Mat i graviditeten

Har hverken spist salami, fårepølse eller røykelaks fordi jeg har hørt at det er spekemat, og burde ikke spises, men forleden dag spiste jeg sushi for første gang siden graviditeten, men det blir nok bare engangstilfelle. Jeg har kjempe lyst å spise fårepølse, røykelaks og salami da! :P

Jeg spiser salami etter å ha vært hos jordmor. Forhåndsvarmer stekeovnen til 200 ° og steker smørbrødet der i 10 min. Ellers holder jeg meg unna alt det andre. Sushi spiser jeg mye, men det er jo ikke farlig heller iflg matportalen :)

Har hverken spist salami, fårepølse eller røykelaks fordi jeg har hørt at det er spekemat, og burde ikke spises, men forleden dag spiste jeg sushi for første gang siden graviditeten, men det blir nok bare engangstilfelle. Jeg har kjempe lyst å spise fårepølse, røykelaks og salami da! :P

Fårepølse og salami spiser jeg ikke, men røkt laks spiser jeg som bare det...

Spiser dere roastbiff? ? Jeg har fryst en pakke for å drepe evt. Listeria bakterie men no e eg lysten på å åpne den men kjæresten e helt ifra seg.. skal skal ikke ???

Det er toxoplasmose som drepes i rått kjøtt om så. Listera drepes ikke ved frysing, men der gjør det ved varmebehandling, så ikke noe å tenke på med roastbiff. :) bare å kose deg med den.

Røkelaks spiser jeg:) ostesmørbrød i ovn med salami spiser jeg også:)

Spiser salami varmebehandlet på ostesmørbrød og pizza. Spiser ikke roastbeef, trodde ikke det var greit siden den ikke er gjennomstekt?

Spiser salami varmebehandlet på ostesmørbrød og pizza. Spiser ikke roastbeef, trodde ikke det var greit siden den ikke er gjennomstekt?
Den er jo rosa, og man skal jo ikke spise rosa biff heller så vil tro den ikke er gjennomstekt. Jeg spiser det iallfall ikke:)

Sånn jeg tenker også, best å være på den sikre siden :)

Spiser ikke røykalaks fordi jeg faktisk trodde man ikke skulle spise det! Men nå skal jeg det! Salami spiser jeg ikke, men det er veldig savna!

Jeg er i London og syns det er vanskelig med mat noen ganger.. Har gått og små-grublet over noe siden igår, og trenger å bli trygget litt kjenner jeg.. Var på afternoon tea, og fikk servert små smørbrød. Var så sulten (og flere av dere vet hvordan det er å være gravid sulten). Før jeg visste ordet av det haddejeg spist et smørbrød med engelsk røkt laks... Tror dere det går bra?? :/

Jeg er i London og syns det er vanskelig med mat noen ganger.. Har gått og små-grublet over noe siden igår, og trenger å bli trygget litt kjenner jeg.. Var på afternoon tea, og fikk servert små smørbrød. Var så sulten (og flere av dere vet hvordan det er å være gravid sulten). Før jeg visste ordet av det haddejeg spist et smørbrød med engelsk røkt laks... Tror dere det går bra?? :/
Ikke bekymre deg:) Det går sikkert bra :) Kos deg i London!

Jeg spiser egentlig det jeg har lyst på, tenker ikke noe spesielt over det. Så lenge kjøtt og kylling er gjennomstekt, så spiser jeg.

Jeg kan ikke si jeg gleder meg til 17.mai og se resten av familien spise rømmegrøt med spekeskinke til :-( vurdert å prøve å varmebehandle litt, men redd det er stor fare for at det blir mislykket

Hva med mozzarella? Kan vi spise det? Fikk så lyst på mozzarellasalat til 17.mai frokosten...

Å jeg også skal til London til uka.. :) men har ik tenkt så mye på mat!!? Trodde røkelaks gikk bra så lenge den er fresh. Blir nok å spise på bra restauranter så da burde d vel gå greit... gleder meg!!

Å jeg også skal til London til uka.. :) men har ik tenkt så mye på mat!!? Trodde røkelaks gikk bra så lenge den er fresh. Blir nok å spise på bra restauranter så da burde d vel gå greit... gleder meg!!

Skal du? :) jeg er så glad i London! Er der nesten årlig! Jeg kom frem til at det går bra. Fikk røkelaks på the mad hatter afternoon tea, og det er et fint hotell/restaurant (pluss at jeg ble betrygget her inne) så da la jeg det bort.

Men jeg måtte forhøre meg ofte omvar pasteurisert, og ofte var det ikke det selv om jeg hadde gjettet at det var det :P og jeg er veldig glad i matmarkeder, spise rariteter jeg kommer over og spise frokost på lokale frokostcafeer, så da måtte jeg være litt ekstra påpasselig.

Åh, jeg skulle ønske jeg fortsatt er i London!! Kos deg masse på tur ❤️

Back
Topp