Mat i konfirmasjon

Ikke i bruk

Forumet er livet
Når dere har vært i konfirmasjon, hva har dere fått servert da?

Har en konfirmant neste år, og vi diskuterer meny om dagen. Får ikke bestemt oss.
 
Potetball
Å det var det jrg husket :p

Tror vi velger koldtbord i kengubarnets konfirmasjon
 
Koldtbord og sodd er det som har gått igjen. Mest vant til koldtbord der jeg er fra, mens her er kanskje sodd mer vanlig. :) Var i alle fall det, noen år siden jeg var i en konfirmasjon her. :p
 
Potetball
Å det var det jrg husket :p

Tror vi velger koldtbord i kengubarnets konfirmasjon
Hvis R kan velge helt selv så hadde det faktisk blitt bestefars potetklubb. Og taco. Men jeg vil ha mer klassisk.
Det er hennes dag da, så vi får komme frem til en enighet. Akkurat nå sliter vi med å bestemme oss for lokale.. Valgets kvaler..
 
Koldtbord er mest vanlig i min familie
 
Hvis R kan velge helt selv så hadde det faktisk blitt bestefars potetklubb. Og taco. Men jeg vil ha mer klassisk.
Det er hennes dag da, så vi får komme frem til en enighet. Akkurat nå sliter vi med å bestemme oss for lokale.. Valgets kvaler..
Kan dere ikke ha en blanding da?

Lokale har vi i boks heldigvis
 
I vår familie har det alltid vært koldtbord i konfirmasjon/dåp osv. Da er det som regel noe alle liker så man kan plukke selv, slipper liksom å tenke ut en rett som alle kan spise :p
 
Hos oss bestemmer konfirmanten. Vi serverte chili con carne i 2017, hun som konfirmerer seg neste år har ikke bestemt seg enda.

Jeg har vært i konfirmasjoner der konfirmanten har pirket i maten, og synes det blir så feil. Er jo deres dag, ikke min!
 
Koldtbord er vanlig i min familie, men har servert i konfirmasjon med taco. Syns gryteretter og supper også er fine alternativ :)
 
Hos oss bestemmer konfirmanten. Vi serverte chili con carne i 2017, hun som konfirmerer seg neste år har ikke bestemt seg enda.

Jeg har vært i konfirmasjoner der konfirmanten har pirket i maten, og synes det blir så feil. Er jo deres dag, ikke min!
Enig med deg
 
Min konfirmant valgte pizza fra Dominos. Ikke helt det jeg hadde valgt, men hennes dag, hennes valg.

Det skal sies at det var innmari deilig å bare få levert pizza på døren, åpne esker å sette fram, da. :hilarious:
 
Koldtbord er en gjenganger. Jeg hadde tacobuffet, var skuffende lite mat igjen når selskapet var over. Til og med bestemor var og forsynte seg flere ganger, og hun er veldig skeptisk til "ny" mat :p
 
-Koldtbord + hjemmelaget gryterett m/ris (allÀ jegergryte) da hadde vi jo rundstykker, loff og salater tilgjengelig.
-jeg selv valgte blomkålsuppe, røkt svinekam med tilbehør.
- elgsteik
- taco og tapas
- grillmat
- sjømat (fisk,krabbe, reker skjell osv...)

Tenker at mann må ta ett utgangspunkt i hvor mange gjester, skal det lages selv/delvis eller alt bestilles.
Hva konfirmanten liker og ønsker. Skal det være delt servering «barne og ungdoms» og «voksen» bord (altså servering)
Skal alle gjestene inviteres til full pakke eller noen på bare kaffe og kake.
 
Back
Topp