mat :)

Testet akkurat hvor mye en porsjon er (1 dl av hver), detvar myye mer enn det som gis her, må kanskje prøve å øke. Hvilken konsistens har dere? Så veldig tørr ut med 1 dl vann + 1 dl pulver, har hatt yoghurtkonsistens, jeg..

Jeg økte bare porsjonen over 3-4 dager.. Sålenge magen hans ikke reagerte på det og han ville spise så tenkte jeg bare at det var å kjøre på i håp om at han skal sove bedre på natten :p

Han her har hatt to faste grøtmåltider i over en måneds tid :P så tenkte starte m middag når han blir frisk fra forkjølelsen ;) begynte fordi han ikke ble mett nok av melka mi, og helsesøster anbefalte mat framfor å øke på med mme ;) har også prøvd litt banan, og lurer på om jeg skal plukke fram disse fruktnettene å gi han til å gnage/sutte på :)

Må slenge meg på denne, mi datter er såvidt over 4 mnd fullammes men pga nyere forskning vil jeg starte med en skje om dagen som smaksprøve å så øke på etterhvert. Hvilken type grøt starter man med?:)

Prøver å gi grøt men den kommer bare ut igjen. Skal prøve bananmos i morgen det er sikkert søtere smak ( håper keg) ;) blir gøy med litt annen mat en melk :rolleyes:

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Må slenge meg på denne, mi datter er såvidt over 4 mnd fullammes men pga nyere forskning vil jeg starte med en skje om dagen som smaksprøve å så øke på etterhvert. Hvilken type grøt starter man med?:)

Startet først med Nestle mais og banan, men da han fikk påvist melkeallergi har vi nå gått over til Sinlac fra Nestle. Fri for alt av melkeproteiner og gluten. Ikke like god på smak som de vanlige fra Nestle, men når eg blander svisker eller fruktmos i det så smaker det kjempe godt :-) Helsesøster anbefalte Sinlac for de minste ( under 5mnd) selv om de ikke har allergi, for Sinlac er mildere mot magen og fordøyelsen for de små ved overgangen til fastføde, i følge hs. Så min erfaring er at eg er fornøyd med Sinlac, men likte også den med mais og banan :-) Du får kanskje prøve deg litt frem i starten for å se hva lille vil like ;-)

Hun får grøt morgen og kveld. Har også begynt med litt middag, virker ikke som om hun liker det så godt (har prøvd Nestlé og hipp) skal.prøve å lage selv idag. Oogså får hun litt pære, det elsker hun :-)

Bv forum appen ♡

Lager selv :) bare koker søtpotet og moser den i blender (anbefaler nutribullet fra tv-shop:) sammen med litt av kraften slik at den får fin konsistens :) han elsket det! Avene oppbevarings-koppene til brystmelk man kjøper på apoteket er fine å ha maten i og kan fryses :)
Jeg har philips avent blenderen :D lagde gulrot og søtpotetpurè i dag, får se om lillevenn liker det :D

Vi har ikke begynt enda..:) Tenkte å vente til hun er passert 5 mnd hverfall. å det er om 2 uker..så begynner vi gradvis med litt grøt gjerne.. Hun legger fint på seg av kun amming, så stresser ikke med den biten..

Me har bare begynt med smaksprøver på fruktmos.
Ellers stresser ikke me heller..

Startet først med Nestle mais og banan, men da han fikk påvist melkeallergi har vi nå gått over til Sinlac fra Nestle. Fri for alt av melkeproteiner og gluten. Ikke like god på smak som de vanlige fra Nestle, men når eg blander svisker eller fruktmos i det så smaker det kjempe godt :-) Helsesøster anbefalte Sinlac for de minste ( under 5mnd) selv om de ikke har allergi, for Sinlac er mildere mot magen og fordøyelsen for de små ved overgangen til fastføde, i følge hs. Så min erfaring er at eg er fornøyd med Sinlac, men likte også den med mais og banan :-) Du får kanskje prøve deg litt frem i starten for å se hva lille vil like ;-)

Vil bare anbefale deg Holle sin grøt. Finnes i Hirse og Ris fra 4 mnd. Denne er melke, gluten og sukkerfri. Den selges hos Sunkost til kr 49,- per pakke. Bruker den selv siden pjokken har melkeallergi. Kan også brukes til velling. Pleier bare å tilsette litt fruktmos i grøten for smakens skyld, enten blåbær eller pære :)
Pleier dere å lage grøten på mme eller bare på vann?

Vi bruker også holle, oftest på vann av og til med morsmelk. Vi gir bare smaksprøver foreløpig.

Her er det bare smaksprøver enda. Bruker Holle sin. Blandet den med mm. Men den blir veldig tynn etter 5 minutter. Regner med det er enzymene i mm som gjør dette? Dere som blander med vann eller mme hvordan konsistrns blir det da?

Vil bare anbefale deg Holle sin grøt. Finnes i Hirse og Ris fra 4 mnd. Denne er melke, gluten og sukkerfri. Den selges hos Sunkost til kr 49,- per pakke. Bruker den selv siden pjokken har melkeallergi. Kan også brukes til velling. Pleier bare å tilsette litt fruktmos i grøten for smakens skyld, enten blåbær eller pære :)
Pleier dere å lage grøten på mme eller bare på vann?
Takk for tips:-)
Skal prøve det ut:-)

Hadde tenkt å bare gi noen smaksprøver og fortsatt amme så mye som mulig til ho blei 6 mnd, men så var vi til helsesøster i dag som sa at jeg måtte starte med grøt (pga trøblete amming) Grøten i dag likte ho godt selv om det ikke blei så mye, men bananmosen ho fikk i går og forigårs var IKKE så populær... ;)

Back
Topp