Mat ved svangerskapskvalme

Pippi123

Elsker forumet
Utmarsj 2024
Ønsker å høre deres tips på hva dere får til å spise når dere er kvalme!
Gjerne middagstips, selv om det kjennes ut som det utgår i dag

Har hvert varierende i de tre andre svangerskapene , har gått mye knekkebrød med leverpostei eller ost på . Kvalmen er et stykke unna enda , så spent . Har et hypermesis svangerskap bak meg o_O Og to vanlig super kvalme . Så kjenner jeg gruer meg litt også . Ritz kjeks perioden går fort over . Så lette enkle måltider . Kjøttdeig og pasta . Kylling osv

Med hypermesis gikk jeg ned 7 kg fram til uke 17 . Venta gutt . Så jentene var noe lettere . Fikk ikke i meg noe :schocked028

Jeg får stort sett ikke i meg noe annet enn ristet brød og rundstykker, med da smør og salt eller bare ost. Evt nugatti.
Middagstips? Har ingen retter, men spis det du kjenner du har lyst på er mitt beste tips :hilarious:
Takk !ja søren, men går rundt med dårlig samvittighet :hilarious: akkurat som om at om jeg kun spiser sunt går det bra denne gangen..

Har hvert varierende i de tre andre svangerskapene , har gått mye knekkebrød med leverpostei eller ost på . Kvalmen er et stykke unna enda , så spent . Har et hypermesis svangerskap bak meg o_O Og to vanlig super kvalme . Så kjenner jeg gruer meg litt også . Ritz kjeks perioden går fort over . Så lette enkle måltider . Kjøttdeig og pasta . Kylling osv
Takk! Uff, er utrolig fasinerende at noen slipper helt unna. Har 2 på jobb som har termin i nov, når jeg egentlig skull hatt. Ikke vært kvalm en dag...

Nudler, supper, knekkebrød med egg eller eggerøre (egg inneholder mye nyttig og en god slump proteiner). Oliven. Ostepop. Torskerogn på boks (skivet og stekt). Focaccia. Er det jeg kommer på i farten som er lett å få ned og greit å få opp for min del. Og næringsdrikker med ekstra protein fra apoteket.

Nudler, supper, knekkebrød med egg eller eggerøre (egg inneholder mye nyttig og en god slump proteiner). Oliven. Ostepop. Torskerogn på boks (skivet og stekt). Focaccia. Er det jeg kommer på i farten som er lett å få ned og greit å få opp for min del. Og næringsdrikker med ekstra protein fra apoteket.
Takk!

Mener å huske at man ikke skal spise torskerogn, dog?

Ristet brød med smør, knekkebrød med den gravidvennlige salamien, surt smågodt og Fjordland pasta med ostesaus og skinke.

Jeg spiser tomat. Som et eple. Er noe forfriskende med det når jeg er gravid og kvalm.

Åj hadde jeg vært i stand til å spise noe av dette hadde jeg virkelig vært fornøyd!!
Kun eple og gjendekjekse som går ned nå :(
Gult eple er det eneste av frukt jeg klarer. Rødt eple går ikke. Ikke prøvd grønt eple, men det er jeg heller ikke like glad i.

Ellers klarer jeg å spise mye forskjellig, problemet er bare at det kommer i retur. Klarer til og med å nyte noe av maten om jeg er veldig sulten, men så kommer det opp igjen litt seinere likevel :depressed:

Gult eple er det eneste av frukt jeg klarer. Rødt eple går ikke. Ikke prøvd grønt eple, men det er jeg heller ikke like glad i.

Ellers klarer jeg å spise mye forskjellig, problemet er bare at det kommer i retur. Klarer til og med å nyte noe av maten om jeg er veldig sulten, men så kommer det opp igjen litt seinere likevel :depressed:
Haha her er motsatt kun rødt eple, merkelige greier :laughing002
Alt kom i retur hos meg og, men etter xonvea gjør det ikke det! Er bare at jeg har fullstendig matvegring og kvalme så klarer ikke få i meg noe alikevel.
Måtte sjekke vekten idag jeg og, har faktisk gått ned over 5kg jeg også.
Ikke akkurat rett tidspunkt og slankw seg på :hilarious:

Løsningen for å komme i gang med spisingen hos meg etter masse kvalme og bruk av Xonvea etc. var å blande cottage cheese (mye protein og vitamin B12), naturell yoghurt, havregryn (kostfiber og karbohydrater) og grønt eple kuttet i biter. Skrekkelig friskt og godt :)

Løsningen for å komme i gang med spisingen hos meg etter masse kvalme og bruk av Xonvea etc. var å blande cottage cheese (mye protein og vitamin B12), naturell yoghurt, havregryn (kostfiber og karbohydrater) og grønt eple kuttet i biter. Skrekkelig friskt og godt :)
Takk for tips!
Er så usikker på om jeg skal prøve å øke dosen eller la være, står på den minste dosen nå.
Livet ble mye bedre når jeg begynte (ikke mye spying/diare) men fortsatt konstant kvalme, som blir verre etter jeg spiser

Takk for tips!
Er så usikker på om jeg skal prøve å øke dosen eller la være, står på den minste dosen nå.
Livet ble mye bedre når jeg begynte (ikke mye spying/diare) men fortsatt konstant kvalme, som blir verre etter jeg spiser
Jeg klarte ikke å spise når jeg tok Xonvea så jeg sluttet mest pga det. Var fortsatt kvalm med Xonvea og er det fortsatt uten men nå får jeg som regel i meg mat i varierende mengder. I dag har vært en dårlig dag matmessig mens jeg i går fikk i meg mye mat. En må nesten bare prøve seg frem hva som føles best for seg :)

Back
Topp