mat i dåp

panterinnen

Gift med forumet
Kan dere legge ut litt forslag til hva man skal ha, eller hva dere skal ha selv??
Og gjerne hvordan dere gjør dett, altså hvor mange gjester det blir osv...

Jeg skal ha spekemat [:)] Hadde det med førstemann og, og ordner alt selv og det er ikke så fryktelig mye jobb. 

Vi blir ca 20 stk i dåpen. I dåpen til Ane laget vi koldtbord selv (eller, foreldrene våre betalte og lagde), ALDRI mer, sukk.. Mye arbeid, alt for mye mat igjen + at jeg ikke er spesielt glad i koldtbord [8D]

Så denne gangen blir det enten gryterett med salat og loff, eller sodd. Enkelt, greit og ikke minst godt.

Gryterett med ris og loff,    Kaker og kaffe, te, brus [:)]

Eg skal ha en kjempe god ungarsk kjøttsuppe og så litt kaker etterpå[:D][:D]  Blir ca. 20 stykker, bare nærmeste familie, dvs våre foreldre og søsken med barn

koldtbord,kaker og kaffe! pappa skal røyke kjøtt,kommende oldefar skal fiske ørret og plukke masse multer,åsså blir det elggryte som varmrett. :) +masse annet,kommer til å ha rester en uke!!! mamma,meg og søsteren min baker kakene. :)

Ja skal så klart ha kaffe og kaker etter middagen da [;)]

jeg tror vi blir rundt 30 stk. skal nok bestille spekemat. Så blir det kaker og kaffe

har planer om spekemat denne gangen.
kjøper inn og ordner alt selv.. ikke så mye jobb, og mat de aller, aller fleste liker. muligens at det blir noen winerpølser med lomper og brød i tillegg.. for blir en del barn i dåpen..
tipper vi blir drøyt 20 stk med alt av smått og stort.
kaker og kaffe etterpå. dropper desserten tror jeg..

i dåpen til eldstemann hadde vi hamburgerrygg med saus,poteter og grønnsaker, multer med krem til dessert og kaker og kaffe. og til mellomste hadde vi bare faddere på snitter, og resten på kaker og kaffe...

ca 20 gjester +/-
Koldtbord...
mamma og to svigermødre baker hver sin kake, også bestiller jeg muligens en kake fra en venninne...
kommer til å lage istand pyntede serveringstallerker
grønne krydderplanter og salatblader, oppskjært paprika, physalis, melonbiter osv... tomater,.. alt slikt tilbehør kan faktisk brukes til å pynte tallerker....
EGGERØRE med gressløk på - den e bankers!
Karbonader
spekemat
røkelaks, reker, kreps (jeg har tenkt å lage en tallerk med sushi,,,, sørge for fersk laks/ørret på ferskvareavd, ha d i store terninger, fryser'n 3-4 timer før servering med kikkoman soyasaus...Mmmmmm [:)]
venninne av meg hadde koldtbord, men serverte også en gryterett. veldig greit, for noen mager mettes jo bedre på varme retter..gryterett, lasagne eller en suppe...
anbefaler f.eks brød fra Meny, de har jo GODE steinovnsbakte brød!
Friske salater syns jeg alltid er digg... bruke mørke salater (ruccola, lollo) lage hjemmelagde krutonger (oppkjært loff u/skalk dynket i olivenolje+litt balsamicoeddik med maldon havsalt, oregano/basilikum. steke på rist til gylden farge/sprø kons.)

nei, kunne skrevet massemasse, for dette gleder jeg meg til.. har smått skrevet stikkord for planlegging til dåp i mange mnd allerede jeg :) nå gjelder d bare finne riktig dato som passer for flest mulig... [&:]

når tenker dere ha barnedåp forresten..? hvor gammel er babyene deres da sånn ca...??

og forresten.. så går det an å skrive i innbydelsen at det er lagt opp til f.eks koldtbord og at alle tar med noe til dette.
D fikk vi av svigerinnen min i innbydelsen, og d syns jeg egentlig er kjempe greit! Da koster det ikke mye, du holder med kakene evt, brød og salater. mindre stress for deg som har nok med bleieskift og amming/flaske! [:)]

LYKKE TIL DA [:)]

Så mange gode forslag.. vi hadde koldtbrd selv med førstemann men da var vi ikke så mange som vi blir denne gangen, så er litt bekymret for mye stress.. vurderer å bestille snitter siden det er enkelt og greit og ganske godt også, og kanskje koke pølser til barna.. men det er kanskje veldig kjedelig?!

Vi hadde planlagt å ha dåpen 6 sep. men da fikk vi ikke bestilt kjerka så det blir enten helga før eller helga etter.. Da er Sebastian rundt 2 måneder gammel [:)]

Vi hadde koldtbord i dåpen til junior. Da var vi ca 20 stk.
Hva det blir denne gangen vet vi ikke ennå.
Sist gang så var vi så heldige at svigers insistrerte på å betale all maten, så da var det bare å bestille det vi ville ha [:)] Er ikke sikkert vi er like heldige denne gangen [8D]

vi skal bestille koldtbord....orker ikke lage selv så bestiller heller. Så blir det kaker etter på, og regner med å få hjelp til baking av kaker[:)]

vi blir ca 20 stk, og her serverer vi noe så enkelt som sodd[:D] er veldig i tradisjon hos begge familiene her, også bakes det litt her og der- slipper å bake selv tom tror jeg[:D][8D] genialt!!!

[:D]
ORIGINAL: majagirl

Det var 52 stk i dåpen til Maja og jeg laget koldtbord helt selv[:D][:D] tror det blir det samme denne gangen også[:D][:D]

Oh my god...Er du superwoman eller???[:D]

Vi hadde koltbord sist, men er ikke så veldig begeistret for det så kanskje det blir noe gryterett denne gangen.

Back
Topp