Mat

Idiotiske intoleranser ja.
Da anbefaler jeg former i steikeovnen med masse gode grønsaker og kraft eller litt fløte. Har en kyllingform vi er veldig glad i, samme med lakseform (men du var ikke så glad i laks;)).
Lager og mye blomkålpure som jeg bruker til kjøtt og vilt.
Salater med kylling, tacokjøttdeig, kalkun, ferske reker er vi og veldig glad i. Ha i litt egg, og avokado så blir det mettende.
Som frokost spiser jeg nesten alltid knekkebrød med kalkun/kyllingskinke og oppskåren avokado (eller agurk). Gjerne med litt dryss av kryddersalt. Da holder jeg meg god og mett en stund.

Nei, nå ble jeg sulten :P :D

Idiotiske intoleranser ja.
Da anbefaler jeg former i steikeovnen med masse gode grønsaker og kraft eller litt fløte. Har en kyllingform vi er veldig glad i, samme med lakseform (men du var ikke så glad i laks;)).
Lager og mye blomkålpure som jeg bruker til kjøtt og vilt.
Salater med kylling, tacokjøttdeig, kalkun, ferske reker er vi og veldig glad i. Ha i litt egg, og avokado så blir det mettende.
Som frokost spiser jeg nesten alltid knekkebrød med kalkun/kyllingskinke og oppskåren avokado (eller agurk). Gjerne med litt dryss av kryddersalt. Da holder jeg meg god og mett en stund.
Ser at jeg kunne tenkt meg oppskrift på kyllingform og lakseform ;)

Jeg er ikke så flink med mat. :P

Prøver å gå ned på en sunn måte. :) ønsker ikke å legge på meg mer enn jeg må.

Sånn egentlig må jeg ned 10-15 kg. Men blir ikke det nå, men kan starte med sunnere matvaner :)

Finner masse på nett, men alt er med fisk. Jeg (vi) spiser ikke fisk. :P aldri likt det. Spiser fiskepinner, grateng, etc, men så lite til ingenting i.

Så noen som har litt tips til gode måltider? Spiser meg egg til frokost med variasjon av brød/knekkebrød til. Noe mer?

Bare så det er sagt. Er ikke snakk om å rase ned i vekt altså. Er litt for glad i sjokolade og slikt :P så kommer til å kose meg med det, men kun lørdager :) er bare for å ikke gå opp så himla mye i vekt.

Noen som kan hjelpe?

❤️Termin 17.januar ❤️

Akkurat det samma her :D
Vil ikke legge på meg mer enn jeg må, og kostholdet har ikke vært sunt fra før så jeg er også under forandring.

Så her er det slutt på sjokolade på kveldene, og godsi :p

Har bytta ut saft med vann og smaksdråper :)
Full stopp av sjokolade
Ikke mer nugatti på brødskiva (noe jeg elsker :p )

Kutta ut mye av potet, ris å pasta, men heller rein grilla biff og salat :D

Spister heller jordbær til mellom snack enn ting jeg finner i skuffa :p

Så i stede for å hoppe over frokost og lunsj (som jeg har gjort i mange år) så har jeg bynt å drikke shake, slik at kroppen begynner å jobbe kl 08, i stede for kl. 16 :D

Åsså venter jeg på mine Nike sko i posten, for da skal jeg begynne å gå turer i stede for å slenge meg på sofan når gutta er lagt :)
Så lenge bekkenet gir meg lov :p

Lykke til med en sunnere hverdag.
Hold oss oppdatert. :)

---------------------------------------
♡ Termin 16.januar ♡
☆Vi venter nummer 3☆

Er det forresten noen som har lyst til å være med å lage en matoppskriftstråd?

Der vi kan legge inn tips til erstatning av andre mat grupper for å få litt variasjoner, oppskrifter og slike ting?

Eller? :P For jeg er en sånn person som blir fort lei :P

Ja, jeg er med :)

♡ Termin 16.januar ♡
☆Vi venter nummer 3☆

Akkurat det samma her :D
Vil ikke legge på meg mer enn jeg må, og kostholdet har ikke vært sunt fra før så jeg er også under forandring.

Så her er det slutt på sjokolade på kveldene, og godsi :p

Har bytta ut saft med vann og smaksdråper :)
Full stopp av sjokolade
Ikke mer nugatti på brødskiva (noe jeg elsker :p )

Kutta ut mye av potet, ris å pasta, men heller rein grilla biff og salat :D

Spister heller jordbær til mellom snack enn ting jeg finner i skuffa :p

Så i stede for å hoppe over frokost og lunsj (som jeg har gjort i mange år) så har jeg bynt å drikke shake, slik at kroppen begynner å jobbe kl 08, i stede for kl. 16 :D

Åsså venter jeg på mine Nike sko i posten, for da skal jeg begynne å gå turer i stede for å slenge meg på sofan når gutta er lagt :)
Så lenge bekkenet gir meg lov :p

Lykke til med en sunnere hverdag.
Hold oss oppdatert. :)

♡ Termin 16.januar ♡
☆Vi venter nummer 3☆

Høres bra ut :D :)

Back
Topp