Mat man bør unngå

MiniSnella

Elsker forumet
Har gått meg hus forbi. Spiste nettopp ett par skiver med eggerøre og parmaskinke!
Og spiste fenalår for en ukes tid siden.
Måtte inn å lese på nei-mat til gravide nå, husker ikke noe fra forrige gang jo!
Andre som har spist fyfy-mat uoppfordret?

Det går helt sikkert fint :) tror man skal være veldig uheldig hvis man får i seg de bakteriene. Jeg holdt på å spise roastbiff da jeg fikk servert snitter i julen, men kom på at vi ikke skal spise det. Ellers synes jeg det er vanskelig med ost... så nå spiser jeg bare vanlig gulost for å være på den sikre siden :)

Ja regner med det, men måtte oppdatere kunnskapen litt vedrørende maten ;-)
Kommer til å savne fenalåret!

Jeg husker heller ingenting om hva man bør holde seg unna fra sist svangerskap, så jeg spiste muggost en kveld.. :/

Jeg spiste litt fenalår :/ så fant jeg ut at det var fy fy :/ holdt meg borte fra all fy fy mat etter det da :)

Går nok bra :) Det er jo bare snakk om at det KAN være skumle ting i. Verre med f.eks. måkeegg o.l. ;) men det har dere vel ikke spist? Jeg har klart å holde meg unna alt, men har jo visst at jeg kunne være gravid fra jeg ble inseminert så var ikke så vanskelig å være på vakt og forberedt :)

MEN: Er så lei av at alle sier jeg er hysterisk når det er noe jeg sier jeg ikke kan spise. Blir skikkelig pissed!

MEN: Er så lei av at alle sier jeg er hysterisk når det er noe jeg sier jeg ikke kan spise. Blir skikkelig pissed!
Signerer den! Ingen som har noe med det å gjøre. Det må da være lov å følge anbefalingene uten å skulle få kritikk for det og bli kalt hysterisk. Vi vil bare være på den sikre siden. Det er ikke verdt det å ta sjanser :)

Signerer den! Ingen som har noe med det å gjøre. Det må da være lov å følge anbefalingene uten å skulle få kritikk for det og bli kalt hysterisk. Vi vil bare være på den sikre siden. Det er ikke verdt det å ta sjanser :)
Nemlig! Men neida, her har jeg blitt kalt hysterisk annenhver dag i jula. Grrrr

Testa positivt i går, så i jula har jeg spist rakfisk, spekemat, blåmuggost, drukket alkohol, snusa.. Gjort bare fy-fy ;-) sånn kan det gå

Nemlig! Men neida, her har jeg blitt kalt hysterisk annenhver dag i jula. Grrrr
Si tilbake at det er for en så kort tid av livet at du klarer deg fint med å gi avkall på matvarer som potensielt kan være skadelig. :p

Om folk reagerer på hva jeg ikke spiser kommer jeg til å be dem holde seg unna mine valg. Får da være grenser for hva folk blander seg inn i.

"Før i tiden kjørte vi uten setebelte.."..

...og vi lever vi!"

Ja, men det er en del andre som ikke gjør det! Samme med det mat-greiene: "Jeg spiste masse fenalår og brie da jeg gikk med mine, og de er helt fine unger..." Ja... men det kan også gå galt...

Akkurat som om folk tar det personlig at jeg ikke spiser det samme som de gjorde. Dårlig samvittighet kanskje? Men de visdte jo ikke sånt før i tiden! Jeg anklager da ikke dem, jeg bare styrer unna det selv...

Om folk reagerer på hva jeg ikke spiser kommer jeg til å be dem holde seg unna mine valg. Får da være grenser for hva folk blander seg inn i.

En slektning kjeftet til hun begynte å grine fordi hun ikke fikk kjøre med barna mine usikret i bilen.:confused::p Men det er faktisk ikke grenser for hva folk blander seg inn i når man har fått barn. Idioter som vil at vi skal satse livet til ungen med å spise mat man bør unngå, de er sikkert sendt oss for at vi allerede nå skal begynne å øve på å ignorere dårlige råd.:p

En slektning kjeftet til hun begynte å grine fordi hun ikke fikk kjøre med barna mine usikret i bilen.:confused::p Men det er faktisk ikke grenser for hva folk blander seg inn i når man har fått barn. Idioter som vil at vi skal satse livet til ungen med å spise mat man bør unngå, de er sikkert sendt oss for at vi allerede nå skal begynne å øve på å ignorere dårlige råd.:p
Herregud..!

Jeg har aldri vært så lei meg og så sint som det første året med baby. Slektninger kan være helt forferdelige når det kommer til å blande seg og kommentere og sammenligne. Vi fikk høre at babyen var bortskjemt (fordi vi ikke lot han ligge og grine alene og fordi han sov med oss), for tjukk, at han fikk for ofte pupp ("skal han ha pupp NÅÅÅ igjen???), at han ble ammet for lenge, at vi kledde på han for lite, osv osv. Det ble noen krangler av dette! Jeg følte meg jo truffet av det som ble sagt, usikker nybakt mor som jeg var. (Selv om jeg skjønte at det som ble sagt var latterlig).

Til dere som går med baby nr.1 i magen nå: Noen av dere vil være heldige og slippe sånt som dette, men for dere andre: Begynn å øve på å telle til ti ;)

Jeg har aldri vært så lei meg og så sint som det første året med baby. Slektninger kan være helt forferdelige når det kommer til å blande seg og kommentere og sammenligne. Vi fikk høre at babyen var bortskjemt (fordi vi ikke lot han ligge og grine alene og fordi han sov med oss), for tjukk, at han fikk for ofte pupp ("skal han ha pupp NÅÅÅ igjen???), at han ble ammet for lenge, at vi kledde på han for lite, osv osv. Det ble noen krangler av dette! Jeg følte meg jo truffet av det som ble sagt, usikker nybakt mor som jeg var. (Selv om jeg skjønte at det som ble sagt var latterlig).

Til dere som går med baby nr.1 i magen nå: Noen av dere vil være heldige og slippe sånt som dette, men for dere andre: Begynn å øve på å telle til ti ;)
Skulle tro vi hadde samme slektninger, men dessverre er det vel helt vanlig å få høre slik. Mine barn skulle også angivelig bli veldig bortskjemte, de kom til å få dårlige lunger fordi vi ikke "lot" dem gråte, det går visst ikke an å ta opp ungen når den lager den minste lyd, de blir tykke av å amme for mye, de får sikkert vondt i magen, hvordan kan jeg vite at jeg har nok melk?, de har hatt ALT for lite klær, det går ikke an at vi trives med samsoving, stakkars små som har blitt fullammet i 6 mnd, og ikke minst, den største klassikeren: SKAL HAN HA PUPP NÅ IGJEN??? Noen tar det visst som en personlig fornærmelse at andre får til, og trives med ammingen.:p

Nå når de er blitt større, har det gått over til stakkars 4-åringen som fremdeles sitter trygt bakovervendt i bilen, stakkars storebror som ikke får våpenleker, og den type ting. Mulig de aldri slutter å prøve å blande seg? Jeg har vært veldig arrogant, og aldri hørt på noen, men det ser ikke ut til å stoppe all masingen likevel.

Back
Topp