Mat

jeanetteh

Forelsket i forumet
Leverpostei - kaviar - rødpølse... Kan kan ikke ?

Kaviar og leverpostei er hvertfall greit, rødpølse vet jeg ikke hva er så det uttaler jeg meg ikke om ;)

Kaviar og leverpostei er hvertfall greit, rødpølse vet jeg ikke hva er så det uttaler jeg meg ikke om ;)
Siterer.

Og anbefaler matportalen.no råd for spesielle grupper, gravide. Det er fasiten.

Salami må varmebehandles ja

Skal ikke spise mer salami jeg da -

Det gjør ikke jeg heller

Spekemat er godt.
Men det er rått kjøtt, og utgår derved til baby er ute. Men GJETT om jeg skal kose meg med det da!

Vi tørker eget fenalår til jul. Det er heldigvis ikke langt uti januar før jeg hr termin, for når baby er ute skal jeg frotse!!!!

Trodde ikke salami var fyfy jeg :( har jeg driti meg skikkeli ut nå da eller ?

Trodde ikke salami var fyfy jeg :( har jeg driti meg skikkeli ut nå da eller ?
Det går nok bra!:) Ei jeg jobber sammen med fortalte i går at ho hadde spist MASSE salami (dansk sådan, siden hun bodde der da hun var gravid) fram til uke 14, for hun hadde helt dilla! Helt til hun hørte dette med at hun ikke skulle spise det...:p Sønnen hennes et en frisk og sprek toåring idag!;)

Det går nok bra!:) Ei jeg jobber sammen med fortalte i går at ho hadde spist MASSE salami (dansk sådan, siden hun bodde der da hun var gravid) fram til uke 14, for hun hadde helt dilla! Helt til hun hørte dette med at hun ikke skulle spise det...:p Sønnen hennes et en frisk og sprek toåring idag!;)
Det går bra for se fleste
De det ikke går bra for mister. Eller får alvorlig skadede barn.

Den risikoen tar jeg ikke.

Det ble sagt andre ting på termin forumet da jeg var gravid med datteren. Det letteste er vel å finne det på nettet selv og lese seg frem til hva som er greit og ikke. Blir desverre mye synsing av å spørre sånn. Som sist jeg var gravid hadde deg skjedd noe med jordbær så de anbefalte ikke gravide å spise det med mindre du skrubb hver enkelt med børste først. Nå er det faktisk fisk fra ett spesielt sted. Så må vel prøve å finne årets anbefalinger. Men har sett at grillstad har gått ut og sagt at det er trygt å spise maten dems uansett

Matportalen.no

Offisielle råd med god begrunnelse.

Les der og ferdig med det

Følger aldri myndighetenes ernæringsråd, de er helt på trynet! (Protein kan ikke brukes som kilde til næring og burde derfor heller ikke rådes som et godt næringsmiddel) fett er også tydeligvis farlig ifølge myndighetene.... fett er en viktig kilde til energi...

Men når det kommer til rådene som går på faren for bakterier tar jeg null sjanser! Da er det godt å ha matportalen :)

Du virker så sur?
Nei, det var ikke meningen. Bare... Siden "må lete opp årets råd" så forteller jeg hvor rådene er. Så slipper man lure. Forholder man seg til disse, ikke det noen sier på et forum at de har lest i en avis, blir det mye enklere å ikke bli usikker.

Back
Topp