Mat til marsbarna

Jeg har litt spørsmål nå som lillegullet endelig begynner å spise litt mer.
Favoritten foreløpig er sånn fruktmos. Er det noe grense for hvor mye de kan spise av det i løpet av dagen?
Har dere noen forslag til pålegg jeg kan gi på brødskiven. Har så langt bare prøvd leverpostei, det likte han ikke.
Jeg tenker en sånn pose eller et beger fruktmos om dagen er nok.
Har du prøvd leverpostei flere ganger? De må ofte smake det flere ganger for å like det. Jeg startet med bare brød uten pålegg. Hun spiste det noen uker før jeg hadde på leverpostei. Og veldig tynt lag, det er jo ganske kraftig på smak.
Ellers har du makrell i tomat. Eller most banan eller avokado.
 
Kan jeg få spørre hvordan du lagde de? Oppskrift. :)
Jeg bruker ikke oppskrift når jeg lager pannekaker. Tok bare ett egg og slumpa med resten. Du kan bare bruke en vanlig pannekake oppskrift hvor du bytter hvetemel med havregryn og grovmel og bytte melk med vann. Forøvrig sa helsesøster på ni måneders kontroll at vi kunne bruke melk i matlaging nå så jeg hadde nok bare brukt melk nå.

Her gir jeg det meste av pålegg nå, men min har spist brød lenge og får en kvart skive i hånda som han spiser selv. I går fikk han ost og skinke. Favoritten hans er makrell i tomat:)

Vi holder oss til fruktmos en gang om dagen
 
Her går både pannekaker, vafler, boller og æbleskiver ned på høykant.

Av pålegg så spiser hun ost, leverpostei, kaviar, smør, smørost (samme hvilken smak), skinke, syltetøy (kun fått på pannekaker) ..ja, egentlig det meste.

Får kun frukt noen ganger i uka evt. en enhet om dagen. Litt variabelt, har ikke fast hverdag hva hun spiser.
 
Her fikk hun smake litt på både lussekatter og pepperkaker:)
Så først nei, men det var masse andre barn og de smulte utover gulvet, og da spiste hun smulene:D
Så da bare gav jeg opp å si nei:)
Haha, høres ut som den rare mora som lar ungen spise fra gulvet! Men hun krabber jo rundt med de andre barna, og da blir det sånn:)
 
Back
Topp