Mat til jentekveld

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg skal ha en liten jentekveld her snart, og vi blir 5 jenter.
HVA kan jeg lage?
Det må være noe som er nokså enkelt å lage..
Det er midt i uka, så blir ikke noe vin og sånn om det har noe å si på maten..

Pastasalat, en god gryterett, påsmurte baguetter, eggerøre og røykalaks... Det var det jeg hadde lyst på nå iallefall :)

Fylte pannekaker:-) Nam..... Det hadde vi i går.Du kan steke pannekakene og lage fyllet på forhånd og så hiver du det bare i ovnen 20 min før de kommer.

Fylte pannekaker:-) Nam..... Det hadde vi i går.Du kan steke pannekakene og lage fyllet på forhånd og så hiver du det bare i ovnen 20 min før de kommer.

Eiramjenta skrev:

Hva slags fyll har man da?

Maria :D skrev:
Pastasalat, en god gryterett, påsmurte baguetter, eggerøre og røykalaks... Det var det jeg hadde lyst på nå iallefall :)

Pastasalat er kjempegodt, men jeg blir aldri mett av det:/
Kanskje fylte tacobaguetter.. mmm!

smash skrev:

Eiramjenta skrev:

Det går ann å fylle de med mye rart. Mitt favorittfyll er:

Stek en pakke kjøttdeig  og litt løk. Hell over en boks hakkede tomater. Ha opp i 2 SS ketchup, litt pepper og bassilikum. La det småkoke 5 min.

Strø litt ost oppå pannekakene etter at du har hatt fyllet inni

Eiramjenta skrev:

smash skrev:

Eiramjenta skrev:

Det går ann å fylle de med mye rart. Mitt favorittfyll er:

Stek en pakke kjøttdeig  og litt løk. Hell over en boks hakkede tomater. Ha opp i 2 SS ketchup, litt pepper og bassilikum. La det småkoke 5 min.

Strø litt ost oppå pannekakene etter at du har hatt fyllet inni

Oi, det hørtes VELDIG mektig ut! Må prøves en gang!

Jeg elsker pastasalat, hele familien her blir mett av det, men da er jeg ikke grådig på kylling og pasta :P

Bruker ferdig grillet kylling, så mye du vil, så masse pasta, crispy salat, fetaost, purreløk, mais, tomat, agurk osv, hva du ville ha :)

Så kan du bake foccisia brød i tillegg, vet ikke hvordan det skrives med du kan google :P

KJEMPE godt!

Og selvfølgelig en GOD (helst hjemmelaget) dressing! :D Nam!

Stilig er det også med sånn fargete pasta :D

gutt09jente11 skrev:
Jeg elsker pastasalat, hele familien her blir mett av det, men da er jeg ikke grådig på kylling og pasta :P

Bruker ferdig grillet kylling, så mye du vil, så masse pasta, crispy salat, fetaost, purreløk, mais, tomat, agurk osv, hva du ville ha :)

Så kan du bake foccisia brød i tillegg, vet ikke hvordan det skrives med du kan google :P

KJEMPE godt!

Greia er jeg er så ekstremt kresen..
Når jeg lager pastasalat, har jeg kun kylling, pasta, salat og mais :/
DET blir nok veldig kjedelig for venninnene mine som liker alt:P
Og pastasalat for meg er mere frokost/lunsj, og ikke middag..
Men takk for tips! :D

smash skrev:

gutt09jente11 skrev:

KJEMPE godt!

Greia er jeg er så ekstremt kresen..
Når jeg lager pastasalat, har jeg kun kylling, pasta, salat og mais :/
DET blir nok veldig kjedelig for venninnene mine som liker alt:P
Og pastasalat for meg er mere frokost/lunsj, og ikke middag..
Men takk for tips! :D

Ha, Ha sånn ser min pastsalat ut og. Pleier å få en egen skål hos søsteren min........

Hva med å lage litt sånn "taco" til over pastasalaten da? Så kan de plukke hva de vil? :) 

Jeg er også kresen, så bruker ikke alt jeg heller, da har vi det i forskjellige skåler :) Og med brød og god dressing blir vi mette.

Jeg kjører alltid pastagryte med kylling og pesto i sånne sammenhenger, men om det kommer noen veldig kresne eller allergikere går jeg for fylte pitabrød.
Da servere jeg det i tacostil, med boller med ulike grønnsaker, og har en bolle med kjøttdeig (krydret etter ønske), kylling, reker eller kokt skinke og et par typer dressing/kesam/rømme. Og så for folk blande som de vil.

Mousakka :) Når jeg lager mousakka bruker jeg ikke slik ferdigpakke, men lager den slik:
Steker kjøttdeig og har oppi en pose med kjøttdeigsaus og litt vann, dette har jeg i en ildfast form, deretter lager jeg posepotetmos som jeg legger over kjøttdeigen i forma, og topper med ost før jeg hiver det i ovnen til osten er litt småbrun. Dette kan jo også lages på forhånd bare man passer på å ha det i ovnen så lenge at det blir skikkelig gjennomvarmt :) Jeg synes det er kjempegodt, også kan man jo gjerne servere en enkel salat og hvitløksbaguetter i tillegg :)

Back
Topp