Mat til dåp/navnefest

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
Driver å så smått planlegger dåpen, men kjenner jeg trenger litt inspirasjon [emoji14]
Eneste jeg tenker er praktisk til ca 40-45 stk er gryterett
 
Vi hadde koldtbord, det funket fint (men ikke så mange gjester)
 
Vi har ikke bestemt dato enda, men skal ha snitter eller tapas. Begge deler kan lages selv med litt hjelp. :)
 
Last edited:
Tror vi skal lage biff stroganof med salat, ris og baguetter. Vi blir ca 40 stykker :)
 
Når vi har så mange, så bruker vi å gå for koldtbord. Vi har gjerne en gryte eller en pastasalat som metter litt, og så en del småretter i tillegg, som sashimi, ost og kjøttboller.
 
Her blir det trøndersk festmat [emoji4] Inderøy sodd [emoji7] med potet, gulrot og skjenning [emoji4]
 
Det hadde mannen min elsket! Jeg derimot [emoji15][emoji85].

Jeg fikk pølser når vi var på besøk i Levanger sist [emoji23].
Er halvt trøndersk og er oppvokst med slik festmat [emoji4] greit å få noe annet da siden du ikke er fan av det [emoji4]
Når andre i familien spiste bacalao, spiste jeg og pappa en grandis [emoji23]
 
Er halvt trøndersk og er oppvokst med slik festmat [emoji4] greit å få noe annet da siden du ikke er fan av det [emoji4]
Når andre i familien spiste bacalao, spiste jeg og pappa en grandis [emoji23]

Mannen er og halvt trønder, men vokst opp langs kysten i Telemark [emoji85]. Jeg er kvart dovring og resten sørlending [emoji28].

Er vittig med de forskjellige tradisjonene og vanene man har!

For mannen min er ikke fisk noe som kan spises på en søndag, enda mindre tenkelig på en helligdag... Mens hos oss er torsk på julekvelden det som skal spises (pappa nekter å komme om det ikke blir fisk)..
 
Koldtbord eller tapas har jo noe for enhver gane :) Da kan man få hjelp til å lage maten også.
 
Hadde liten navnefest i helgen for ene siden av slekten.. Lagde lefser med urtekremost, spekeskinke, ruccola også med røkelaks.. Pasta med pesto, kylling salat med feta, brød, potetsalat.. Også masse kake! Lagde alt selv på et par timer, enkelt og greit! Tilogmed 2 åringen min likte de med ruccola.. Så er vel noe for de fleste.. Vi hadde også pølser og lomper til barna [emoji106]
 
Mannen er og halvt trønder, men vokst opp langs kysten i Telemark [emoji85]. Jeg er kvart dovring og resten sørlending [emoji28].

Er vittig med de forskjellige tradisjonene og vanene man har!

For mannen min er ikke fisk noe som kan spises på en søndag, enda mindre tenkelig på en helligdag... Mens hos oss er torsk på julekvelden det som skal spises (pappa nekter å komme om det ikke blir fisk)..

Rart med det ja [emoji4]
Men bra at folk er forskjellig og [emoji4]
Akkurat med fisk på helligdager forstår jeg han godt, men kan godt ha det på en søndag [emoji4] lettsaltet torsk et min favoritt [emoji7]
Spesielt av faren din da, men forstår at han liker sin tradisjon bedre. Jeg må ha ribbe men mannen min vil helst ha pinnekjøtt [emoji23] men siden vi reiser hele tiden til mine foreldre blir det ribbe, men mamma overrasket ham med pinnekjøtt på nyttårsaften [emoji4]
 
Vi skal ha sodd med poteter, gulrot og flatbrød. Ingen dessert, men vi har en haug av kaker :)
 
Masse gode tips her :D tror vi landa på tandoori gryte, kjøper ferdig stekt og strimla kylling i Sverige så blir jobben med mat til så mange veldig enkel ^^,
 
Back
Topp