy druer kan jeg ikke få nok av nå! Og var ikke så overbegeistret for druer tidligere

Har er det nesten ingenting som frister, det går mest i brødskiver (som jeg prøver å begrense - har cøliaki og glutenfri brød som er spiselig koster sykt mye :banghead:), sure frukt og potetmos :oops:

Spiser til vanlig ganske sunt, mens nå craver jeg alt søtt. Ellers er kaffe kuttet ut som jeg vanligvis elsker.

Back
Topp