Mat på natta

funlight_

Betatt av forumet
Har deres sluttet å spise på natta nå?

Vi har noen få dager innimellom hvor han sover hele natta, ellers våkner han rundt 05:00.. Han er 6,5 mnd..

Gir grøt som siste måltid rundt 8-9. Han er B-menneske, så det er umulig å legge han før for øyeblikket, men vi jobber oss sakte men sikkert fremover ;)
Han legger veldig godt på seg, så tror ikke han får for liten mat om dagen heller. Har prøvd å teste mer mat om dagen, men ender med gulping opp de siste skjeene.

Så han spiser sånn ca:
1. 05:00 100-200ml melk
2: 10:00 1 porsjon grøt + 1 beger frukt
3: 14:00 middagsglass + 0,5-1 beger frukt
4: 17:30 1-2 beger frukt eller melk
5: 20:30 1 porsjon grøt + 1 beger frukt
 
Her våkner han også rundt 5 for mat, men synes det er nokså bra egentlig :) sover videre til rundt 7! Er 6 mnd.

05 - 235 ml mme
8.15 - grøt med fruktmos
11.15 - lunsj (bananlapper, brødskive, eggerøre, matmuffins mm)
13 - 235 ml velling
16 - middagsmos av kjøtt, grønnsaker og karbohydrater - iblant fruktmos til dessert
18.45 235 ml mme

Ikke alltid han drikker alt i flaskene, men som oftest. Sover fra 19 til 05, og så til 07 etter mat!
 
Har deres sluttet å spise på natta nå?

Vi har noen få dager innimellom hvor han sover hele natta, ellers våkner han rundt 05:00.. Han er 6,5 mnd..

Gir grøt som siste måltid rundt 8-9. Han er B-menneske, så det er umulig å legge han før for øyeblikket, men vi jobber oss sakte men sikkert fremover ;)
Han legger veldig godt på seg, så tror ikke han får for liten mat om dagen heller. Har prøvd å teste mer mat om dagen, men ender med gulping opp de siste skjeene.

Så han spiser sånn ca:
1. 05:00 100-200ml melk
2: 10:00 1 porsjon grøt + 1 beger frukt
3: 14:00 middagsglass + 0,5-1 beger frukt
4: 17:30 1-2 beger frukt eller melk
5: 20:30 1 porsjon grøt + 1 beger frukt
B-menneske her å :p legger seg mellom 20-22, er ikke vits å prøve før for da våkner han etter to time for mat:p
 
Sover fra 20-08, med én amming midt på natta. Akkurat blitt 6 mnd.

Spiser/sover ca sånn:
08.00: Pupp
09.00: Grøt med 0,5 beger frukt + vann
10.00: Sover
12.00: Brød + vann, pupp
13.00: Sover
16.00: Middag + vann, pupp
16.30: Sover
18.30: Grøt, 0,5 beger frukt
20.00: Pupp og natta.
 
Min legger seg rundt 19, får grøt og pupp før det. Så må han som regel ha pupp 3 ganger før det er morran i 6-7 tida. Håper at det roer seg snart, hadde vært deilig å sove gjennom natta igjen!
 
Min legger seg rundt 19, får grøt og pupp før det. Så må han som regel ha pupp 3 ganger før det er morran i 6-7 tida. Håper at det roer seg snart, hadde vært deilig å sove gjennom natta igjen!

Samme opplegg her. Slitsomt
 
Min legger seg rundt 19, får grøt og pupp før det. Så må han som regel ha pupp 3 ganger før det er morran i 6-7 tida. Håper at det roer seg snart, hadde vært deilig å sove gjennom natta igjen!

Har det likens her og. I tillegg våkner han flere ganger mellom ammingene, der jeg gir han smokken.
 
Sånn ser dagen vår ut (ammer):
Våkner kl 05 MM (sovner en sjelden gang, men som regel blir det kaving i senga frem til 07)
Kl 08 MM
Kl 10 Spise-selv-mat (mye søl, lite i munnen) + en liten porsjon grønnsak/fruktmos
Kl 12 MM
Kl 15 MM
Kl 17 MM + stor porsjon grøt med fruktmos
Kl 18.45 MM

Hun sover fra ca 19.00 til ca 05, men når hun våkner da er hun umulig å legge igjen. Vi blir på soverommet til minimum klokka sju, i håp om at hun etterhvert skal forstå at det enda er natt :p Men skal ikke klage, hun sover leenge sammenhengende nå! Hadde bare vært greit om hun våknet litt nærmere 06 istedet, 05 er litt i tidligste laget :p
 
Våkner 4-5 ganger mellom 19.30-ca. 07/08. Pupp hver gang, smokk duger ikke lengre :p Sover maks 1-2t av gangen.

Så en god stund til ammefri natt. Skal øke opp med et ekstra måltid med fast føde på dag nå ettersom han spiser litt lite morsmelk på dagtid. Det har han nemlig ikke tid til :) 5,5mnd gammel.
 
Last edited:
Frøkena vår pupper hver andre time hele døgnet. Hun får grøt til frokost kl 9, middag kl 13-14, og grøt til kvelds kl 19. Varierer dog hvor mye hun spiser. Hun får også litt vann til hvert måltid. Så her er det pupp hele natta
 
Nå er vi inne i en dårlig periode med irriterende tenner som klør, forkjølet/tett i nesen og noe magetrøbbel med mange bæsjebleier, så nå er det unntakstilstand her:p

Men før dette begynte for fullt for ca en uke siden var det:
Amme ved leggetid ca 19
Amme ca 22/23
Av og til amme ca 2-3 om natten
Amme kl 5-6-7 en gang (er det mat kl 5 sover vi gjerne til nærmere 8, mens er det mat kl 7 så er hun stort sett våken, så da bare koser vi i sengen og slumrer til 8)

Så hvis vi klarer å kvitte oss med den midt på natten så er jeg veldig fornøyd foreløpig:) (gidder ikke å "krangle på" den i 22-23 tiden enda, for det gjør meg ingenting å fylle på før jeg legger meg)
 
Matheo spiser før han legger seg (ca ved 20-21 tiden) og sover til 05-06 før han får en flaske og sover til ca 08:) regner det som å sove natta rundt. Han får en porsjon grøt i løpet av dagen, fruktmos også driver vi å prøver ut velling:) i går var han så sliten å sovna kl 19, da måtte han ha 3 flasker fra kl 22-06.30 så han er tydeligvis ikke helt klar for å legge seg så tidlig :)
 
Okei, da ser det ut som om dette rr helt vanlig ;) føler alles babyer sover hele natta igjennom ;)
 
Back
Topp