Mat

Frister å svare "alt og mye" :p
Et par brødskiver til frokost (bytter ut et med egg av og til).
2-3 brødskiver til lunsj i bhg, fruktmåltid i bhg, stort sett samme middag som oss og 1-2 brødskiver til kvelds, bytter også her ut med egg, avokado, lapper ++ avhengig av hvor brødlei han er. :)

Drikker som regel 180 ml nan når han våkner på morgenen. Spiser litt grøt noen timer etterpå. Får en flaske igjen før han legger seg dupp. Når han står opp får han lunsj, det varierer hva han spiser her, brød, banan, yogurth feks. Middag spiser han ca halvt middagsglass og kvelds er grøt. Våkner som regel mellom 22-23 og drikker 180 ml nan.

Ammer mye kveld og natt og jevnt gjennom dagen.
Ca 1 brødskive til frokost, lunsj og kvelds..
Varierer med grøt til kvelds noen ganger (men ikke så glad i det).
Ellers får han tilbud om frukt eller smoothie gjennom dagen.
Også får han biter fra middagen våres (Vet ikke helt hvor mye det blir)

Mest intressert i mat når han får spise selv.

En skive til frokost, en yoghurt til mellommåltid, skive og halv banan til lunsj, litt frukt-eller bærmos som snacks, stort sett samme middag som oss og grøt til kvelds. Ammer på kveld og natt, alt fra 1-4 ganger.

Hun spiser lite for tia, bare spytter ut alt ho får :-(

Litt over en halv skive til frokost og 100 ml mme.
En halv skive og en yoghurt til lunsj.
3/4 middagsglass eller det samme som meg.
En porsjon grøt og 150 ml mme.

200 ml mme på tidlig morgen. Halannen posjon grøt til frokost. 1 brødskive og frukt til lunsj. En eller annen form for middag (stort sett omtrent det samme som vi spiser, evt. middags glass), som han stort sett ikke spiser spesielt mye av. Halvannen posjon grøt og 200 ml mme til kvelds.

1 - 1,5 porsjon grøt til frokost
100-200 ml mme før dupp
1,5 skive til lunsj + frukt eller yoghurt
1 middagsglass + frukt
1 - 1,5 porsjon grøt til kvelds
150-250 ml mme før soving

En porsjon grøt + 1/2 beger med fruktmos til frokost
Halv skive med leverpostei eller annet pålegg på og andre halvdel i et helt fruktmosbeger til lunsj.
Et helt glass til middag
Innimellom smoothie til mellommåltid
En porsjon grøt og halvt beger med frutmos.
Begge grøtmåltidene er laget på mme:)

Starter dagen med enten grøt og vann eller skive og melk
Lunsj samme alt etter hva frokosten var
Frukt/youghurt
Middag
Kvelds skive og melk

Har kuttet ut en del melk å da spiser hun bedre middag:-) som har resultert i slutt på natt melka:-)

Ammes på tidligmorgen før vi står opp
En god porsjon grøt til frokost
1/2-1 skive til lunsj + fruktmos
Ammes som mellommåltid
En porsjon middag - samme mat som vi spiser
Ammes- lite mellommåltid
En god porsjon grøt til kvelds
Ammes en gang på natt- denne kuttes fra og med neste uke

En flaske med 200ml mme når vi våknet
1-3timer etter får han en porsjon grøt
Lunsj er som oftes en skive + litt frukt
Flaske på 150ml mme før dupp
Til middag spiser han stortsett det vi spiser, har vi noe han ikke kan spise eller vi spiser seint tar jeg opp en porsjon med mat jeg har laget og fryst ned..
En porsjon med grøt til kvelds..

Han får vann til alle måltid og stor fornøyd med det. Har alltid en drikke flaske med vann tilgjengelig, så han kan drikke når han vil utenom måltid også :)

Synes dere 2 posjoner grøt, et halvt middagsglass og et halvt fruktbeger er veldig lite?

Synes dere 2 posjoner grøt, et halvt middagsglass og et halvt fruktbeger er veldig lite?
Syns ikke det er lite sammenlignet med hva min spiser.. Men så syns jeg kanskje han spiser litt lite når jeg ser hva andre spiser igjen. Nå ammer vel du mye enda, og min drikker en del mme fortsatt. Så lenge de legger fint på seg stresser jeg ikke.

Syns ikke det er lite sammenlignet med hva min spiser.. Men så syns jeg kanskje han spiser litt lite når jeg ser hva andre spiser igjen. Nå ammer vel du mye enda, og min drikker en del mme fortsatt. Så lenge de legger fint på seg stresser jeg ikke.
Ja jeg ammer 5-6 ganger i døgnet. Oppmot max av hva de skal ha av melk men allilevel innenfor. Du gir også mme på natten fremdeles?

Ja jeg ammer 5-6 ganger i døgnet. Oppmot max av hva de skal ha av melk men allilevel innenfor. Du gir også mme på natten fremdeles?
Njæææ, vet ikke om det kvalifiserer som natt, men han drikker en flaske mellom 22-23 en gang og sover da frem til 06:30-07:30 før han får en ny flaske. Også drikker han flaske før han legger seg dupp på formiddagen. Så han drikker mellom 550-600 ml mme i døgnet.

Synes ikke det er lite sålenge hun ammer såpass som hun gjør. Da er hun nok mett og fornøyd, og vil kreve mer fast føde når hun er klar for det :)

Synes ikke det er lite sålenge hun ammer såpass som hun gjør. Da er hun nok mett og fornøyd, og vil kreve mer fast føde når hun er klar for det :)
Ja hun er mett og fornøyd og masse valker. Så hun får nok mat :) Men ideelt sett burde det vel vært mer fast føde. Hadde vært bedre om hun spise mer mat og kuttet ut nattmåltidene. Desverre får hun nok ikke velge til hun er klar selv når jeg skal ut i jobb om noen uker. Det irriterer meg kjenner jeg

Ca 6 brødskiver og middag, frukt og ca 480 ml mme.

Nei, min kan lett spise mindre enn det.
Noen ganger bare to halve posjoner grøt og en pose fruktmos i løpet av en dag.
Ammer 2-3 ganger på dagen og 4-6 ganger på natta.

Back
Topp