Mat om natta

Håpefull_oktober

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Hvor ofte spiser babyen din om natta?
Min gutt spiser hver 2. Time, har gjort det noen uker nå. Slitsomt, noen som har no tips? :-) På dagtid spiser han med 3. timers mellomrom..
Han fullammes, vil ikke ta flaske lenger..

Antar du ammer nå men egentlig vil sove ;) Varierer veldig hele dagen egentlig. Om vi er ute av huset kan han sove lenge i vogna så da blir det oftere resten av dagen. Tenker ofte ikke over at jeg legge Han til engang :p

På natta er der gjerne 2 timer mellom, noen ganger lengre. Kommer an på hvor aktiv han er mens han spiser. Aller oftest sover vi begge mens han spiser på natta, og bruker puppen sol hodepute ;) Greit for meg.

Når jeg tenker meg om har det blitt hyppigere nattamming den siste uka. Han har begynt å bli så oppmerksom på alt rundt seg, også mens han spiser. Tipper han får i seg mindre på dagen pga det og tar igjen på natta. Har hørt at det er ganske vanlig i den alderen. Du kan jo prøve å sørge for at dere er mer uforstyrret på dagen under amminga.

Her varierer det litt, men sovnet nå stort sett en gang mellom 22 og 23. Får flasker med mme da, med litt pupp rundt midnatt når jeg legger meg ; og sover da gjerne til kl er 5-6. Etter det er det her andre time sin gjelder :)

Her sovner han i 23tiden (prøver å legge han tidligere men han nekter) og da våkner han som regel i 5-6tiden, og etter det ca annenhver time bare litt kosespising

For tiden legger hun seg 20-21. Hun sliter med å.sove på dagen,så blir trøtt tidlig. Spiser ofte. Aner ikke helt hvor ofte, siden vi samsover og maten er fri, hehe.
Men hun er så urolig. Ligger og kaver med armer og ben, og hodet går fra side til side. Så søvnen min er ganske oppstykket og jeg føler meg ikke uthvilt.
Hun har ikke vært sååå urolig før den siste tia, så er vel noe som skjer i utviklingen.

Mini spiser siste måltid 22-23 tiden og sovner rett etter dette. Pleier å våkne for mat i 4tiden, spiser noen få minutter før hun sovner. Våkner så i 6.30 tiden og spiser godt. Sovet natten igjennom uten mat noen få ganger.

På dagen holder hun ca. 3 timer uten mat, men blir da gjerne grinete, så ofte er det bare 1,5-2 timer mellom måltidene.

Nei, de regulerer det selv disse babyene, hvor ofte de vil ha mat. Et tips er dog å forsøke å la det gå 3t mellom, sånn generelt sett, så ikke babyen får vondt i magen, men økedøgn etc kan vare i mange døgn :) Kanskje babyen din har økedøgn nå?

Min spiser hver 3.t hele døgnet omtrent. Men hun spiser ikke så mye av gangen (godt under 120ml), og jeg tror det er en del av greia. Ofte og lite. Gulper hvis hun får mer.

Spiser ca 19-20 (150-200 ml) og sover til ca 3. Spiser da ofte 200 ml og sover videre til 6-7. På dagtid spiser han hver 3-4 time. Alt fra 90-170 ml. Oftest rundt 110 ml. Tror han regulerer det selv for man ser tydelig når han er mett. Får kun flaske.

Får ca 23 , sover til 03-04, mat, sover til 6.30-07, mat og sover til 09-10..

Spiser og sovner med en gang, aldri noe styr på natten lengre.. Veldig glad for det!

Noen ganger sover han fra 22.30 til 03-04, andre ganger annen hver time. Mine andre gutter var annen hver time :(

Spiser ca 19-20 (150-200 ml) og sover til ca 3. Spiser da ofte 200 ml og sover videre til 6-7. På dagtid spiser han hver 3-4 time. Alt fra 90-170 ml. Oftest rundt 110 ml. Tror han regulerer det selv for man ser tydelig når han er mett. Får kun flaske.
Oj det var mye.. Her får vi sjen i mer enn 60 så blir oftere gitt

Kanskje de er inne i en urolig periode nå. Gutten min ligger også urolig, og kaver mye. Satse på det går seg til etterhvert;-) blir bare kjei av å opp så ofte om natta.. :-)

Antar du ammer nå men egentlig vil sove ;) Varierer veldig hele dagen egentlig. Om vi er ute av huset kan han sove lenge i vogna så da blir det oftere resten av dagen. Tenker ofte ikke over at jeg legge Han til engang :p

På natta er der gjerne 2 timer mellom, noen ganger lengre. Kommer an på hvor aktiv han er mens han spiser. Aller oftest sover vi begge mens han spiser på natta, og bruker puppen sol hodepute ;) Greit for meg.

Når jeg tenker meg om har det blitt hyppigere nattamming den siste uka. Han har begynt å bli så oppmerksom på alt rundt seg, også mens han spiser. Tipper han får i seg mindre på dagen pga det og tar igjen på natta. Har hørt at det er ganske vanlig i den alderen. Du kan jo prøve å sørge for at dere er mer uforstyrret på dagen under amminga.
Helt riktig, jeg var oppe og amma;-)

Oj det var mye.. Her får vi sjen i mer enn 60 så blir oftere gitt
Sånn var min også for en stund siden. Kunne spise igjen etter halvannen time bare. Veldig masete. Forandret seg når han begynte å sove lenge om natten. Sov 11 timer uten mat en gang og da kom vi inn i en god rutine.:)

Kanskje de er inne i en urolig periode nå. Gutten min ligger også urolig, og kaver mye. Satse på det går seg til etterhvert;-) blir bare kjei av å opp så ofte om natta.. :)
tror de er inne i en urolig periode ja, for det er ganske likt som her. Jeg har nesten gitt opp å legge han over i sin egen seng, eller i nestet (som ligger i mellom oss i senga). For selv om han sover når jeg legger han der blir han kjempeurolig med en gang, og vekker seg selv opp. Begynner så å gråte, og da er det kun puppen som kan trøste. Så i stedet for å ligge begge to kjempetrangt på min side av senga med nestet tomt i midten, så kasta jeg nestet på gulvet i natt, og da fikk vi det litt bedre - side om side, men jeg kunne legge meg litt mer på rygg når han ikke spiste. Jeg sovner mens han spiser, så har ingen anelse om hvor ofte han spiser. Men det er oftere enn før. Kanskje fordi vi ligger så får han bare en side av gangen før vi sovner, og da våkner han kanskje oftere fordi han bare har fått en pupp. Men før gikk det oftest 3-4 timer mellom hvert nattemåltid. Nå tipper jeg ca hver andre time. Men, siden vi samsover, så er det ingen av oss som våkner skikkelig opp - og da har vi det relativt greit om natta, sånn at vi fungerer fint på dagen. Men, står sjeldent opp før 09.30 :) Eneste er at jeg blir ganske stiv av å ligge på siden med armen og og ut... Jaja, heller stiv og støl - men uthvilt, enn utslitt av søvnmangel (og like stiv og støl av byssing, som er alternativet).

Back
Topp