mat

ORIGINAL: fruluna

ORIGINAL: Bruble

Spis hva du vil, men i begrensede mengder..
JM sa til meg at jeg kan spise spekemat og røkt laks så lenge pakken er nyåpnet og ikke har ligget  i kjøleskap i mange dager åpnet...   

Det syns jeg høres så rart ut at de sier, for er det toxmoplasmose i kjøttet, så er det vel der uansett om pakken er nyåpnet eller ikke? [8|]

Da er det det samme om man spiser en liten bit eller masse??[8|]

Det stemmer det Fruluna-har ikkje noe med kor masse en spiser,en liten bit kan være nok hvis du er uheldig.

Og det med at dei spiste alt før og at vi er hysterisk no-broren til en venninne av meg er hjerneskadet pga at moren var smittet av toxoplasmose under sv.sk så eg tar ingen sjangser

Jeg fikk beskjed av JM at hvis jeg ville spise fårepölse eller salami måtte jeg ringe fabrikken og höre hvordan de tilberedte kjöttet sitt, og hvis de gjorde dette på en spesiell måte (huske ikke hvordan), kunne jeg spise det. Spekemat som fenalår kunne vi kun spise hvis det hadde lagt i frysen i minimum 2 dögn. Ikke rart vi blir forvirret. Alle får jo forskjellige beskjeder og informasjon over alt. Tenk fornuft og gjör det som höres logisk ut for deg. Det gjör jeg [;)]

ORIGINAL: ~~Wenche_tutla~~

må si jeg får litt noia av hvor hysteriske noen er. mennesker har da  bært  barn i millioner år  og først de siste 30 årene har  d blitt hysteri og hver gravid....
de som har blitt født har da overlevd  både svangerskapet og fødselen og da spiste de akkurat d som skulle falle inn.
er ikke sånn at alle de som ble født før oss har dawn syndromer og andre sykdomer/handikapper, folk er jo mer "syke" i dag en  d  de var før.
så.. Give it a  break.
ta den tiden dere  bruker på og hver hysterisk  og heler nyt svangerskapet når mødrene er hysterisk og beskymret så merker jo barnet i magen d  om du droper d og heler spiser  d du vil ha er   2  problemer løst..  du er ike bekymret eller hysterisk lenger og barnet   føler ikke d på seg lenger.

Er vel en grunn til at barsel dødeligheten var større før og. Og vil ikkje kalle meg hysterisk bare fordi eg ikkje spiser spekemat eller salami-eller steiker kjøttet mitt skikkelig. Og at babyen i magen blir stresset fordi eg holder meg bevist borte fra dette er noe tøv. Eg kjenner en som er blitt hjerneskadet av toxoplasmose,er 2 år eldre enn meg-så tar ingen sjangser når det koster meg 2 kalorier å holde meg borte fra dette[:)]

HELT enig med deg, cathrine76!!! man er da ikke hysterisk fordi man holder seg borte fra spekemat og steker kjøttet sitt og vasker grønnsakene sine?? eller? det koster i alle fall meg ingenting. og ikke er jeg bekymret heller, det hadde jeg vært hvis jeg hadde spist spekemat, men siden jeg ikke gjør det, så er jeg null bekymret for akkurat toxoplasmose![:)] hva er poenget med å ta den risken liksom? er man SÅ avhengig av spekemat de 9 mnd man går gravid? jeg forstår ikke det jeg da..

Takker for støtten[:D][:D][:D]

ja, skulle bare mangle. jeg er så skiiit-lei av å bli kalt for hysterisk bare fordi jeg lar være å spise spekemat! ikke har jeg lyst på det heller forsåvidt, hadde kostet meg mer å spise det enn å la være å spise det. men forstår bare IKKE hvorfor det skal være viktigere at jeg får spise nøyaktig ALT jeg bare vil, enn sikkerheten til det lille nurket mitt. frida går foran ALT! og det koster meg fint lite altså! merker det jo ikke engang!
og det er faktisk sånn som du sier at en liten bit kan være like skadelig som om man spiser mye. er parasitten der, så er den der like mye i den lille biten som i den store. tar ikke sjansen på hjerneskade.
og JA, dødeligheten var jo MYE større før. er jo en grunn for det. synes vi skal være takknemlig for at det er forskning på det området her jeg da.

Jepp helt enig[:D]

ORIGINAL: lykkeligemeg

godt vi er enige![:)] kjenner jeg blir litt småhissig.hihi. hormooooner ja.[:)]

hehe samme her[:D] hormonene tar fullstendig overhånd[;)]

ORIGINAL: Nikki!

ORIGINAL: Cathrine76

godt vi er enige![:)] kjenner jeg blir litt småhissig.hihi. hormooooner ja.[:)]

hehe samme her[:D] hormonene tar fullstendig overhånd[;)]

det er bra man alltid kan skylle på hormoner.....eller iallefall under graviditeten=)
å litt etter på-kan vel ha noen mnd med etter hormoner også eller[:D]

Etterpå kan du skylde på ammetåke då[:D][:D][:D]hehe

aaaalltid noe å skylde på! [:)][:)] jeg skylder alltid på at jeg er gravid nå.
"kan ikke leie film, er gravid"
"kan ikke rydde, er gravid"
"kan ikke velge hvilken kino vi skal på, er gravid"

det funker hver gang. har brukt det hele svangerskapet. hihi

aaaalltid noe å skylde på! [:)][:)] jeg skylder alltid på at jeg er gravid nå.
"kan ikke leie film, er gravid"
"kan ikke rydde, er gravid"
"kan ikke velge hvilken kino vi skal på, er gravid"

det funker hver gang. har brukt det hele svangerskapet. hihi

hehe eg sier til mannen min i av og til at no drar eg gravidkortet[;)] så då slipper eg unna[:D]eller han gjør noke for meg hihi

Back
Topp